Kampaň O2 Nebuď pirát pozitívne ovplyvnila správanie mladých vodičov

Mladí ľudia si vďaka kampani O2 uvedomili riziká, ktoré so sebou prináša používanie mobilu za volantom, a počas jazdy s ním manipulujú menej.

Začiatkom apríla tohto roka odštartovala spoločnosť O2 Slovensko v rámci svojej iniciatívy Dátuj zodpovedne kampaň Nebuď pirát, ktorej cieľom bolo upozorniť širokú verejnosť na nebezpečenstvo používania telefónov za volantom. 

Orientovala sa najmä na mladých vodičov vo veku od 18 do 25 rokov, ktorí sú najviac náchylní na branie mobilných telefónov do rúk aj počas šoférovania.

Celá kampaň odštartovala prichytením a pokutovaním moderátora a YouTubera Mateja „Sajfu“ Cifru Políciou SR počas jeho livestreamu spoza volantu. Do kampane sa následne zapojilo približne 20 influencerov, ktorí vyjadrili svoj názor na túto tému a snažili sa využiť svoj vplyv, aby mladým ľuďom ukázali, že používanie telefónu za volantom je jednou z najčastejších príčin dopravných nehôd.

Prečítajte si: Viem, že telefón za volantom nie je správna vec, hovorí Matej „Sajfa“ Cifra

Keď kampaň mení návyky mladých vodičov

Podľa prieskumu agentúry Kantar kampaň od apríla tohto roku zaregistrovalo až 60 % mladých vodičov.

„Otvorenie tejto témy malo svoj význam. Až 97 % mladých vodičov hodnotí kampaň pozitívne a polovica opýtaných sa vyjadrila, že kampaň ovplyvnila používanie telefónu za volantom,“ hovorí šéfka komunikácie O2 Slovakia Tereza Molnár.

„Priemerný počet dotykov displeja za jazdu klesol z počiatočných 0,7 na 0,39, takže v správaní vodičov vidíme jednoznačný posun.“

„Naším hlavným cieľom bolo práve to, aby si mladí ľudia tieto riziká uvedomili, diskutovali o nich a prispôsobili im aj svoje reálne každodenné správanie za volantom, takže ju považujeme za veľký úspech,“ dodáva.

Interakcií s mobilom za volantom je medziročne menej

Z prieskumu vyplýva, že takmer 70 % mladých vodičov má pocit, že kampaň pozitívne ovplyvňuje správanie vodičov, a až 88 % si myslí, že takéto celospoločenské projekty pomáhajú zlepšiť život na Slovensku.

„Medziročne vidíme v prieskume aj istý pokles aktivít za volantom, ktoré si vyžadujú interakciu s mobilným telefónom, akými sú napríklad nastavovanie navigácie, písanie SMS správ či telefonovanie,“ vysvetľuje šéfka komunikácie.

Vodiči si aplikáciu O2 Extra výhody s navigáciou obľúbili, najazdili vyše dvoch miliónov kilometrov

Kampaň Nebuď pirát zaznamenala pozitívne výsledky aj v rámci využívania špeciálne upravenej navigácie Sygic, ktorá sa stala súčasťou aplikácie O2 Extra výhody. Aplikácia zaznamenáva rýchlosť a interakcie s mobilným telefónom počas jazdy a následne vodičov odmeňuje za zodpovednú jazdu.

Od spustenia kampane Nebuď pirát najazdili vodiči vyše 2 000 000 km v rámci 130 000 jázd, a to s priemerným skóre takmer 93 bodov za jazdu. Priemerný počet dotykov displeja za jazdu klesol z počiatočných 0,7 na 0,39, takže v správaní vodičov vidíme jednoznačný posun, ktorý je jedným z najdôležitejších úspechov kampane,“ zhodnocuje ďalšie výsledky šéfka marketingovej komunikácie O2 Slovakia Lucia Petrášová.

Ako funguje aplikácia O2 Extra výhody?

Bezplatná aplikácia vyhodnocuje zodpovednosť vodiča a za každú jazdu dlhšiu ako 500 m zobrazí skóre od 0 do 100. Ak vodič jazdí celý mesiac zodpovedne a so zapnutou navigáciou v aplikácii O2 Extra výhody, môže každý mesiac získať dáta zadarmo. Jazdiť môže tak, že si navolí presnú trasu alebo použije tzv. free ride mode, v rámci ktorého cieľovú destináciu nezadáva.

Ak sa mu za mesiac podarí získať v priemere aspoň 80 bodov, absolvuje minimálne 10 jázd a odjazdí najmenej 150 km, získa do konca septembra ako bonus namiesto pôvodného 1 GB až 5 GB dát zadarmo.

Čítajte aj: Držať počas jazdy telefón v ruke je nezodpovedné a nebezpečné, hovorí Barbora Krajčírová

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Férová nadácia O2 podporí projekty, ktoré mladým ľuďom pripomenú hodnoty slobody a demokracie

Pri príležitosti 30. výročia Nežnej revolúcie podporí O2 neziskové organizácie, firmy aj jednotlivcov, ktorí sprítomňujú odkaz Novembra 89.

Grantový program Sloboda nie je samozrejmosť, prostredníctvom ktorého si Férová nadácia O2 pripomenie 30. výročie Nežnej revolúcie, pozná svojich víťazov. Nadácia podporila 13 kreatívnych projektov, ktorých hlavným cieľom je rôznou formou mladej generácii pretlmočiť hodnotu slobody a demokracie, a to celkovou sumou takmer 40 000 €.

„Prišlo nám okolo 120 ambicióznych projektov, ktoré správna rada posudzovala z viacerých hľadísk. Predovšetkým nás zaujímala ich kreativita a inovatívnosť nápadu, forma a miera rozpracovanosti, udržateľnosť a v neposlednom rade aj to, či má potenciál zaujať mladú cieľovú skupinu,“ hovorí šéfka komunikácie O2 Tereza Molnár.

Podporené projekty riešia tému slobody z rôznych pohľadov a v rozličných formách. Nájdete medzi nimi projekty z oblasti vzdelávania a médií, občianskeho aktivizmu, literatúry, divadelnej a filmovej tvorby, ale aj počítačových hier či virtuálnej reality, ktoré sú dnešným mladým najbližšie.

„Úroveň a kvalita projektov bola skutočne vysoká. Sme radi, že neziskovým organizáciám a občianskym iniciatívam, ale aj značkám a jednotlivcom záleží na tom, aby sa na relatívne nedávne historické momenty nezabudlo a aby sme aj mladú generáciu naučili vážiť si hodnoty, ktoré sa jej zdajú už prirodzené a možno každodenné,“ hovorí Peter Gažík, generálny riaditeľ O2 Slovakia a predseda správnej rady Férovej nadácie O2.

„Túto potrebu si ako značka s názorom uvedomujeme už niekoľko rokov, a preto sa jej systematicky venujeme,“ dopĺňa.

Pozrite si prehľad podporených projektov v rámci grantu Sloboda nie je samozrejmosť:

Združenie priateľov Denníka N (30 rokov Novembra)

Podpora vydania vzdelávacích magazínov podľa požiadaviek učiteľov a ich distribúcia na spolupracujúce stredné a základné školy po celom Slovensku.

Výška podpory: 4 000 €

OZ TRAKT (Festival svetla a tieňa)

Ide o umelecké interaktívne dielo, ktoré pripomenie hodnotu slobody počas Festivalu svetla a tieňa v Banskej Bystrici a v Trnave.

Výška podpory: 3 500 €

Slovenská národná galéria (1989 – 2019)

Digitálny projekt SNG, ktorý priblíži udalosti roku 1989 vizuálnej stránky. Tému budú ilustrovať plagáty, letáky, audio-vizuálne materiály, ukážky z časopisov, novín a iných publikácií, ale aj umelecké diela (najmä fotografie) reflektujúce toto obdobie.

Výška podpory: 4 000 €

Ansámbel nepravidelného divadla, n. o. (AND, n. o.: INVENTÚRA REVOLÚCIE)

Ide o 5 originálnych multižánrových eventov na podporu vzťahu súčasnej generácie mladých k slobodnej občianskej spoločnosti v centre Banskej Štiavnice, ktoré sa uskutočnia počas 4. ročníka Festivalu AMPLIÓN.

Výška podpory: 1 500 €

Zmudri, o. z.

Videokurz o novodobých dejinách Slovenska a jeho časť o Nežnej revolúcii – o tom, čo priniesla, čo zmenila a aký je jej presah do súčasnosti. Kurz bude súčasťou online vzdelávacej platformy Zmudri.sk.

Výška podpory: 1 500 €

November89, o. z.

Vydanie interaktívnej publikácie, ktorá sprostredkuje emóciu obdobia Novembra 89 z pohľadu vtedajších študentských protagonistov, ktorí boli v danom období verejne aktívni.

Výška podpory: 4 000 €

OZ UNIVERZÁL

Festival Revolúcia bez konca s výstavou hesiel aj plagátov sprítomní študentom Filozofickej fakulty Univerzity Komenského praktiky totalitného režimu prostredníctvom dopredu známeho scenára. Súčasťou festivalu bude divadelné predstavenie aj verejné čítanie.

Výška podpory: 3 000 €

Post Bellum SK (’89)

Organizácia vytvorí 5 krátkych dokumentárnych filmov so svedectvami pamätníkov, ktoré budú doplnené o metodiky pre pedagógov.

Výška podpory: 3 000 €

Peter Bacilek (V_elvet R_evolution)

Projekt V_elvet R_evolution je náhľad do života ľudí v dňoch tesne pred revolúciou a krátko po nej prostredníctvom socialistického bytu, ktorý je realizovaný vo virtuálnej realite.

Výška podpory: 4 000 €

Asociácia Divadelná Nitra (Radosť z podôb slobody)

Férová nadácia O2 podporí 28. ročník festivalu Divadelná Nitra s podtitulom Podoby slobody / Faces of Freedom.

Výška podpory: 1 000 €

Force Majeure (Iná Nežná: Čo nebolo a/alebo mohlo byť)

Ide o antológiu poviedok rôznych žánrov – sci-fi, urbánna fantasy či alternatívna história, ktoré vychádzajú z udalostí 17. novembra 1989.

Výška podpory: 2 000 €

Film generácia, o. z. (Spýtaj sa vašich ’89)

Združenie vytvorí ilustrovaný záznam výpovedí tzv. oral history a spomienok obyčajných ľudí na 17. november 1989 vo filmovej podobe.

Výška podpory: 4 000 €

Roman Lipka (Vivat 89)

Počítačová hra, ktorá sa odohráva v taxíku v novembri 1989 a využíva príbehy hrdinov spod tribún z kampane Tváre slobody, prostredníctvom ktorej si spoločnosť O2 pripomenula November ’89 v roku 2018.

Výška podpory: 2 000 €

Viac informácií o aktivitách Férovej nadácie O2 nájdete na tomto mieste.


Čo všetko ovláda umelá inteligencia vo vašom smartfóne?

Čítaj viac

Férová nadácia O2 podporí projekty, ktoré mladým ľuďom pripomenú hodnoty slobody a demokracie

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac