Aj Piešťany majú svojich milých ľudí. Kde ich zaručene stretnete?

Spolu s O2 sme navštívili ďalšie slovenské mesto, kde vždy stretnete milých ľudí.

Dostali sme tipy od čitateľov Sódy a neváhali ani chvíľu. Z Lučenca sme tento raz prešli na západné Slovensko do kúpeľného mesta Piešťany a našli 4 miesta, v ktorých vás počas studených zimných dní potešia láskavosťou, úsmevom a radosťou zo svojej práce.

Užite si rýchly internet 4G LTE vďaka novej sieti od O2 bez poplatkov navyše. Viac informácií

Máte chuť na dobrú kávu alebo je vám skôr blízka kultúra? V Piešťanoch si zaručene prídete na svoje.

Concept Coffee Roasters

Útulne miesto v centre mesta, pri ktorom sa dá pohodlne zaparkovať či posedieť si v lete na terase. Taký bol náš prvý dojem z kaviarne a pražiarne Concept Coffee Roasters, ktorý sa po stretnutí s majiteľmi Zuzkou a Petrom Dvorskými ešte prehĺbil.

Keď sa tento mladý pár rozhodol vrátiť zo zahraničia späť na Slovensko, vedeli, že ich budúcnosťou je gastro a preto si otvorili vlastnú kaviareň s pražiarňou. Aj vďaka skúsenostiam zo sveta dnes patrí ich prevádzka k tým najznámejším.

Úspechu kaviarne však predchádzalo množstvo práce s rekonštrukciou a zariadením priestoru, čo vôbec nebolo jednoduché. Ich cieľom bolo vytvoriť miesto, ktoré si budú návštevníci spájať s kvalitou a poctivosťou, čo sa aj podarilo.

V kaviarni vládne rodinná atmosféra, ktorej zárukou sú jej majitelia plní lásky k svojej práci. Tú majú pekne rozdelenú. Zuzka sa venuje najmä pečeniu zákuskov, ktoré v kaviarni ponúkajú a Peter praženiu kávy, ktorú distribuujú aj do zahraničia. V rámci spolupráce s miestnou hotelovkou v kaviarni pracujú tamojší študenti a môžeme potvrdiť, že obsluha bola usmiata a ochotná.

Počas našej návštevy sa v Concepte, ako ho miestni volajú, vystriedalo veľa usmiatych ľudí, vrátane majiteľov psíkov, ktorých tu tiež radi privítajú.

Hoci si prevádzka získala nielen miestnych, majitelia s ňou majú ďalšie plány. „Ak všetko pôjde dobre, ľudia nás budú môcť stretnúť aj na väčších letných festivaloch,” teší sa Zuzka.

Dom umenia Piešťany

Majestátna stavba umiestnená uprostred rozsiahleho parku pôsobí navonok možno chladne, no hneď pri vstupe vás chytí za srdce. Slušnosť, ochota a rodinná atmosféra. Aj tak by sa dal opísať náš zážitok, ktorý sme si odniesli vďaka zamestnancom a riaditeľke Edite Bjeloševičovej, ktorá je zároveň tamojšou dramaturgičkou.

Elegantná dáma plná pozitívnej energie nám porozprávala, ako Dom umenia fungoval kedysi a prezradila aj detaily o stavbe a plánoch do budúcna.

S hrdosťou nám predstavila veľkolepú hlavnú sálu, ktorej interiér je naozaj dychvyrážajúci a inak tomu nebolo ani v ostatných častiach budovy. Sýta červená farba, ktorá priestoru dominuje, sa nám vryla pod kožu už na začiatku našej návštevy a v kombinácii s vysokými stropmi, betónovými stenami a zasklenými plochami vytvorila dokonalé spojenie.

Dom umenia Piešťany je miesto, ktoré rozhodne odporúčame navštíviť. Konajú sa tu výstavy, koncerty, operné predstavenia, ako aj filmový festival Cinematik, ktorý každoročne priláka tisícky milovníkov kinematografie.

Súkromná základná umelecká škola Zavretý kút 68

Táto umelecká škola je síce jedna z tých menších, no nájdete v nej nielen výtvarný, ale aj hudobný a tanečný odbor. Ten výtvarný učí aj Dominika Rusnáková, ktorá predtým pracovala v hlavnom meste ako idea maker a copywriter. Po čase sa rozhodla vrátiť späť do Piešťan a zamerať sa len na tie veci, ktoré ju napĺňajú.

Sympatická žena sa venuje nielen výtvarnému odboru, ktorý vyštudovala, ale aj zariaďovaniu interiérov a iným kreatívnym projektom.

„Učiť výtvarnú a viesť deti k tvorivej činnosti a umeniu je práca, ktorá mi dáva zmysel,” hovorí Dominika. Na hodinách pre ňu nie je dôležitý iba finálny výsledok, ale celkový proces tvorby, osobný prístup a zmysel pre estetično. Jej vycibrené estetické cítenie sme uvideli hneď po vstupe do triedy, ktorú po nástupe vkusne prerobila bez akýchkoľvek financií.

Vyhrala sa najmä s nábytkom, ktorý bol určený na vyhodenie a drobnými dekoráciami. Aj vďaka tejto zmene sa tu deti cítia ako v malom kreatívnom ateliéri. Dominika verí, že to, ako vyzerá priestor, v ktorom žijeme, pracujeme a tvoríme, je nesmierne dôležité.

„V priestore sa musíme cítiť príjemne a uvoľnene a platí to aj pre triedu, v ktorej učím. Ak sa v nej cíti dobre učiteľ aj žiak, odzrkadlí sa to na ich nálade aj práci. Mám pocit, že odkedy som tu spravila aspoň jemný facelifting, je tu cítiť viac radosti a pohody. Tú považujem pri práci s deťmi za prvoradú,” uzatvára sympatická pedagogička.

Elektrárňa Piešťany

Elektrárňa Piešťany, za ktorou stojí ZSE, oplýva tou správnou pozitívnou energiou. Bývalú obecnú dieselovú elektráreň z roku 1906 pre verejnosť znovu otvorili po 2-ročnej rekonštrukcii v roku 2014. Zaujímavá stavba prepájajúca pôvodnú budovu s moderným zaskleným priestorom sa nachádza len 3 minúty chôdze od autobusovej a vlakovej stanice.

V Elektrárni sa pravidelne organizujú rôzne koncerty či výstavy, no využiť ju možno aj na komerčnejšie účely, napríklad svadbu. Priestor zároveň funguje aj ako edukatívne centrum. Dozviete sa tu množstvo zaujímavých informácií nielen o budove a jej pôvodnom využití, ale aj príbehy zo života pôvodných zamestnancov.

Elektrárňou nás previedli Katarína, ktorá sa venuje produkcii a lektorka Michaela, ktoré nám porozprávali viac o tom, ako celý projekt vznikal a čo všetko majú návštevníci k dispozícii.

Citlivý prístup pri rekonštrukcii, zachovanie starých elementov elektrárne v kombinácii s modernými prvkami považujeme za pekný dôkaz toho, že aj v menších mestách sa dajú financie využiť rozumne.

Poznáte aj vy vo svojom meste šikovných ľudí, ktorí pracujú v službách, sú ochotní, milí a vedia vám vyčariť úsmev na tvári? Dajte nám o nich vedieť.

Rýchly internet aj v Piešťanoch

Ani v Piešťanoch nemusíte bojovať so slabým pripojením a môžete využiť rýchly mobilný internet 4G LTE, ktorý je vďaka novej sieti od O2 dostupný pre viac ako 92 % obyvateľov Slovenska.

Aby ste si mohli vysokorýchlostný internet užiť naplno, potrebujete telefón alebo tablet s podporou 4G LTE a 4G LTE SIM kartu. Viac informácií nájdete na www.o2.sk/novasiet.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Mobilný internet nemusí byť pomalý. Už viac ako 93 % z vás má prístup k rýchlej 4G LTE sieti

Vďaka 4G LTE môže byť vaše pripojenie až 7 300-krát rýchlejšie, ako bolo v sieti 2G. Neprichádzajte o túto možnosť zbytočne.

Technici O2 dva roky pracovali na tom, aby vybudovali po celej krajine novú sieť. Vďaka ich usilovnosti môže 93,56 % Slovákov využívať rýchly mobilný internet 4G LTE od O2. Pritom nemusíte platiť k akémukoľvek programu nič navyše. Stačí mať SIM kartu a smartfón s podporou 4G LTE.


Overte si, či máte SIM kartutelefón, ktoré podporujú 4G LTE.

Čo je 4G LTE sieť?

Technológia 4G vznikla, aby ešte viac urýchlila prácu s mobilnými dátami a internetom. V súčasnosti je to jeden z najrýchlejších možných spôsobov, ako pripojiť váš telefón na mobilný internet a užiť si rýchle surfovanie.

O2 ponúka najširšiu 4G sieť na Slovensku

Rýchly 4G LTE internet už môže využívať 5 miliónov obyvateľov vo viac ako 2 000 obciach po celom Slovensku.

Porovnanie rýchlostí internetu v 2G, 3G a 4G

Tak ako všetky technológie, aj mobilná komunikácia sa vyvíja. Digitálny prenos hlasu a dát odštartovala technológia 2G v 90. rokoch. Novšie a novšie generácie sietí – 3G a 4G LTE prinášali stále kvalitnejšie telekomunikačné služby a vyššie rýchlosti mobilného internetu.

Vďaka 4G LTE môže byť vaše pripojenie až 7 300-krát rýchlejšie, ako bolo pred 20 rokmi v sieti 2G. Pre lepšiu predstavu: rozdiel medzi rýchlosťami sietí približne zodpovedá pomerom veľkostí perly (2G), delfína (3G) a vráskavca ozrutného (4G).

Odozva internetu v 2G, 3G a 4G

Nová sieť so sebou prináša rýchlu a stabilnú odozvu – nízky počet milisekúnd potrebných na spojenie so serverom sa postará o väčší pôžitok zo surfovania. Sieť 4G LTE sa svojou kvalitou, odozvou a rýchlosťou vyrovnáva pevným pripojeniam.

Chcete získať rýchly mobilný internet, ktorý si dnes naplno môže užívať až 93,56 % obyvateľov Slovenska alebo si overiť, či ho už využíváte? Viac informácií, ako na to, nájdete na tomto mieste.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Bloger a aktivista Jakub Goda: Korupčné kauzy pomáhajú odhaliť všetci, ktorí si predplácajú médiá

Podporovaním kvalitnej žurnalistiky získavajú ľudia informovanosť a zároveň prispievajú k lepšej spoločnosti, pretože práca novinárov sa premieta aj do verejného života.

Jakub Goda sa živí tvorbou reklamných vizuálov a animácií, je tiež známy ako publicista, oceňovaný bloger a aktivista v boji s dezinformáciami. Zároveň je dlhoročným obhajcom podpory kvalitnej novinárčiny, preto sa v rámci ponuky nových O2 SMART Paušálov s predplatným prémiových služieb stal ambasádorom predplatného online verzie denníka SME.sk a Denníka N. 

Čítajte Denník N a SME.sk cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj predplatné tejto spravodajskej aplikácie. Chcem vedieť viac

V rozhovore s Jakubom Godom sa dočítate:

  • ako spoplatnený obsah motivuje novinárov k lepšej práci,
  • ako si overiť kvalitu a dôveryhodnosť médií,
  • prečo je dôležité predplácať si aj médiá, s ktorými nemusíte vždy súhlasiť,
  • prečo by mali školy zabezpečovať študentom prístup ku kvalitnému obsahu.

Zo začiatku boli informácie na internete zadarmo a ľudia si nato rýchlo zvykli. Dnes preto mnohí nechápu, prečo by si mali za články v online médiách platiť. Ako najlepšie vysvetliť ľuďom príčiny tohto kroku? 

Klasický biznis model, na ktorom médiá fungovali, sa rozpadol. Dlho žili z príjmov z tlačených vydaní – v nich boli príjmy z reklamy a z ceny samotných tlačených novín, ktorá bola oveľa vyššia, ako je dnes cena za digitálne predplatné.

Výpadok z klesajúcich príjmov z tlačených novín sa neskôr snažili nahrádzať online reklamou. Lenže obrovskú časť online reklamy pohltili giganti ako Facebook a Google, ktorým je nesmierne ťažké konkurovať.

Zároveň to na novinárov vytvára tlak písať články a ich titulky tak, aby na ne ľudia klikali a zdieľali ich. A to nie je pre novinárov dobrá motivácia ani dobre fungujúci model.

Na celom svete vidíme, že médiá prechádzajú na nejakú formu predplatného, či už tvrdú, teda predplatné každý mesiac, alebo mäkkú, keď čitatelia platia dobrovoľné sumy, aby médium podporili.

Pomáha predplatné motivovať novinárov na lepšiu kvalitu práce?

Bitku o biznis model médií začína vyhrávať digitálne predplatné aj preto, že pre novinárov je najzdravšia motivácia nepozerať sa na „klikanosť“, ale na to, za čo sú ľudia ochotní platiť. Samotní novinári napríklad z Denníka N tvrdia, že články, za ktoré je najviac predplatných, sa viac-menej zhodujú s tým, čo oni v redakcii považujú za hodnotnú žurnalistiku.

„Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.“

Navyše takýto model vytvára zdravé „podhubie“ na prácu novinárov, dobrý vzťah s čitateľmi a dáva redakciám väčšiu nezávislosť od zadávateľov reklám. Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.

Takže ide o tradičný súboj kvality verzus kvantity. Hodnotný obsah si vždy bude vyžadovať viac práce ako biznis model založený na neoverených informáciách s bulvárnymi titulkami.

V Denníku N napríklad začali spontánne písať menej článkov, ale dlhších. Nemali to prikázané, ale vycítili, že ľudia sú ochotní za články platiť, ak sú rozpracovanejšie, ambicióznejšie a idú do hĺbky.

Najväčšia pridaná hodnota novinárskej práce dnes podľa mňa nie je v tom, keď niekto prvý informuje, že Real Madrid vyhral futbalový zápas. Skôr ide o ambíciu robiť náročnejšiu a investigatívnejšiu prácu.

Ani niektorí ľudia, ktorí sa v mediálnom prostredí pohybujú, nevedia vždy na prvý pohľad rozlíšiť kvalitnú novinárčinu z overených zdrojov od zavádzajúcich dezinformačných článkov. Ako si môže človek, ktorý zvažuje predplatné nejakého média, overiť jeho kvalitu a dôveryhodnosť?

Samozrejme, existujú základné znaky, napríklad, či sú zverejnené mená členov redakcie a ako veľmi transparentne sa snažia fungovať, či uvádzajú svoje zdroje a linkujú na iné weby, na ktoré sa odvolávajú.

Najlepšie si však dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.

Jakub Goda hovorí o svojej skúsenosti s písaním pre konšpiračný web:

Mali by si ľudia predplácať iba médiá, s ktorými stopercentne súhlasia?

Časť ľudí si napríklad nechce predplácať SME.sk a Denník N, pretože majú pocit, že sú liberálnejšie ako oni, a to ich odrádza. Podľa mňa je legitímne, že sa s médiom úplne ideologicky nestotožňuješ, prípadne má komentáre, s ktorými úplne nesúhlasíš.

Myslím si, že je dôležité odosobniť sa od toho v prípade, ak tie médiá robia množstvo objektívne užitočnej a zmysluplnej práce, napríklad odhaľovanie korupcie. Predplatným online verzií novín získavaš lepšiu informovanosť a zároveň prispievaš aj do spoločnosti.

Práca novinárov sa premieta do verejného života aj tým, že šetrí verejné peniaze. Ak sa podarí médiu, ktoré máš predplatené, odhaliť a vyriešiť nejakú kauzu, tak aj ty si do toho svojou malou kvapkou prispel a si zato spoluzodpovedný. Môžeš mať pocit, že aj vďaka tebe sa stalo to, o čom čítaš v novinách.

V posledných mesiacoch zverejňoval Denník N dôležité zistenia, ktoré sa týkajú celej spoločnosti. Je podľa teba fér, ak je takýto obsah odomknutý iba pre predplatiteľov?

Informácie pri takomto type článku vždy presiaknu ďalej. Pri takýchto závažných témach to preberú iné médiá a na konci dňa sa všetko dozvieš v televíznych novinách. Zistenie obrovskej korupčnej kauzy si nikdy neprečítajú iba predplatitelia.

Pre dobre zarábajúcich ľudí je predplatné „pár eur“ ročne, ale pre ľudí, ktorí musia šetriť, to môže byť finančne náročnejšie. Mali by mať stredoškoláci a vysokoškoláci zľavy? 

Nevýhodou paywallových modelov je, že vytvárajú istý typ exkluzivity. Akokoľvek sa nám to môže zdať „pár eur“, pre niektorých ľudí to môže byť vážna suma a objektívne to komplikuje prístup k informáciám. Zásadné informácie sa vždy dozvieš a vieš si pozrieť minútu po minúte a prečítať titulky, ale časť obsahu je pre mnoho ľudí uzamknutá.

Študenti sú podľa mňa na cenu citliví a bolo by zaujímavé, keby mali zľavy alebo keby mali tieto médiá dostupné v školách, čím by sa stali portálom pre informovanosť. Možno by bolo náročné doladiť detaily, ale filozoficky by bolo skvelé, keby školy ponúkali študentom možnosť naučiť sa fungovať na internete a kriticky si triediť informácie.

„Najlepšie si dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.“

Vnímam to ako problém, aj ma to trápi a je to najväčšie negatívum paywallu. Podporujem akékoľvek nápady, ktoré prinášajú riešenie.

Je podľa teba v poriadku, ak niekto zdieľa predplatné s ďalšími ľuďmi v domácnosti?

Myslím si, že áno. V prípade spravodajských webov by som to prirovnal k papierovým novinám, keď si jedny noviny prečíta viacero ľudí.

Veď aj káblovka sa v domácnosti zdieľa. 

Presne. Neviem si predstaviť, ako by tomu médiá zabránili. Podľa mňa je normálne takéto veci v domácnosti zdieľať. Horšie je, ak to robia celé korporácie a na jeden prístup „fičí“ 500 ľudí.

Doma máme predplatené SME.sk, Denník N, New York Times, The Atlantic a nepravidelne aj .týždeň a Trend. Keby si každý platil svoje, tak toho máme menej, pretože tiež na to máme obmedzený rozpočet.

Pomohlo by popularite predplatného, keby sa dal jednorazovo odomknúť jeden článok?

Mnohí by to chceli a s týmto nápadom už prišli, ale biznisovo to zrejme nefunguje, keďže médiá po celom svete sa prikláňajú k digitálnemu predplatnému a nie k mikroplatbám.

Veľa ľudí v súčasnosti začína deň spravodajskými podcastami. Je aj toto spôsob, ako naučiť ľudí na predplatné, aby ďalej vznikalo niečo, čo ich zaujíma?

Ja si cestu k podcastom ešte hľadám, ale to podporujem. Je to zaujímavá forma šírenia obsahu a informácií. Rovnako ako Instagram, ktorý novinári začali používať na prezentáciu svojej práce. Som fanúšik experimentálnych a inovatívnych prístupov. Treba testovať rôzne formy a hrať sa.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad spravodajskú aplikáciu SME.sk alebo Denník N aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Jakub Goda

Živí sa ako tvorca reklamných vizuálov a animácií, je známy aj ako oceňovaný bloger píšuci na blogu Denníka N, publicista a aktivista. Venuje sa boju proti dezinformáciám a analyzuje ich šírenie a vplyv na spoločnosť. Spoločne s O2 organizoval menšiu kampaň na podporu serióznych médií.


Chcete mať inteligentnú domácnosť? Prečítajte si, ako začať

Čítaj viac

Láka vás HBO GO, no nemáte smart TV? Máme pre vás jednoduché riešenie

Čítaj viac

Múdre hodinky, vysávač aj váha. Vybrali sme 7 najlepších smart zariadení Xiaomi

Čítaj viac