Lenovo Vibe S1 Lite: Skvelé selfie za slušnú cenu

Malý facelift prináša strednú triedu so zaujímavým fotoaparátom pre širšie publikum.

Lenovo má v ponuke množstvo modelov smartfónov. Od tých najzákladnejších pre nenáročných až po vlajkové lode s prémiovou výbavou aj výkonom.

Niekam doprostred mieri model Vibe S1, ktorý Lenovo predstavilo vlani v septembri. Teraz k nemu pribudla verzia Vibe S1 Lite, ktorá má takmer nezmenený dizajn, podobné parametre, ale mierne nižšiu cenu.

Kľúčovým momentom zostáva zapnutie predného fotoaparátu.  Dizajn novinky by sa dal označiť za konzervatívny. Súmernosť, žiadne nevšedné prvky. Jednoducho, klasický smartfón, ktorý nenadchne, ale ani neurazí.

Na to, že ide o strednú triedu, je príjemným prekvapením kovový rám mobilu. Dodáva mu hutnosť a pre mnohých tiež kus elegancie.

Už nevŕzga

Zadná strana je zaoblená rovnako ako pri Lenove Vibe S1 – je však z matného plastu a nie zo skla, vďaka čomu pri držaní pôsobí mäkšie a teplejšie. Celkovo je konštrukcia pevná ako pri prvej verzii, žiadne vŕzganie alebo nedoliehanie hrán teda nehrozí.

Prekážať môže príliš malá vzdialenosť medzi hlavným tlačidlom a ovládačom hlasitosti. Niekedy sa stane, že namiesto stíšenia hudby hrubý palec vypne displej. Chce to však trochu cviku. Malou raritou aj na S1 Lite sú systémové tlačidlá na spodnom ráme a nie na displeji.

Prednej strane kraľuje aj v tomto prípade 5-palcový Full HD displej. Ide o bonus, keďže v danej cenovej kategórii by človek čakal skôr 720 p obrazovku. IPS panel si dobre poradí s vernosťou farieb aj s pozorovacími uhlami a v nastaveniach si ešte môžete farby doladiť podľa vlastného gusta.

K okresaniu došlo pri procesore. Je od MediaTeku, stále má osem jadier, ale už sú taktované na 1,3 GHz. V praxi sa však nič nemení, výkonu je dostatok aj na náročnejšie aplikácie.

Pre fotografov

Lenovo Vibe S1 Lite je hlavne pre fotografov. Respektíve pre tých, ktorí radi fotia samých seba. Vibe S1 mal dvojicu predných objektívov. S1 Lite už má „len“ jeden, no nechýba blesk. Selfie s bleskom je veľkou raritou. A vlastne aj rozlíšenie 8 megapixelov.

Lenovo k tomu pribalilo aj doplnkové funkcie, ako napríklad panoramatickú selfie. Do záberu sa
tak vojde celá skupina priateľov alebo rodinných príslušníkov. Vyhladzovanie tváre v desiatich stupňoch je už štandardom. Niekde na šiestom stupni ozaj robí tvár človeka jemnejšiu a chudšiu, vždy však do takej miery, aby to nebolo príliš umelé a aby portrét pôsobil prirodzene.

Pre fanúšikov fotenia selfies v priestoroch, akými sú tmavé bary, je predný blesk na nezaplatenie. Len si dajte pozor na vzdialenosť. Bez úplne vzpriamenej ruky môže byť tvár na zábere prepálená.

Zadný fotoaparát s rozlíšením 13 megapixelovsa na nič nehrá. Lepšie povedané, zábery sú na úrovni drahších konkurentov.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac