Xiaomi Redmi 3S: Kráľ cenovo dostupných telefónov

Toto vznikne, keď sa rozhodnete spraviť výborný telefón s výbornou cenou.

Pri smartfónoch zväčša platí, že za vysokú kvalitu sa platí prémiová cena. V Xiaomi si zrejme povedali, že toto pravidlo s uvedením modelu RedMi 3S nebudú rešpektovať.

Táto v našich končinách stále pomerne málo známa firma, sa za 6 rokov od svojho vzniku stihla stať tretím najväčším výrobcom telefónov na svete. Ďalej rastie a tento rok je konečne už oficiálne aj na Slovensku.

Nenápadný zovňajšok

Telefón navonok nepôsobí revolučne, ale zato elegantne. Má príjemnú a elegantnú konštrukciu a pri držaní vám prst padne priam prirodzene na senzor odtlačkov na zadnej strane zariadenia.

Na boku je jeden otvor pre dve SIM, trošku neštandardne s rozmerom micro pre SIM 1 a nano pre SIM 2. Miesto SIM 2 je možné použiť micro SD kartu s objemom do 256 GB. Jediné, čo zamrzí, je umiestnenie reproduktoru na zadnej strane.

Príjemnou vychytávkou je aj decentná notifikačná dióda umiestnená pod tlačidlom Domov.

Veľkosťou displeja 5 palcov s rozlíšením 1280 × 720 pixelov telefón nijak nevybočuje z rady. Priaznivcov videí zrejme neohúri, ale ani neurazí.

Vďaka kovovému telu sa neubránite pocitu, že držíte telefón v hodnote priemernej výplaty, napriek tomu, ťažko na ňom hľadať niečo výnimočné. Nebyť značky Xiaomi na zadnej strane, neuhádnete, aký je to telefón. To výnimočné sa totiž nachádza dnu.

Pripravený na všetko

Xiaomi Redmi 3S prichádza s vnútornou pamäťou 32 GB, ktorá je v tejto cenovej kategórii rozhodne neobvyklá. A tým príjemné prekvapenie iba začínajú. O výkon sa stará 8 jadrový procesor Snapdragon o takte 4 × 1,4 a 4 × 1,1 GHz a 3 GB operačnej pamäte. Mimo vlajkových lodí nevídaná kombinácia, ktorá znamená, že telefón toho znesie veľa, poradí si s tým, a to rýchlo.

Sekanie sa pri bežnom používaní neobjavilo a softvérová nadstavba Androidu Marshmallow, MIUI, dokázala, že je odladená. Celkovo nie je v telefóne veľa zbytočných aplikácii a Xiaomi si za to zaslúži pochvalu. Tým predinštalovaným je ťažko niečo vytknúť.

Máte k dispozícii Mi cloud s 5 GB úložiskom, či možnosť meniť tému a vzhľad užívateľského prostredia. Poteší aj režim ovládania jednou rukou, či sľúbená aktualizácia systému výrobcom každý týždeň. Samozrejmosťou je aj možnosť pripájať sa cez LTE.

Výdrž zabezpečuje masívna batéria s objemom 4100 mAh, čo je v tejto kategórii prakticky bezkonkurenčná kapacita. Telefón vydrží naozaj dlho. Bežná prevádzka s výdržou viac ako 2 dni je pravidlom, nie výnimkou.

Pri nabíjaní treba počítať s viac ako 3 hodinami do plného nabitia, ale vďaka výdrži nehrozí, že vás zrazu vybitá batéria zaskočí.

Fotoaparát nesklame

Redmi 3S nesklame ani pri fotení. Iste, nemá ambíciu byť najlepším, ale ťažko mu niečo vytknúť. Zadný 13-megapixelový fotoaparát či 5-megapixelový predný dokázali odfotiť veľmi kvalitné fotky. Farby boli verné predlohe.

A hoci pri zníženej svetelnosti bolo cítiť, že sa jedná o lacnejší model, intuitívne používanie a celková kvalita fotiek zanechala pozitívny dojem.

Zhrnutie

Niekoľko krát sme spomínali, cenu zariadenia. Aká je? Redmi 3S môžete mať za 2 € k Striebornému O2 Paušálu, či 170 € v hotovosti. Pri aktuálne dostupných zariadeniach ťažko budete hľadať v tejto cenovej kategórii lepšiu voľbu.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac