Xiaomi Redmi 3S: Kráľ cenovo dostupných telefónov

Toto vznikne, keď sa rozhodnete spraviť výborný telefón s výbornou cenou.

Pri smartfónoch zväčša platí, že za vysokú kvalitu sa platí prémiová cena. V Xiaomi si zrejme povedali, že toto pravidlo s uvedením modelu RedMi 3S nebudú rešpektovať.

Táto v našich končinách stále pomerne málo známa firma, sa za 6 rokov od svojho vzniku stihla stať tretím najväčším výrobcom telefónov na svete. Ďalej rastie a tento rok je konečne už oficiálne aj na Slovensku.

Nenápadný zovňajšok

Telefón navonok nepôsobí revolučne, ale zato elegantne. Má príjemnú a elegantnú konštrukciu a pri držaní vám prst padne priam prirodzene na senzor odtlačkov na zadnej strane zariadenia.

Na boku je jeden otvor pre dve SIM, trošku neštandardne s rozmerom micro pre SIM 1 a nano pre SIM 2. Miesto SIM 2 je možné použiť micro SD kartu s objemom do 256 GB. Jediné, čo zamrzí, je umiestnenie reproduktoru na zadnej strane.

Príjemnou vychytávkou je aj decentná notifikačná dióda umiestnená pod tlačidlom Domov.

Veľkosťou displeja 5 palcov s rozlíšením 1280 × 720 pixelov telefón nijak nevybočuje z rady. Priaznivcov videí zrejme neohúri, ale ani neurazí.

Vďaka kovovému telu sa neubránite pocitu, že držíte telefón v hodnote priemernej výplaty, napriek tomu, ťažko na ňom hľadať niečo výnimočné. Nebyť značky Xiaomi na zadnej strane, neuhádnete, aký je to telefón. To výnimočné sa totiž nachádza dnu.

Pripravený na všetko

Xiaomi Redmi 3S prichádza s vnútornou pamäťou 32 GB, ktorá je v tejto cenovej kategórii rozhodne neobvyklá. A tým príjemné prekvapenie iba začínajú. O výkon sa stará 8 jadrový procesor Snapdragon o takte 4 × 1,4 a 4 × 1,1 GHz a 3 GB operačnej pamäte. Mimo vlajkových lodí nevídaná kombinácia, ktorá znamená, že telefón toho znesie veľa, poradí si s tým, a to rýchlo.

Sekanie sa pri bežnom používaní neobjavilo a softvérová nadstavba Androidu Marshmallow, MIUI, dokázala, že je odladená. Celkovo nie je v telefóne veľa zbytočných aplikácii a Xiaomi si za to zaslúži pochvalu. Tým predinštalovaným je ťažko niečo vytknúť.

Máte k dispozícii Mi cloud s 5 GB úložiskom, či možnosť meniť tému a vzhľad užívateľského prostredia. Poteší aj režim ovládania jednou rukou, či sľúbená aktualizácia systému výrobcom každý týždeň. Samozrejmosťou je aj možnosť pripájať sa cez LTE.

Výdrž zabezpečuje masívna batéria s objemom 4100 mAh, čo je v tejto kategórii prakticky bezkonkurenčná kapacita. Telefón vydrží naozaj dlho. Bežná prevádzka s výdržou viac ako 2 dni je pravidlom, nie výnimkou.

Pri nabíjaní treba počítať s viac ako 3 hodinami do plného nabitia, ale vďaka výdrži nehrozí, že vás zrazu vybitá batéria zaskočí.

Fotoaparát nesklame

Redmi 3S nesklame ani pri fotení. Iste, nemá ambíciu byť najlepším, ale ťažko mu niečo vytknúť. Zadný 13-megapixelový fotoaparát či 5-megapixelový predný dokázali odfotiť veľmi kvalitné fotky. Farby boli verné predlohe.

A hoci pri zníženej svetelnosti bolo cítiť, že sa jedná o lacnejší model, intuitívne používanie a celková kvalita fotiek zanechala pozitívny dojem.

Zhrnutie

Niekoľko krát sme spomínali, cenu zariadenia. Aká je? Redmi 3S môžete mať za 2 € k Striebornému O2 Paušálu, či 170 € v hotovosti. Pri aktuálne dostupných zariadeniach ťažko budete hľadať v tejto cenovej kategórii lepšiu voľbu.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Sajfa nebol za volantom prichytený náhodou, stojí za kampaňou O2

Spoločnosť O2 vyvinula aplikáciu, ktorá motivuje vodičov k tomu, aby nechali mobil počas jazdy stranou a jazdili zodpovednejšie.

Slovenský internet zaplavilo pred pár dňami video, ktoré zachytáva, ako obľúbený moderátor Matej „Sajfa“ Cifra nakrúcal lifestream za volantom a následne za svoj priestupok dostal blokovú pokutu. Moderátor však nebol prichytený náhodou. Touto udalosťou odštartovala plánovaná kampaň O2, ktorá sa v rámci platformy Dátuj zodpovedne snaží vodičov naučiť používať mobilné telefóny a dáta zodpovedným spôsobom.

Novú kampaň spustil Sajfa livestreamom za volantom

Moderátor a youtuber Matej „Sajfa“ Cifra je hlavným ambasádorom kampane. Odštartoval ju 5. apríla, keď cestou do práce vysielal livestream pre fanúšikov priamo spoza volantu. Na diaľnici ho zastavila polícia, a hoci telefón odložil, online prenos nechal bežať ďalej.

Policajtov sa síce snažil obmäkčiť, no pokutu nakoniec dostal a zaplatil. Svedkom udalosti bolo v tej chvíli až 1 000 divákov. Do dnešného dňa videlo záznam online prenosu na sociálnych sieťach viac ako 90 000 ľudí. Celá udalosť bola vopred naplánovaná a dohodnutá s políciou, pričom sa počas nej kládol dôraz na bezpečnosť zúčastnených aj ostatných účastníkov premávky. Cieľom akcie bolo rozpútať verejnú diskusiu.

Na Sajfov priestupok začali postupne reagovať slovenskí influenceri, ktorí sa zároveň začali vyjadrovať k téme bezpečného šoférovania. Medzi nimi aj raper Pil C, ktorý sa s moderátorom pustil do výmeny názorov. Viaceré známe tváre boli vopred dohoduté, časť z nich sa pridala spontánne, lebo tému považujú za dôležitú.

Do kampane sa okrem Sajfu a Pil C zapojili aj Fero Joke, Barbora Krajčírová, Braňo Deák, Matej Zrebný, LucyPug, Patra Bene, Kristína Tormová, Denisa Lipovská, Jasmina Alagič, Rytmus, Strapo, Selassie, Lukáš Frlajs, Tono S., Kveta Horváthová, Laci Strike a Ján Koleník.

Sajfa sa do tejto spolupráce rozhodol ísť aj napriek tomu, že v úvode vyvolala negatívne emócie a odsúdenie časti verejnosti.

„Táto téma sa týka 99 % z nás, ľudí, ktorí denne šoférujeme a, žiaľ, až príliš veľa svojej pozornosti venujeme displeju telefónu a nie priamo šoférovaniu. Pozor, nejde len o telefonovanie, lebo ja mám handsfree, ale predovšetkým o písanie a sledovanie sociálnych sietí priamo za volantom. Je to nebezpečné, sám to musím obmedziť, aby sa náhodou nestalo ešte niečo horšie,“ vstúpil si do svedomia moderátor.

Podľa prvých odhadov diskusia na internete zasiahla v úvodnej fáze kumulatívne viac ako 1,4 milióna ľudí.

Viac ako tretina Slovákov priznala, že používa mobil za volantom

Sajfa však zďaleka nie je jediný človek, ktorý používa mobil za volantom. V reprezentatívnom prieskume o zodpovednom šoférovaní, ktorý pre O2 pripravila agentúra KANTAR, až 96 % vodičov uviedlo, že bežne vidia, ako mobil počas šoférovania používajú iní vodiči. Viac ako tretina vodičov, konkrétne 37 %, sa pritom priznala, že počas šoférovania smartfón sami využívajú.

Výsledky prieskumu o zodpovednom šoférovaní, ktorý pre O2 pripravila agentúra KANTAR.

Z prieskumu tiež vyplýva, že telefonovanie je jedným z najčastejšie menovaných faktorov, ktoré ohrozujú bezpečnosť pri šoférovaní. Ľudia ho spomínali častejšie než nezodpovednosť, agresivitu za volantom či rýchlosť.

Sociálne siete za volantom predstavujú stále väčší problém

Kampaň chce upozorniť na to, že už dávno nie je problémom iba telefonovanie a písanie správ počas šoférovania. Najnovšie zápasíme s novým „trendom“, ktorý prišiel s nástupom sociálnych sietí. Väčšina z užívateľov chce byť neustále online, šoférovanie nevynímajúc, čo priznal aj známy moderátor.

V rámci prieskumu až 76 % vodičov uviedlo, že už videli fotku alebo video, ktoré šofér zdieľal na svojich sociálnych sieťach počas jazdy. Takmer všetci vodiči, až 95 % z nich, si myslí, že táto činnosť je nebezpečná.

Generálny riaditeľ O2: Záleží nám na tom, aby sa ľudia správali zodpovedne

Spoločnosť O2 si uvedomuje dôležitosť bezpečnosti na cestách a používania mobilu za volantom, a preto sa rozhodla na túto tému upriamiť pozornosť. O2 považuje vplyv verejne známych osôb za významný, a preto sa rozhodlo práve influencerov zapojiť do úvodu kampane a tým vyvolať diskusiu o tejto problematike medzi širokou verejnosťou, ako aj na sociálnych sieťach.

Influencerov sleduje množstvo najmä mladých ľudí, ktorým by mohli ísť príkladom. Z prieskumu tiež vyplýva, že mladí vodiči (18 až 25 rokov) používajú mobil za jazdy oveľa častejšie ako tí starší (46 a viac rokov).

„Ako mobilný operátor, samozrejme, chceme, aby ľudia čo najviac využívali naše služby, ale záleží nám na tom, aby so svojím životom kvôli ,telefónuʼ nehazardovali a správali sa počas jazdy zodpovedne. Používanie telefónu za volantom nie je zároveň ani prvou, ani poslednou témou, na ktorú v rámci iniciatívy Dátuj zodpovedne chceme upozorniť. Ale rozhodne je tou najakútnejšou,“ hovorí Peter Gažík, generálny riaditeľ O2 Slovakia.

„Taktiež sme sa rozhodli, že naša spoločnosť už od januára tohto roka nebude v rámci zodpovedného prístupu umiestňovať žiadne billboardy a bigboardy popri rýchlostných cestách, keďže vnímame, že významným spôsobom vplývajú na pozornosť vodičov počas jazdy,“ dopĺňa Gažík záväzok operátora.

O2 odmeňuje zodpovedných vodičov

Spoločnosť O2 sa rozhodla na problém používania mobilu za volantom nielen upozorniť, ale aj prispieť k jeho riešeniu. Prichádza preto s rozšírením mobilnej aplikácie O2 Extra výhody (Android, iOS) o navigáciu Sygic, ktorá je dostupná pre zákazníkov O2 zadarmo.

Okrem navigovania aplikácia súčasne sleduje aj bežné správanie sa vodiča za volantom – dokáže monitorovať prekračovanie rýchlosti aj manipuláciu s telefónom prostredníctvom dotykového displeja.

Aplikácia vyhodnocuje zodpovednosť vodiča a za každú jazdu dlhšiu ako 500 m zobrazí skóre od 0 do 100. Ak bude vodič celý mesiac jazdiť zodpovedne a so zapnutou navigáciou v aplikácii O2 Extra výhody, môže získať 1 GB dát za každý mesiac počas celého roka. Jazdiť môže buď tak, že si navolí presnú trasu, alebo použije tzv. free ride mode, v rámci ktorého cieľovú destináciu nezadáva.

Ak sa mu za mesiac podarí získať v priemere aspoň 80 bodov a počas aspoň 10 jázd odjazdí najmenej 150 km, získa 1 GB dát zadarmo.

Viac informácií o platforme Dátuj zodpovedne nájdete na www.datujzodpovedne.o2.sk.


Lifetech: Čo je nové