8 jednoduchých trikov pre vaše zdravie

Aj drobné zmeny vám môžu priniesť viac energie a radosti z každého dňa.

Aby ste boli zdravší a cítili sa lepšie, nepotrebujete drastické zmeny. Nemusíte dvíhať ťažké činky v posilňovni, behať 10 kilometrov denne či robiť iné cvičenia, ktoré nemáte radi.

Niektoré zmeny vyzerajú až príliš jednoducho, ale dokážu priniesť skvelé výsledky, napríklad týchto 8 trikov.

Zabudnite na výťah

Zo začiatku vás budú schody bolieť, ale sami na sebe budete cítiť výsledky a postupom času aj po schodoch vybehnete úplne bez problémov.

Postavte sa od stola

Pracujete za pracovným stolom? Skúste sa pravidelne postaviť a urobiť pár krokov. Poteší sa nielen vaša chrbtica, ale aj vaše nohy, ruky a v podstate celé telo. Pomôžete aj očiam, ktoré budú musieť zaostriť inak, než len pri pohľade do počítača.

Vymeňte autobus za pešibus

Namiesto toho, aby ste v meste používali MHD, skúste ísť pešo. Ak máte parkovisko hneď pri kancelárii, nevadí. Auto nechajte kilometer či dva od práce a prejdite sa do nej pešo. Cestou si môžete vychutnať napríklad raňajky z blízkej pekárne.

Rodinné prechádzky

Zoberte svoje deti na rodinnú prechádzku. Môžete ich napríklad vziať hľadať skryté poklady, s čím vám môže veľmi pomôcť celosvetovo rozšírená hra – geocaching. Jediné, čo na to potrebujete, je GPS zariadenie, čiže akýkoľvek smartfón.

Stretnutia postojačky

Namiesto stretnutia niekde v zasadačke sa môžete so svojím klientom či kolegom počas stretnutia prechádzať. Mozog tak dostane viac kyslíka a vy budete kreatívnejší. Poznámky si viete nahrávať či zapisovať do telefónu.

Zaparkujte rýchlejšie

Prichádzate na parkovisko obchodného domu či budovy, kde sídli vaša kancelária? Skúste trochu netradične odparkovať na opačnej strane parkoviska, než ste zvyknutý, aby ste to mali ku vchodu pešo čo najďalej.

Skúste bežecký pás

Na páse nemusíte len behať, ale viete si nastaviť aj nižšiu rýchlosť a trénovať chôdzu. Môžete tak nachodiť kroky aj v prípade zlého počasia a zároveň si vybavíte telefonáty, pozriete si film či prečítate knihu.

treadmill

Buďte o krok či zástavku vpred

Cestujete domov električkou alebo autobusom? Vystúpte o jednu zastávku skôr než je tá vaša a choďte domov pešo. Je to kúsok, ktorý vás nebude stáť veľa času ani energie, no i ten zaváži.

Tento článok na Sóde je súčasťou víkendového magazínu o pohybe a vznikol v spolupráci s O2 Športovou akadémiou Mateja Tótha. O akadémiu pre deti základných škôl si môžete zasúťažiť aj tento rok. Viac informácií a pravidlá súťaže nájdete na www.dobravec.o2.sk.

Dobrá vec

Podporte školu
v projekte O2 Dobrá vec

Prečítaním tohto článku
ste získali bonusový hlas.
Využite ho a podporte svoju školu.

Využiť bonusový hlas
Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Víkendové čítanie: Pohyb patrí všetkým

O dôležitosti pohybu a jeho pozitívnom vplyve na zdravie aj psychiku vieme všetci, často je však v našom rebríčku kdesi na jednom z posledných miest.

Neraz vyhráva vlastná pohodlnosť a večné výhovorky, pre ktoré si nenájdeme časť zájsť si zaplávať, ísť konečne na prechádzku do lesa alebo aspoň občas vynechať výťah a prejsť tých niekoľko schodov peši.

A rovnako často pristupujeme aj k deťom. Namiesto toho, aby sme ich v pohybe a športovaní podporovali a boli im príkladom, dívame sa na ne, ako sedia doma aj počas pekných dní, ktoré by mohli tráviť vonku. Alebo sa potom stretáme s úplne opačným prístupom – množstvom fyzicky náročných tréningov, pre ktoré deti nestíhajú byť deťmi.

V tomto víkendovom vydaní magazínu Sóda, ktoré vzniklo v spolupráci s O2 Športovou akadémiou Mateja Tótha, sme sa rozhodli bližšie pozrieť práve na zdravý pohyb a aktívne trávenie voľného času prostredníctvom športu. Začítajte sa do našich článkov a presvedčte sa, že pohyb si môžu naplno užiť všetky generácie, nielen mladí ľudia a deti.

„Pohyb je rovnako dôležitý ako strava a spánok,“ hovorí v našom rozhovore trénerka O2 Športovej akadémie Mateja Tótha Andrea Ballová, ktorá nám prezradila aj viac o tom, ako deti k pravidelnému pohybu motivovať.

Olympijský víťaz Matej Tóth sa vo svojom stĺpčeku zamýšľa, akú úlohu zohráva u neho pohyb a akým spôsobom ho môže do svojho života vniesť každý z nás.

Zaparkovať auto na opačnej strane parkoviska alebo pracovné stretnutie v stoji? Pripravili sme pre vás sumár nenáročných trikov, vďaka ktorým do svojho života vnesiete pohyb absolútne prirodzene.

Beh patrí k najpopulárnejším športom aj preto, že sa mu môžete venovať takmer kdekoľvek. Pripravili sme si pre vás tipy, vďaka ktorým zlepšíte svoj pôžitok z behu, vyhnete sa častým bežeckým zlozvykom a zistíte, prečo sa oplatí behať v teréne.

Ak je vám beh blízky, radi by ste si zlepšili techniku a vedeli o tomto športe viac, zapojte sa do našej súťaže o ročné predplatné časopisu Running.

Patríte k zanietením športovcom alebo s pohybom ešte len začínate? Pozrite si náš prehľad športových aplikácií, ktoré poradia s tréningovým plánom a poslúžia aj ako osobný tréner.

So športovým lekárom Pavlom Malovičom sme sa porozprávali o tom, ako si udržať fyzické i psychické zdravie aj vo vyššom veku. „Chcite každý deň vedieť niečo nové,“ radí.

Modrý operátor spustil 2. ročník O2 Športovej akadémie Mateja Tótha, ktorá si kladie za cieľ priviesť deti k pohybu a pomôcť im zistiť, na ktorý šport majú najväčšie vlohy. O otvorenie jednej zo 40 akadémií môžu súťažiť základné školy po celom Slovensku. Viac informácií a pravidlá súťaže nájdete na www.dobravec.o2.sk.


Lifetech: Čo je nové