Ako získala nová kampaň pre O2 digitálnu podobu? Opýtali sme sa v agentúre TRIAD, ktorá za ňou stojí

Aj vám sa zapáčil morský svet, prostredníctvom ktorého O2 v súčasnosti komunikuje? Pozrite sa spolu s nami, ako vznikala jeho digitálna forma.

V prvom diele zo zákulisia novej kampane pre O2 More možností sme vám bližšie predstavili, ako v agentúre Oliver vznikala prvotná myšlienka aj celkový vizuál. Tento raz sa pozrieme na to, ako sa vybraný zámer ďalej spracoval a ako získal svoju tvár v digitálnom prostredí.

Za rozpracovaním morského konceptu stojí reklamná agentúra TRIAD Advertising, ktorá digitálne kampane pre O2 pripravuje dlhodobo.

Do jej portfólia teda patria napríklad online videá, komunikácia na Facebooku alebo bannery.

Krok 1: Zadanie

Na začiatku prác na novej kampani stojí vždy zadanie od O2, ktorému prechádza prvotná myšlienka a vizuály od agentúry Oliver. „Zadanie vždy prichádza od O2, s agentúrou Oliver však teraz začíname spolupracovať ešte užšie a pri vytváraní vianočnej kampane sa už podieľame na jej vzniku od samého začiatku,“ približuje kreatívny riaditeľ agentúry Vlado Kurek.

Zaujímavosť tohto zadania spočívala najmä v tom, že pracovalo s novým motívom mora a preto bolo potrebné detailne premyslieť, ako ho uviesť nielen v online prostredí.

Krok 2: Spracovanie zadania a vytvorenie kreatívneho tímu

V ďalšej fáze sa zadanie od O2 spracuje, na čom sa podieľa trojica stratég, kreatívny riaditeľ a account manager. Ak je to potrebné, vyžiadajú si doplňujúce informácie a spracujú interný brief.

Ten následne dostane kreatívny tím, ktorý spolu hľadá originálne riešenia. „Tím pre O2 sa v podstate vytvára vždy s konkrétnym zadaním, ale jeho jadro je stabilné. Tvorí ho asi 5 ľudí, ku ktorým sa podľa potreby pridávajú ďalší,“ vysvetľuje Vlado.

Krok 3: Zber nápadov

Aby v TRIADe vytvorili čo najzaujímavejšie nápady, stretáva sa pri brainstormingoch nielen základný kreatívny tím, ale aj ďalší ľudia z agentúry.

„Snažíme sa, aby brainstormingy prebiehali v malých skupinkách a boli efektívne. Niekedy na ne voláme aj ľudí, ktorí môžu priniesť úplne odlišný pohľad na vec, napríklad programátora alebo analytika,“ približuje kreatívny riaditeľ.

Pri práce na novom koncepte pre O2 sa v agentúre pohrávali najmä s myšlienkou, nakoľko zostať pri stvárnení mora imaginárny a nakoľko sa priblížiť jeho reálnej podobe.

Krok 4: Vyhodnotenie a tvorba materiálov

Zozbierané nápady sa prechádzajú a vyhodnocujú na pravidelných poradách s unit creative directorom a chief creative directorom. „Ak sú spokojní oni, je dobrá šanca, že bude spokojný aj klient,“ objasňuje.

Aby nový koncept O2 uviedli zrozumiteľne a súčasne originálne, rozhodli sa v TRIADe pracovať s dvomi fázami kampane. Najskôr uviesť tému More času a potom samotný program O2 Voľnosť, v rámci ktorého stojí akýkoľvek hovor s predplatenou kartou len 10 centov.

Novú tvár získal aj Strieborný O2 Paušál, ktorý ponúka neobmedzené volania do všetkých sietí v rámci EÚ a v prípade viazanosti u iných operátorov úhradu zmluvnej pokuty.

„V prípade Strieborného O2 Paušálu sme okrem iného hľadali aj hovorcu myšlienky a priniesli sme krabíky, ktoré si neobmedzene ,klepetiaʼ a po skoku do mora odkazujú: vykúpte sa z viazanostii,“ hovorí Vlado s úsmevom.

Aby vznikla dobrá kampaň, je podľa TRIADu potrebný aj dostatok času, a to spravidla 2 až 3 týždne. „Väčšinou sa nám to v tomto časovom rámci aj podarí, a to, samozrejme, bez pracovných víkendov. Tak tomu bolo aj v prípade O2,“ dopĺňa.

Krok 5: Príprava prezentácie

V ďalšej fáze sa vytvorí prehľadná prezentácia, ktorá obsahuje komplexný pohľad na zadanie.

„Nemá zmysel robiť šablónovito dve zadané média, napríklad urobiť banner a post na Facebook alebo televízny spot a vizuál. Vždy sa snažíme priniesť silný nápad, ktorý potom aplikujeme v tých médiách, v ktorých podľa nás najlepšie zafunguje,“ približuje Vlado.

TRIAD: Ceníme si, že v O2 majú odvahu robiť nové veci

Dlhoročnú spoluprácu s modrým operátorom, v rámci ktorej vznikla aj kampaň More možností, si v TRIADe cenia najmä preto, že má odvahu a chuť púšťať sa spolu s nimi do inovatívnych projektov.

„Spoločnosť O2 je jeden z našich top klientov. Nielen preto, že sme spolu s nimi získali veľa domácich a zahraničných cien za kreativitu, ale hlavne preto, že sú profesionáli, sú nároční a majú odvahu robiť nové veci,“ vysvetľuje kreatívny riaditeľ agentúry.

K spoločným projektom, na ktoré sú v TRIADe obzvlášť hrdí, patrí napríklad vytvorenie prvého interaktívneho statusu na Facebooku a personalizovanej webovej stránky pre každého zákazníka O2, ako aj zhmotnenie ľudského hlasu vo forme prívesku.

„Najviac si však vážime ochotu O2 pomenovávať spoločenské témy a kultivovať slovenské digitálne prostredie,“ uzatvára Vlado.

Vykúpte sa z viazanosti

Ste viazaný u iného operátora a radi by ste prešli do O2? Vyberte si z ponuky paušálov riešenie, ktoré vám najviac vyhovuje a o zmluvnú pokutu sa modrý operátor postará za vás.

V prípade Strieborného O2 Paušálu napríklad za 20 € mesačne získate neobmedzené volania aj SMS do všetkých sietí v rámci EÚ a k tomu balík až 1 GB dát.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac