Barbora Krajčírová: Držať počas jazdy telefón v ruke je nezodpovedné a nebezpečné

„Povedať si, že len rýchlo odpíšem alebo zavolám, nepovažujem za argument,“ hovorí moderátorka, ktorá má na Instagrame desaťtisíce sledovateľov.

Známa moderátorka a influencerka, ktorá prostredníctvom svojich sociálnych sietí inšpiruje tisíce ľudí, priznáva, že aj ona sa počas šoférovania občas správala nezodpovedne. Dnes telefón v aute odkladá a stala sa ambasádorkou kampane O2 Nebuď pirát upozorňujúcej na nebezpečenstvo používania mobilu za volantom.

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Porozprávali sme sa s ňou nielen o kampani a o sociálnych sieťach, ale aj o tom, ktoré aplikácie jej zjednodušujú život a ako bude tráviť leto.

Ako vnímate skutočnosť, že telefóny sa stali súčasťou nášho života?

Na jednej strane nám moderná a rýchla technická doba prináša nespočetné množstvo výhod, čoraz viac sa však stretávame s jej negatívnym vplyvom. Na druhej strane vďaka mobilu vieme byť nonstop aktuálni, dozvieme sa informácie, ktoré hýbu politickým, hudobným či umeleckým svetom, takmer okamžite.

Pre našich rodičov to bolo nepredstaviteľné, dnes je to bežný fakt. Technologickému pokroku sa nevyhneme, len sa asi treba naučiť ťažiť z neho pozitíva a vyvarovať sa hrozieb, ktoré z neho plynú.

Okrem toho, že sa mobilný telefón a sociálne siete stali novodobým fenoménom, ktorý často hraničí so závislosťou, je tu aj ďalší problém – bezpečnosť za volantom.

Je jasné, že držať počas jazdy telefón v ruke je nezodpovedné a hrozivo nebezpečné. Povedať si, že len rýchlo odpíšem alebo rýchlo zavolám, nepovažujem za argument.

Nehovoriac o tom, že ako rodič si všímam psychologický vplyv na naše deti, ktoré vnímajú telefón ako bežný a prirodzený fakt v každej situácii. To naozaj nie je ideálny vzorový príklad, čo majú deti robiť, keď vyrastú a stanú sa šoférmi. Najmä my influenceri by sme mali ísť vzorom a neponúkať fanúšikom obsah, kde sa nakrúcame a fotíme počas šoférovania.

Ruku na srdce, robili ste to občas aj vy alebo ste boli vždy zodpovedná vodička?

Robila som to aj ja, ale veľmi rýchlo som si uvedomila, že to nie je správne. Na mojom profile na Instagrame podľa mňa nenájdete fotku alebo video, kde by som šoférovala a mala v ruke telefón. Dávam si pozor, aby som nerobila niečo, čo by moji fanúšikovia chceli zopakovať, a hanbila by som sa, ak by som im išla príkladom v niečom negatívnom.

Nedávno ste sa spolu s ďalšími influencermi zapojili do kampane O2 Nebuď pirát, ktorá s problematikou úzko súvisí. Čo vás motivovalo zapojiť sa do tohto projektu?

Kampane, ktorých cieľom je produkovať niečo v prospech spoločnosti, sú pre mňa jednoznačná voľba. Upozorniť na fakt, aby si ľudia za volantom dávali pozor a nepoužívali telefón, je skvelá myšlienka, ktorú treba šíriť najviac, ako sa dá. Ideálne bez časového obmedzenia.

Ako reagovali na to, že ste sa zapojili do kampane, vaši fanúšikovia a sledovatelia na sociálnych sieťach?

Veľmi pozitívne. Nemám nasadené ružové okuliare a viem, že fanúšikovia sú na rôznu spoluprácu hákliví. A právom. Chrlíme to na nich z každej strany, no ja sa snažím dôsledne si vyberať spoluprácu. Musím s ňou byť stotožnená.

„My influenceri by sme mali ísť vzorom a neponúkať fanúšikom obsah, kde sa nakrúcame a fotíme počas šoférovania.“

Záleží mi, aby sa aj im moje spolupráce páčili a aby som každou z nich komunikovala správne veci. Na kampaň O2 som dostala veľa správ a komentárov s pozitívnymi ohlasmi a s príbehmi, ako ich priamo ovplyvnil telefón za volantom. Vždy sa teším, keď sa rozpúta konverzácia, vtedy viem, že to má zmysel.

Odkedy sa kampaň spustila, viac sa o téme hovorí aj píše. Máte pocit, že sa zmenilo aj správanie vodičov?

Dúfam, že áno. Niekedy stačí aj jedna myšlienka, ktorú človek zachytí, a podprahovo ho to formuje. Napríklad, keď má v aute nutkanie chytiť telefón a počas jazdy niečo odfotiť, ale potom sa zháči. Komunikácia akéhokoľvek problému, v rámci ktorého ide doslova o život, je nesmierne dôležitá.

Veľa zámych, ktorí sú na sociálnych sieťach, mi hovorilo, aké je super, že sme do toho išli a že si aj oni vstúpia do svedomia. Myslím si, že dnes je už hanba, ak sa niekto nakrúca na telefón alebo fotí a popritom šoféruje. Mne taký človek nemôže byť príkladom.

Ste nielen úspešná moderátorka, ale aj influencerka, ktorá má na sociálnych sieťach tisíce fanúšikov, dáta teda k životu potrebujete ako soľ. Kde ich využívate najčastejšie?

Počas čakania na stretnutie a počas dcériných krúžkov, doma. Všade, kde mám chvíľu čas. Ideálny spôsob na malý dátový detox je čítanie kníh. Keď vás kniha zaujme, na chvíľu zabudnete, že ste už dlhšie neaktualizovali svoj Instagram (smiech).

Ktoré aplikácie využívate najčastejšie?

Sociálne siete, e-maily a spravodajské portály, či už slovenské, alebo svetové. Záleží mi na politickom dianí, sledujem, čo sa deje. Byť v obraze je pre mladých ľudí dôležité a je skvelé, keď sa s niekým vo svojom veku viete rozprávať aj o iných veciach ako o Instagrame či o seriáloch. Fičím aj na knižných aplikáciách. Počas behu zase používam Runtastic.

Prečítajte si: Viem, že telefón za volantom nie je správna vec, hovorí Sajfa

Na Instagrame je dobrá fotografia dôležitá. Prezradíte nejaké svoje tipy a triky pri fotení a následne pri postprodukcii?

Zdá sa mi, že prirodzenosť sa nenosí, ale ja si na ňu veľmi potrpím. Používam presety (nastavené funkcie v rámci aplikácií, ktoré uľahčujú úpravu fotiek, pozn. red.), aplikáciu Lightroom aj Facetune, ale všetko s maximálnou mierou.

Na fotkách, kde nevyzerám ako ja, sa necítim komfortne a fér voči svojim sledovateľom. Nechcem ich klamať a podsúvať im niečo, s čím nie som stotožnená.

Presety, ktoré som vyskúšala nedávno, som si však zamilovala. Boli sme na dovolenke a jeden preset mi urobil s fotkou doslova zázraky – vytiahol farby, zosvetlil ich, resp. stmavil. V mobile dokážete vyčariť veľké veci.

Koľko času vám berie zo života influencering?

Keďže pracujem v rádiu a v televízii, snažím sa brať sociálne siete ako koníčka. Pristupujem k nim zodpovedne, ale nie prehnane. Chápem však baby alebo chalanov, ktorí sa živia iba týmto a denne sa snažia zlepšovať svoj feed. Ja na to toľko času nemám.

„Upozorniť na fakt, aby si ľudia za volantom dávali pozor a nepoužívali telefón, je skvelá myšlienka, ktorú treba šíriť najviac, ako sa dá.“

Keby som to posunula asistentke, už by to nebol môj obsah, moje slová a moje myšlienky. Takže radšej pomalšie, ale po svojom.

Vašou primárnou prácou je moderovanie. Aktuálne sa poslucháčom prihovárate z Rádia Jemné. Ide o populárne ranné vysielanie, čo vás na tejto práci najviac napĺňa?

Je to krásny spôsob komunikácie s ľuďmi. Napriek šialenému rannému budíčku svoju prácu milujem. Rádio Jemné je pre mňa srdcovka.

„Dať si rannú kávu“ s poslucháčmi je veľmi príjemné. Rozprávať sa s nimi, čítať ich príbehy a počúvať pohodovú hudbu mi každý deň urobí krajším.

Páči sa mi aj tá dynamika a vývoj. Menia sa relácie, témy a mení sa publikum. Televízna alebo rozhlasová tvorba je inšpiratívna a plná umelecých zážitkov, aj keď, bohužiaľ, v súčasnosti sa práve tá „umeleckosť“ vytráca.

Pustili ste sa aj do písania detských knižiek. Ako sa to celé začalo?

Inšpirovala ma moja déra. Na materskej som si povedala, že idem do toho. Písala som, tvorila a vyšli z toho rozprávky, pesničky a nápady na detskú tvorbu. Je to veľká láska. Deti sú najúprimnejšie publikum. Keď ich nudíte, zistíte to okamžite, ak si vás zamilujú, už vás nepustia.

Aby toho nebolo málo, nedávno ste ukončili aj štúdium na pedagogickej fakulte, odbor francúzština a angličtina. Ako to chcete využiť v praxi?

Učiteľskú psychológiu a komunikáciu využívam aj v médiách, ale najmä v spomínanej detskej tvorbe. Robím si aktuálne aj doktorát a skúmam, ako deti fungujú v rámci interkultúrnych vzťahov. Azda to raz všetko odovzdám, len ešte neviem ako (smiech).

Jednou z veľkým tém je zobrazovanie detí na internete. Vy sama ste mamou. Aký je váš názor?

Je to každého osobná vec. Sama za seba som však opatrná. Moderné technológie priniesli veľa pozitívneho, ale aj nebezpečného. Práve zverejňovanie fotografií detí na sociálnych sieťach je jednou z tých citlivých vecí.

Svoju dcéru nechcem zo sociálneho života vymaniť, je tu a vnáma, že niečo ako Facebook a Instagram existuje, ale všetko s adekvátnou mierou.

Ste pracovne veľmi vyťažená, máte čas aj na oddych?

Leto je obdobie, keď si okrem práce doprajeme s rodinou aj relax. Budeme veľa cestovať a leňošiť. Chystáme sa na koncert mojej milovanej Celine Dion do Londýna, trošku k moru do Grécka a potom pekne k starým rodičom a k sestre.

Leto pre mňa znamená plavky, more, piesok, ležadlo. To je moja ideálna predstava.

Jazdite zodpovedne, nainštalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj od 9. júla 2019 aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií nájdete na tomto mieste.

Ak chcete zlepšiť svoje vodičské zručnosti, potom určite nevynechajte ani náš seriál Chvála bezpečnej jazdy, v rámci ktorého prináša motoristický novinár Rasťo Chvála množstvo cenných rád aj skvelé O2 Extra výhody, napríklad zľavu na tankovanie až do výšky 0,08 €/l.

Barbora Krajčírová

Je moderátorka, influencerka a detská autorka. Začínala v hudobnej relácii, v lokálnych televíziách
a neskôr prešla do komerčnej televízie Markíza. Moderovala Počasie, Slovensko má talent a rôzne iné projekty. O niečo neskôr prešla do konkurenčnej TV JOJ, kde ste ju mohli vidieť v súťažných reláciách, v relácii s Vilom Rozborilom Tanec snov a na konte má aj relácie Moja prvá dovolenka či Lucky Room. Už niekoľko rokov pôsobí v rádiu, aktuálne jej hlas počuť z rannej šou v Rádiu Jemné. Vyštudovala francúzsky jazyk a literatúru a anglický jazyk a literatúru, popri práci sa venuje aj doktorandskému štúdiu.
Na jar tohto roka sa stala jednou z ambasádoriek O2 Nebuď pirát, ktorá upozorňuje na nebezpečenstvo používania smartfónu za volantom.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

CEO O2 Slovakia Peter Gažík: Nechcem, aby technológie oberali moje deti o iné skúsenosti

Technológie výrazným spôsobom ovplyvňujú a menia naše životy. Peter Gažík, generálny riaditeľ O2, prezradil, ako ich vníma on.

Ako budovať u detí vzťah k technológiám tak, aby sa nestali stredobodom ich života, ako si zorganizovať svoj pracovný čas tak, aby sme si zachovali pocit vnútornej slobody a ako by sa mala správať spoločensky zodpovedná firma? S generálnym riaditeľom O2 Petrom Gažíkom sa porozprávala Slávka Kubíková, ktorá na jeseň tohto roka vydala svoju druhú knižku o tom, ako by sa mali deti aj dospelí popasovať s technológiami.

Získajte novú knižku Slávky Kubíkovej Krotitelia displejov vďaka O2 Extra výhodám za zvýhodnenú cenu. Viac informácií

O deťoch, technológiách a výchove

Vo svojej knižke Krotitelia dispejov sa venujem rizikám, ktoré prinášajú technológie najmä vo vzťahu k deťom. Ty si rodič dvoch chlapcov, vnímaš riziko, ktoré so sebou technológie prinášajú?

Samozrejme, tomuto riziku sa nedá uniknúť. Otázkou je, akým spôsobom sa k nemu staviame a ako manažujeme vzťah detí k technológiám. Technológie dospelým aj deťom mnohé veci uľahčujú, sú dobrý sluha, ale zlý pán.

Som presvečený, že svet technológií deti určitým spôsobom posúva dopredu, prispieva k lepšej výučbe, k dostupnosti informácií, s ktorými sa dá okamžite ďalej pracovať. Je to úžasné zjednodušenie, vďaka ktorému sa človek posúva ďalej. Ide však o to, aby sme nepodľahli tomu, čo technológie prinášajú.

Naproti tomu aj naozaj malé deti majú v súčasnosti prístup k technológiám. Tvoji synovia majú 6 a 9 rokov. Ako to funguje u vás v rodine?

Riadime sa heslom „menej je viac“. Technológie do ich života vnášame postupne a s jasnými pravidlami, aby boli schopní vnímať, čo vďaka nim môžu získať, ale nemali veľa príležitostí, aby im technológie niečo vzali. Nebojím sa, že by technológie narušili ich vývoj. Ako rodičovi by mi však bolo ľúto, ak by ma deti počas pekného dňa začali presviedčať, že sa chcú hrať doma na mobile.

Nechcem, aby ich technológie oberali o iné skúsenosti a iný pohľad na svet, ktorým som si prešiel aj ja. Chcem, aby bol život mojich detí pestrejší, aby nesedeli v kúte a nezačínali a nekončili deň s mobilom v ruke.

V praxi to funguje aj tak, že tvoj starší syn dostal telefón medzi poslednými v triede a do školy ho takmer vôbec nenosí.

Áno, technológiám sa nedá úplne ubrániť, v istom momente je ich nástup nezvrátiteľný, preto má aj on telefón. Faktom je, že ho naozaj dostal medzi poslednými. Musím však priznať, že odmietam, aby telefón využíval na pasívnu konzumáciu obsahu. Súhlasím však s tým, že ho používa na elektronickú komunikáciu v prípade, ak sa chce spojiť so svojím kamarátom a dohodnúť si s ním program.

„Technológie dospelým aj deťom mnohé veci uľahčujú, sú dobrý sluha, ale zlý pán.“

Ako v praxi riešiš to, aby si na mobile bezbreho nepúšťal nevhodný obsah?

Jeho výchova je postavená na tom, že pravidlá sa dodržiavajú. Naše pravidlo je, že mobil má k dispozícii primárne na telefonovanie, nie na bezcieľne pozeranie obsahu. V telefóne má predplatenú kartu od O2 s určitým objemom dát, keď si ich minie, tak mu ich jednoducho neobnovím.

Technológie možno už v detskom veku využívať aktívne, tvoj syn sa napríklad učí programovať. Ako vznikol tento nápad?

Nechceme ho ochudobňovať, preto sme sa rozhodli, že mu nájdeme iný spôsob, ako bude mať z pohľadu kvantity prístup k technológiám, ako aj hrám, a zároveň to bude prospešné a zmysluplné.

Navštevuje voľnočasový krúžok Gamecraft, v rámci ktorého sa deti učia programovať hry. Spĺňa to teda ten cieľ, že má prístup k technológiám, niečo sa učí a vo finále ho to niekam posúva. Ako výsledok celoročného snaženia priniesol svoju vlastnú hru. Mal som radosť, keď mi ukazoval, ako ju hrá. Bolo to zaslúžené, pretože sa na tom aktívne spolupodieľal, niečo vytvoril a nebol len pasívny konzument.

O vplyve technológií a organizovaní času

A čo ty a technológie? Neovplyvňuje ťa negatívne to množstvo digitálnych informácií, ktorému si vystavovaný?

Nijako zásadne to na sebe nepociťujem. Je len na nás a v prípade detí na rodičoch, aby sme si ustrážili ten svet okolo nás. Často som však konfrontovaný s otázkami, ako si organizujem pracovný čas. Vždy hovorím, že je to o vnútornej slobode, ktorú si človek sám vytvorí, keď si určí priority.

Považujem sa za bežného konzumenta technológií, nie som žiaden geek. Sledujem základné trendy a smer, akým sa uberajú, ale nemám predispozíciu riešiť prostredníctvom technológií viac, než je nevyhnutné. Som nastavený tak, aby som s ľuďmi v ideálnom prípade komunikoval osobne.

Hovoríš o pocite vnútornej slobody, znie to pekne, ako to však docieliš?

Väčšinu dňa mám v telefóne vypnuté zvonenie a z času na čas sa pozriem na obrazovku, aby som zistil, čo sa deje. Mám vypnuté aj push notifikácie, takže nemám potrebu riešiť veci hneď, keď mi niekto napíše. Ak by sa dialo niečo urgentné, tak by kontaktovali moju asistentku alebo by sa daná informácia ku mne dostala iným spôsobom.

Nedá sa to inak, než eliminovať nával informácií cez nejaké bariéry.

Predpokladám, že máš presne vyhradené časy, kedy si pozeráš e-maily.

Sčasti áno, keďže v podstate celý môj pracovný deň väčšinou tvoria rôzne stretnutia, často aj so širším osadenstvom, a nie vždy je potrebná moja 100 % pozornosť, občas si časť stretnutia dokážem „ukradnúť“ aj pre seba. Vtedy sa pozriem, kto sa ma snažil kontaktovať.

Písomnú komunikáciu však v zásade riešim večer, keď prídem domov. Vždy sa sám seba pýtam, či môj e-mail danú vec posunie, či mení alebo nemení danú situáciu. Podľa tohto kľúča človek zistí, že gro vecí môže počkať aj do druhého dňa a nie je nevyhnutné prepadnúť pocitu, že všetku prijatú poštu treba riešiť hneď.

Práci sa teda venuješ aj doma. Máš striktne oddelený čas na rodinu a čas na prácu?

Prácu riešim, až keď deti zaspia. Už keď boli malé, nastavili sme si to s manželkou tak, že chodia spávať medzi ôsmou a pol deviatou, aby sme mali aj nejaký čas pre seba. Negatívom potom je, že deti vstávajú so železnou pravidelnosťou o šiestej vrátane víkendu.

„Chcem, aby bol život mojich detí pestrejší, aby nesedeli v kúte a nezačínali a nekončili deň s mobilom v ruke.“

O zodpovednom podnikaní

O2 je firma, ktorá predáva smartfóny a dáta, čo so sebou prináša aj určitú zodpovednosť. Ako by sa mala správať zodpovedná firma?

Musím povedať, že pre mňa v istom smere niečo ako firma neexistuje. Termín firma sa používa na označenie spoločenstva ľudí, ktorí vykonávajú zárobkovú činnosť s nejakým cieľom, ale firmu ako takú vytvárajú až konkrétni zamestnanci so svojimi predstavami a hodnotami. Pevne verím, že podobnú reflexiu ako ja zažíva každý zamestnanec.

Nie je to o tom, že by sa niekto abstraktne v mene firmy rozhodol, že toto je správne. Ak to má byť uveriteľné z pohľadu CSR aktivít (Corporate social responsibility – spoločenská zodpovednosť firiem, pozn. red.), malo by to vychádzať z vnútra firmy, inak to nedáva zmysel.

Firmy by síce mali produkovať zisk, ale nemali by zneužívať svoje postavenie a ubližovať zákazníkom, čo nie vždy platí. Ako sa na toto pozeráš ty?

Z dlhodobého hľadiska je pre každú firmu dôležité, aby sa nesnažila len prvoplánovo predávať svoje produkty a služby, ale zároveň si so zákazníkmi vytvoriť udržateľný vzťah, ktorý je založený na dôvere, transparentnosti a férovosti.

K tomu logicky patrí to, že O2 sa snaží svojim zákazníkom poskytovať určitú podporu a zároveň ich edukovať, ako technológie využívať zmysluplne.

Zažívame digitálnu revolúciu, máme prístup k množstvu informácií, ešte však nie sú vybudované systémy na reguláciu rizík, ktoré technológie prinášajú. Ako by sa mali nastaviť?

Vidím dva základné prístupy. V rámci prvého prístupu majú firmy niekde vo svojej DNA zakódované, že tieto veci robia ako súčasť svojho biznisu, resp. boli už na začiatku ich podnikateľského zámeru. Napríklad my v O2 chceme byť transparentní a féroví, chceme meniť to, ako ľudia vnímajú operátorov.

„Ako mobilný operátor cítime zodpovednosť nasmerovať deti správnym smerom a svojím podielom prispieť k tomu, aby sme aktívne budovali zdravšiu a aktívnejšiu mladú generáciu.“

Druhý prístup je vecou prežitia. Aj firmy, ktoré nemajú tieto veci zvnútornené, sa k zodpovednosti postupne prepracujú, lebo si uvedomia, že sa z toho stane biznisová nevyhnutnosť. Takouto témou je dnes ekológia.

Automobilky niekedy neriešili emisie, čo sa však mení, niektoré firmy na tom už istým spôsobom postavili svoj biznis, napríklad Tesla. Postupne však vidíme, že sa k tomu prepracúvajú aj tradičné automobilky, lebo to začínajú vnímať ako nevyhnutnosť.

O2 teda podľa teba patrí do tej prvej kategórie. Ako sa tá zodpovednosť prejavuje v praxi?

Najlepšie sa to prejavuje vtedy, keď o tom nemusíme hovoriť a deje sa to prirodzene. Pre mňa je to najmä o tom, akým spôsobom spolu fungujeme, akým spôsobom sa nastavuje zrkadlo toho, čo je vo firme správne alebo nie.

Raz som počul pekný citát: Firemná kultúra je definovaná tým, čo generálny riaditeľ toleruje. Ale nie je to len o tom. Svojím spôsobom je každý vo firme tak trochu CEO a všetci nastavujeme pravidlá fungovania.

V rámci O2 máme veľa pekných príkladov, prostredníctvom ktorých sa snažíme postaviť za správne veci. Veríme, že sloboda je dôležitá hodnota, preto podporujeme odkaz 17. novembra. Ako mobilný operátor kladieme dôraz na to, aby mali ľudia technológie pod kontrolou. Na jar tohto roka sme spustili iniciatívu Dátuj zodpovedne, v rámci ktorej upozorňujeme na nebezpečenstvo používania mobilu za volantom, čo v súčasnosti predstavuje naozaj veľký problém.

Zároveň si plne uvedomujeme, že pre dnešné deti je mobilný telefón veľkým lákadlom, cítime zodpovednosť nasmerovať ich správnym smerom a svojím podielom prispieť k tomu, aby sme aktívne budovali zdravšiu a aktívnejšiu mladú generáciu. Preto sme spolu s Matejom Tóthom rozbehli O2 Športovú akadémiu Mateja Tótha, prostredníctvom ktorej sa snažíme priviesť deti k pohybu a poskytnúť im zmysluplnú alternatívu trávenia voľného času.

Jednou z tých aktivít, resp, iniciatív, je aj podpora vydania knižky Krotitelia displejov. Prečo ste tak urobili?

Záleží nám na tom, aby sme ako firma menili naše okolie a našu spoločnosť k lepšiemu. Podpora knihy, ktorá vysvetľuje, aké vážne riziká so sebou digitálne technológie prinášajú, a zároveň šíri osvetu, akým spôsobom budovať vzťah detí k technológiám tak, aby pred displejmi netrávili všetok svoj voľný čas, je pre nás prirodzeným pokračovaním našich doterajších aktivít.

Zaujala vás táto téma a radi by ste sa o budovaní vzťahu detí k technológiám dozvedeli viac? Knižku Slávky Kubíkovej Krotitelia dispejov môžete vďaka O2 Extra výhodám získať za zvýhodnenú cenu. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.

Peter Gažík

Študoval lingvistiku a politológiu na Univerzite Komenského v Bratislave a na London School of Economics. V rokoch 2011 až 2014 pôsobil v O2 na pozícii Public Affairs Director a následne s O2 spolupracoval ako konzultant v oblasti regulácie a zodpovedal za vzťahy s partnerskými aj štátnymi inštitúciami, ako aj regulátorom. Od júna 2015 je generálnym riaditeľom spoločnosti.


Zachyťte krásne farby prírody. Vybrali sme najlepšie zariadenia jesene

Čítaj viac

Vyhrajte Playstation 4 alebo robotický vysavač s kartou O2 Voľnosť

Čítaj viac

Ušetrite pri nákupe nového Samsungu. Opäť máte šancu vymeniť starý za nový

Čítaj viac