Ako skrotiť mobilné dáta so smartfónom ZTE A310

Neplytvajte dátami, keď nemusíte.

Udržať mobilné dáta pod kontrolou by sa dalo prirovnať k snahe prenášať vodu v dlaniach. Pokiaľ ich teda úplne nevypnete, vždy sa nájde niečo, čo si z nich aspoň trochu odštipne. Ukážeme vám, ako ich “dať do laty” so smartfónom pre nenáročných ZTE A310.

Aktualizácie počkajú

Úplne prvý krok, ktorý by ste mali spraviť, je vypnúť automatické aktualizácie mimo Wi-Fi. Vaše aplikácie sa aktualizujú často a dokážu minúť obrovské množstvo dát. Nastavenie je úplne jednoduché. Otvorte Obchod Play, zvoľte Nastavenia a vyberte možnosť Aktualizovať aplikácie automaticky len cez Wi-Fi.

Dáta na pozadí majú svoje plusy, aj mínusy

Ďalším možným krokom je vypnutie dát na pozadí. Tu treba krok zvážiť. Vypnutie znamená, že sa vám nebude automaticky aktualizovať e-mail, notifikácie z aplikácii prepojených na internet či napríklad počasie.

Na oplátku ale získate úplnú kontrolu nad tým, čo robia vaše aplikácie s dátami. Stačí si vo vašom ZTE otvoriť Nastavenia, tu využitie dát a cez menu vybrať Obmedziť dáta na pozadí.

Navigácia dokáže perfektne pracovať aj offline

Navigácia online má určite svoje výhody, keďže offline sa k vám nedostanú napríklad aktuálne správy o dopravnej situácii. Ale ak ste ochotní to oželieť a radšej ušetriť svoje dáta na dôležitejšie veci, pri navigáciách neminiete ani jeden bajt.

Ponuka offline navigácií je bohatá a ak potrebujete poradiť, niekoľko ich nájdete tu. Keďže so ZTE A310 máte možnosť použiť pamäťovú kartu pre uloženie máp, máte dostatok miesta prakticky pre celý svet.

Obrázok: Smartfón pre nenáročných ZTE A310.

Facebook sa dá použiť aj inak

Takmer každý používa Facebook. Táto nesmierne populárna aplikácia má zároveň veľký apetít, pokiaľ ide o dáta. Vyriešite to jednoducho – sú aj alternatívne aplikácie s menšou spotrebou, ako napríklad oficiálna aplikácia Facebook Lite.

Ak chcete zájsť ešte ďalej a na Facebooku minúť dát čo najmenej, stačí použiť prehliadač. Nepraktické? V prehliadači Chrome len navštívte Facebook, vyberte Menu priamo v Chrome – Pridať na domovskú stránku. Vznikne vám ikonka, s ktorou sa z vášho ZTE A310 dostanete na Facebook jedným klikom. S minimom dát. A pomocou aplikácie IFTTT môžete naďalej dostávať notifikácie z Facebooku, ak ich potrebujete.

Nezabúdajte na Bluetooth

Určite je pohodlné poslať fotku či video cez Messenger, Hangouts či e-mail, hoci je príjemca kúsok od vás. Ak ale chcete vaše dáta využiť efektívne, určite použite v tomto prípade radšej Bluetooth. Ten sa vašich mobilných dát nedotkne a ZTE A310 ho má v zatiaľ poslednej vydanej verzii 4.0.

Aj služby od Google vedia dáta šetriť

Google Chrome je najpoužívanejší prehliadač a zrejme ho budete chcieť používať aj vo vašom smartfóne ZTE A310. Aj on pamätá na dátovú spotrebu. Stačí si ho otvoriť, vybrať Menu – Nastavenia a nájdete tu funkciu Šetrič dát. Tá pracuje na princípe kompresie stránok. Spotreba dát z vášho prehliadača sa takto zníži približne o 20 až 30 %.

Jediným následkom je trochu pomalšie načítavanie. Tiež treba pamätať, že táto funkcia nepomôže pri zabezpečených stránkach (tie začínajú https://). Mimochodom, funguje aj pri videách.

Keď sme pri videách, pravdepodobne na ich pozeranie používate aplikáciu Youtube. Tá má v každom videu možnosť nastaviť kvalitu, ktorá má veľký vplyv na objem prenesených dát. Je to jednoduché, čím nižšia kvalita, tým menej dát spotrebujete.

Aj s jedným z cenovo najdostupnejších smartfónov ako je ZTE A310 dokážete takto vaše dáta využívať efektívne. No a ak ho ešte nemáte, zastavte sa u nás.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Na Silvestra sa pobeží cez všetky bratislavské mosty

Správny bežec si beh neodpustí ani v deň, keď sa všetci ostatní pripravujú na najväčšiu párty roka.

Pre tých, ktorí si nevedia predstaviť ani jediný deň bez športovania, existuje bežecké podujatie, ktoré ich poriadne rozhýbe aj v posledný deň roka. Reč je o Silvestrovskom behu. Pobeží sa cez všetky bratislavské mosty a po nábreží Dunaja, pričom trasa samotná má približne desať kilometrov.

Prihlásiť sa na podujatie môžete na tejto stránke. Ak sa aj nezúčastníte, ešte stále sa môžete zapojiť do súťaže o bežecké tričko Behsity a štartovné na 28. ročník Silvestrovského behu.

Ako na to?

Stačí v našom kvíze na konci článku správne odpovedať na jednoduchú otázku, vložiť svoj email a ste v hre. Pozor, predtým než odpoviete na otázku v kvíze, prečítajte si pozorne niekoľko zaujímavostí o bratislavských mostoch. V článku je ukrytá správna odpoveď.

 

Most SNP

Most SNP je jednoznačne jedna z najkontroverznejších stavieb, ktoré sa u nás postavili. Na jednej strane výnimočný technický unikát, ktorý bol na Slovensku v kategórii mostov vyhlásený za stavbu storočia. Na strane druhej, kvôli jeho výstavbe padla za obeť veľká časť bratislavského Podhradia vrátane vzácnej synagógy postavenej v maurskom štýle.

V čase svojho vzniku, v roku 1972 bol prvým asymetrickým lanovým mostom na Slovensku a druhým svojho druhu na svete. Neskôr poslúžil ako predloha aj lotyšskému mostu Vanšu tilts, ktorý sa nachádza v Rige. Most meria na dĺžku 430,8 metra. Zaujímavosťou je, že je ním vedené vodovodné potrubie na zásobovanie Starého Mesta z Petržalky.

 

Starý most

Niekedy po Starom moste chodievala električka od hotela Savoy až do Viedne. To sa však ešte nazýval Štefánikov a písali sa povojnové roky. V tej dobe stál už tridsať rokov a mal za sebou spomienky na cisára Františka Jozefa, ktorý ho prišiel slávnostne otvoriť, ale aj na jednu veľkú a krutú vojnu, ktorá sa stihla prehnať Európou.

Počas druhej svetovej vojny bol poškodený nemeckou armádou a ako dočasné riešenie bol zhotovený nový, ktorý dostal názov Most Červenej armády. Čo malo byť dočasné, vydržalo až do roku 2013. Tri roky trvalo, kým pôvodný most nahradil na jeho mieste novovybudovaný Starý most. Nový Starý most dnes meria 465 metrov a váži približne 10 tisíc ton.

 

Most Lafranconi

Približne tam, kde je dnes most Lafranconi, bol pred sto rokmi rozľahlý park a poblíž vila, ktorá patrila talianskemu grófovi, skvelému inžinierovi a vynálezcovi Graciozosovi Enea Lanfranconimu (písmeno n z jeho mena vypadlo už pri pomenovávaní študentského domova)

Má sedem polí a celkovú dĺžku 761 metrov. S jeho výstavbou sa začalo ešte za minulého režimu, posledná etapa prebehla až v roku 1991. Pôvodne sa plánovalo s “budovateľským” názvom Most Mládeže, od ktorého sa po prevrate upustilo.

 

Prístavný most

[lnk url="https://www.flickr.com/photos/theodevil/5539375864/in/photolist-rrgsnw-DutoNu-e19F9D-7VGhHm-9AfpJk-38cZdw-38cYPU-5an3Pk-eWZuc-388pgp-5aqccS-38cYZf-oDS93K-9ruKsq-5akS6Z-6Fp99A-dC4Xs-8HsxMM-6FjYWp-FgnJEB-5aq9Tw-GFWHU-FntAdy-CC8gdy-rDwuMe-8xxup4-dTY6vw-ECuYdv-9rCxmJ-7iyhWd-zUbrae-uhTPhq-u1Gqhb-6NscWp-u1Gvcb-8xxtQH-eEqwGG-5416XE-zWWcjt-LTg7ZB-LqdsVE-L2K9EG-KtKH7k-ruP39g-66BXrs-L4FiMb-9qcyUa-75CDQi-75CDNc-5jjoZc"]Zdroj: Flickr, Autor: Miroslav Petrasko[/lnk]

Denne ním prejde vyše sto tisíc áut. Jednoznačne najvyťaženejším mostom v Bratislave, je zároveň najdlhším cestno-železničným mostom na Slovensku. Aj s príjazdovými estakádami meria 2 295 metrov. Pre obidva typy dopravných prostriedkov má vyčlenené vlastné poschodie.

 

Most Apollo

Ešte donedávna mu patril titul najnovšieho mostu v Bratislave, vzal mu ho až nanovo postavený Starý most. Svojím oblúkom, ktorý sa týči do výšky 36 metrov, pripomína austrálsky Harbour Bridge v Sydney. Most podopriera 20 pilierov, celková dĺžka premostenia je 835 metrov, z toho 517 metrov meria jeho hlavná časť. Tento architektonický skvost váži 5 240 ton. Most Apollo po trojročnej výstavbe slávnostne otvorili v roku 2005.

Bol ocenený mnohými cenami, napríklad v roku 2006 sa na Slovensku stal Stavbou roka v kategórii Mostné stavby. V tom istom roku bol nominovaný odborníkmi Americkej spoločnosti pre technické inžinierstvo spolu s ďalšími štyrmi najlepšími stavbami sveta na prestížnu cenu Opal Awards. Túto cenu ako jediná európska stavba aj získal.

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Športová akadémia Mateja Tótha podporená O2 funguje už na prvých 24 školách

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové