10 extra imidžových reklám, ktoré prekvapia najmä svojou výstrednosťou

Tie najlepšie reklamy sú vtipné, kreatívne či dojímavé. A najmä štýlové.

Ktorá je vaša obľúbená reklama? Asi sa zhodneme na tom, že tie dobré musia byť najmä vtipné, kreatívne, prípadne emotívne. A niekedy aj poriadne uletené. Vybrali sme niekoľko, ktoré to spĺňajú do bodky:

Tenis na veľrybe

Kde sú v živote limity, kam sa až dá zájsť? Prečo by ste si napríklad nemohli zahrať tenis na chrbte veľryby a popritom pózovať paparazzom? Všetko len vďaka novému sprchovaciemu gélu.

Keď veci fungujú

Ani kúsoček tejto reklamy nie je dotvorený špeciálnymi efektami. Aj to je jeden z dôvodov, prečo táto zábavka vyšla na niečo málo cez šesť miliónov dolárov a produkcia trvala sedem mesiacov. Záverečný slogan to vystihol dokonalo: “Nie je to nádherné, keď veci fungujú?”

Jeden moment

Jeden moment – tak znie názov brilantnej reklamy pre spoločnosť Morton Salt, na ktorom sa podieľala americká rocková kapela OK Go.

V úvode vidíte rýchlu sekvenciu pozostávajúcu z vybuchujúcich balónov, vedier s farbami, dokonca s explodujúcimi gitarami. Celé to trvá iba približne štyri sekundy, a následne si to pozriete znovu. Tentokrát však spomalené do štvorminútového videa. Klobúk dole, ako sa tvorcom podarilo celú scénku dokonalo zosynchronizovať do jedného kompaktného celku.

Deti Super Bowlu

Super Bowl je finálovým zápasom amerického futbalu a udalosťou, ktorú v USA sledujú desiatky miliónov divákov. Víťazné mestá oslavujú vo veľkom, a tak nečudo, že po deviatich mesiacoch od tejto udalosti podľa štatistík viditeľne poskočí prírastok obyvateľstva. Rôzne ročníky detí Super Bowlu sa v tejto reklame stretli, aby spolu so spevákom Sealom naspievali pieseň oslavujúcu najobľúbenejší americký šport.

Oslava farebnosti

Pamätáte si ešte túto reklamu? Musí to byť zážitok vypustiť 250 tisíc farebných skákacích loptičiek na najvyššom kopci San Francisca a užívať si pohľad na to, ako letia dole ulicou.

Torta veľká ako auto

Reklama o tom, ako cukrári vytvorili pre Škodu tortu v životnej veľkosti, si odniesla dokonca sošku Zlatého Leva z reklamného festivalu v Cannes. Zaujímavosťou je, že výroba sladkej Fabie bola 62-krát drahšia, ako skutočné auto. Škoda len, že sa po všetkých tých hodinách vo svetlách reflektorov pokazila a musela sa vyhodiť.

Pozor, šoféruje Sophie

Volvo vyviedlo celkom slušný kúsok. Po nesmierne úspešnej reklame so Jean-Claude Van Dammom, prišla na rad malá Sophie. Štvorročné dievčatko, ktorému do rúk vložili diaľkové ovládanie a nechali ju pojazdiť si s 18-tonovým kamiónom po opustenom areáli s viacerými prekážkami.

Vaša denná dávka drámy

Pri príchode novej televíznej stanice do Belgicka, umiestnil reklamný štáb do stredu jedného z obyčajných flámskych námestí veľké červené tlačidlo s nápisom “Pridaj drámu”. V okamihu, ako sa ho nejaký odvážlivec pokúsi stlačiť, vypukne chaos. Televízia, skrátka vie, ako má vyzerať poriadna dráma.

Svet je skrátka úžasný

Televízna stanica Discovery o sebe vyhlasuje, že ona samotná je najväčším fanúšikom Zeme. A tak s najväčšími hviezdami svojich dokumentárnych filmov ako Bear Grylls, Mike Rows (Špinavé práce) či “búrač mýtov” Jamie Hyneman natočili nesmierne pozitívne a inšpiratívne video o krásach našej planéty.

Grrr

Ak vám niečo lezie na nervy, tak to zmeňte. Honde sa napríklad nepáčili hlučné dieselové motory, tak ich nahradila ekologicky šetrnejším motorom i-CTDi. A k tomu natočila jednu z najúspešnejších (a zároveň najčudnejších) reklám automobilového priemyslu vôbec.

Keď sme sa pred 10 rokmi zjavili

Spoločnosť O2 momentálne oslavuje svoje desiate narodeniny a pri tejto príležitosti predstavili dátové paušály, určené zákazníkom, ktorí svoje telefóny používajú najmä na internet.

Ak ste aj vy z tých, ktorí strávia viac času online, než s telefónom pri uchu, poďte si pozrieť ponuku nových dátových paušálov od O2 a už sa v ničom neobmedzujte.

Potrebujete poradiť s výberom
programu O2 Dáta?

Radi vám poradíme a pomôžeme.
Nechajte nám vaše telefónne číslo a zavoláme
vám v priebehu najbližšieho pracovného dňa.

Ďakujeme. Zavoláme vám.
Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Slováci, ktorí pomocou dobrých nápadov menia svet okolo seba

Na Slovensku je veľa poctivých a zodpovedných firiem, ktoré sú prospešné celej spoločnosti, len sa o nich možno toľko nehovorí. Pozrite si pozitívne príbehy Slovákov, ktorí svojim podnikaním pomáhajú ľuďom či životnému prostrediu.

Mnohí ľudia aj u nás na Slovensku majú dobré nápady, chýba im však podpora. V snahe podporiť spoločensky prospešné firmy vznikla medzinárodná súťaž Chivas VENTURE, do ktorej sa zapojilo už aj viacero Slovákov. Súťažiaci v rámci môžu získať podiel z 1 milióna amerických dolárov a osobný koučing od špičkových svetových mentorov.

Pracujete na dobrom nápade? Prihláste sa do súťaže a získajte podporu. Viac informácií

Kým nájdete odvahu prihlásiť sa, inšpirujte sa príbehmi úspešných firiem, ktoré sa stali víťazmi slovenského kola súťaže Chivas VENTURE v predošlých rokoch. Viac nápadov, ktoré menia svet, nájdete na tomto odkaze.

Drevené zubné kefky Ecoheart pomáhajú ľuďom a prírode

Na svete je množstvo plastu, ktorý nestíhame recyklovať. Najbežnejším plastovým odpadom sú práve drobnosti, ktoré používame dennodenne – tégliky na nápoje, slamky, PET fľaše, ale aj zubné kefky.  Odhaduje sa, že len v Spojených štátoch amerických skončí na skládkach každoročne viac ako 850 miliónov zubných kefiek.

Aj malé zmeny môžu niekedy znamenať veľký rozdiel. To je aj filozofia mladého podnikateľa Romana Kovácsa z Bratislavy a jeho spoločníka Štefana Macejáka. Pod značkou Ecoheart vyrábajú ekologické kefky z bambusového dreva. Bambus rastie veľmi rýchlo, je trvalo udržateľnou surovinou.

Prioritou Ecoheart je pomáhať iným. Vybraným neziskovým projektom preto pravidelne darujú 10 % zo zisku. Ich momentálnou ambíciou je k zubným kefkám pridať ďalší rad ekologických výrobkov, zaradiť do výroby lokálne materiály a časom výrobňu pretvoriť na chránené dielne. Šancu tak dostanú ľudia, ktorí v živote nemajú veľa príležitostí.

Ecoheart sa v súťaži Chivas VENTURE stali víťazmi slovenského kola a postúpili do svetového finále, kde reprezentovali Slovensko a súťažili s ďalšími 27 firmami z iných krajín. Vďaka online hlasovaniu ľudí z rôznych kútov Zeme získali 20-tisíc dolárov.

Vizuálne čítanie učí hendikepované deti čítať

Čítanie je pre mnohých zdravých ľudí úplne prirodzená a jednoduchá činnosť. Naučiť sa čítať však pre deti so špeciálnymi potrebami môže byť mimoriadne zložité a často im k tomu chýba aj potrebné zázemie či možnosti.

Na pomoc s výučbou čítania u detí s rôznymi diagnózami ako napríklad dysfázia, dyslexia či autizmus slúži program Vizuálne čítanie, za ktorým stojí Dušan Baranec so svojím tímom. Deti aj dospelí sa prostredníctvom programu učia čítať hlásky, slabiky a slová v 12 úrovniach s využitím vizuálneho prístupu.

Používanie programu si vyžaduje odborné vedenie. Firma preto spolupracuje s viacerými expertmi z oblasti psychológie, pedagogiky a informačných technológií. Program od šikovných Slovákov oceňujú najmä logopédi, špeciálni pedagógovia či rodičia detí s postihnutím.

Vizuálne čítanie minulý rok v súťaži Chivas VENTURE zvíťazilo, no Dušan Baranec sa z osobných dôvodov nemohol na svetovom finále zúčastniť . Porota sa preto rozhodla vybrať nového víťaza, už spomínaného výrobcu drevených kefiek Ecoheart.

SmartHead propaguje udržateľný svet

Zapnite si dnes správy a po chvíľke nadobudnete dojem, že ľudstvo v budúcnosti nič dobré nečaká. Veľa ľudí má pritom úprimnú snahu zmeniť veci k lepšiemu, len skrátka netuší, kde začať. V skutočnosti dnes existuje množstvo zodpovedných firiem či organizácií, ktoré podnikajú konkrétne kroky na zlepšenie vecí okolo seba. Ich aktivity však často nedostanú priestor na propagáciu a jednoducho sa stratia v záplave iných informácií, takže sa o nich nikto nedozvie.

Veronika Osvaldová preto so svojím tímom vytvorila online platformu SmartHead, kde sa ľudia môžu dozvedieť o enviromentálnych či komunitných projektoch. Každý si tu môže pozrieť spoločensky prospešné aktivity, ktoré prebiehajú v jeho okolí a zapojiť sa – stačí len kliknúť. Stovky ľudí tak vďaka SmartHead pomáhali so sadením stromčekov, so zberom odpadu, s obnovovaním kultúrnych pamiatok či so vzdelávaním.

SmartHead bol prvým projektom, ktorý sa zapojil do slovenského kola súťaže Chivas VENTURE. Vďaka účasti v súťaži získal na základe hlasovania verejnosti príslušný finančný obnos a Veronika Osvaldová strávila mesiac v startup-ovom akcelerátore v Oxforde, kde sa pod vedením špičkových mentorov cvičila v prezentačných a manažérskych zručnostiach.

Je váš nápad lepší? Prihláste sa do súťaže Chivas VENTURE

Určite sa na Slovensku nájde ešte množstvo ďalších ľudí s nápadmi, ktoré môžu pomôcť svetu. Ak máte pocit, že váš nápad je rovnako dobrý, ak nie lepší, medzinárodná súťaž Chivas VENTURE môže byť pre vás to pravé.

Ak vaše podnikanie pomáha ľuďom alebo životnému prostrediu, prihláste sa do 31. októbra 2018 a získajte podiel z finančného balíka vo výške 1 milión amerických dolárov a koučing od svetových mentorov.

Formulár na prihlásenie, podmienky súťaže aj detailné informácie nájdete na tomto mieste https://www.chivas.com/sk-sk/the-venture/apply

 


96 hodín s Huawei: Získajte vybrané modely s veľkou zľavou

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové