Ako získala nová kampaň pre O2 digitálnu podobu? Opýtali sme sa v agentúre TRIAD, ktorá za ňou stojí

Aj vám sa zapáčil morský svet, prostredníctvom ktorého O2 v súčasnosti komunikuje? Pozrite sa spolu s nami, ako vznikala jeho digitálna forma.

V prvom diele zo zákulisia novej kampane pre O2 More možností sme vám bližšie predstavili, ako v agentúre Oliver vznikala prvotná myšlienka aj celkový vizuál. Tento raz sa pozrieme na to, ako sa vybraný zámer ďalej spracoval a ako získal svoju tvár v digitálnom prostredí.

Za rozpracovaním morského konceptu stojí reklamná agentúra TRIAD Advertising, ktorá digitálne kampane pre O2 pripravuje dlhodobo.

Do jej portfólia teda patria napríklad online videá, komunikácia na Facebooku alebo bannery.

Krok 1: Zadanie

Na začiatku prác na novej kampani stojí vždy zadanie od O2, ktorému prechádza prvotná myšlienka a vizuály od agentúry Oliver. „Zadanie vždy prichádza od O2, s agentúrou Oliver však teraz začíname spolupracovať ešte užšie a pri vytváraní vianočnej kampane sa už podieľame na jej vzniku od samého začiatku,“ približuje kreatívny riaditeľ agentúry Vlado Kurek.

Zaujímavosť tohto zadania spočívala najmä v tom, že pracovalo s novým motívom mora a preto bolo potrebné detailne premyslieť, ako ho uviesť nielen v online prostredí.

Krok 2: Spracovanie zadania a vytvorenie kreatívneho tímu

V ďalšej fáze sa zadanie od O2 spracuje, na čom sa podieľa trojica stratég, kreatívny riaditeľ a account manager. Ak je to potrebné, vyžiadajú si doplňujúce informácie a spracujú interný brief.

Ten následne dostane kreatívny tím, ktorý spolu hľadá originálne riešenia. „Tím pre O2 sa v podstate vytvára vždy s konkrétnym zadaním, ale jeho jadro je stabilné. Tvorí ho asi 5 ľudí, ku ktorým sa podľa potreby pridávajú ďalší,“ vysvetľuje Vlado.

Krok 3: Zber nápadov

Aby v TRIADe vytvorili čo najzaujímavejšie nápady, stretáva sa pri brainstormingoch nielen základný kreatívny tím, ale aj ďalší ľudia z agentúry.

„Snažíme sa, aby brainstormingy prebiehali v malých skupinkách a boli efektívne. Niekedy na ne voláme aj ľudí, ktorí môžu priniesť úplne odlišný pohľad na vec, napríklad programátora alebo analytika,“ približuje kreatívny riaditeľ.

Pri práce na novom koncepte pre O2 sa v agentúre pohrávali najmä s myšlienkou, nakoľko zostať pri stvárnení mora imaginárny a nakoľko sa priblížiť jeho reálnej podobe.

Krok 4: Vyhodnotenie a tvorba materiálov

Zozbierané nápady sa prechádzajú a vyhodnocujú na pravidelných poradách s unit creative directorom a chief creative directorom. „Ak sú spokojní oni, je dobrá šanca, že bude spokojný aj klient,“ objasňuje.

Aby nový koncept O2 uviedli zrozumiteľne a súčasne originálne, rozhodli sa v TRIADe pracovať s dvomi fázami kampane. Najskôr uviesť tému More času a potom samotný program O2 Voľnosť, v rámci ktorého stojí akýkoľvek hovor s predplatenou kartou len 10 centov.

Novú tvár získal aj Strieborný O2 Paušál, ktorý ponúka neobmedzené volania do všetkých sietí v rámci EÚ a v prípade viazanosti u iných operátorov úhradu zmluvnej pokuty.

„V prípade Strieborného O2 Paušálu sme okrem iného hľadali aj hovorcu myšlienky a priniesli sme krabíky, ktoré si neobmedzene ,klepetiaʼ a po skoku do mora odkazujú: vykúpte sa z viazanostii,“ hovorí Vlado s úsmevom.

Aby vznikla dobrá kampaň, je podľa TRIADu potrebný aj dostatok času, a to spravidla 2 až 3 týždne. „Väčšinou sa nám to v tomto časovom rámci aj podarí, a to, samozrejme, bez pracovných víkendov. Tak tomu bolo aj v prípade O2,“ dopĺňa.

Krok 5: Príprava prezentácie

V ďalšej fáze sa vytvorí prehľadná prezentácia, ktorá obsahuje komplexný pohľad na zadanie.

„Nemá zmysel robiť šablónovito dve zadané média, napríklad urobiť banner a post na Facebook alebo televízny spot a vizuál. Vždy sa snažíme priniesť silný nápad, ktorý potom aplikujeme v tých médiách, v ktorých podľa nás najlepšie zafunguje,“ približuje Vlado.

TRIAD: Ceníme si, že v O2 majú odvahu robiť nové veci

Dlhoročnú spoluprácu s modrým operátorom, v rámci ktorej vznikla aj kampaň More možností, si v TRIADe cenia najmä preto, že má odvahu a chuť púšťať sa spolu s nimi do inovatívnych projektov.

„Spoločnosť O2 je jeden z našich top klientov. Nielen preto, že sme spolu s nimi získali veľa domácich a zahraničných cien za kreativitu, ale hlavne preto, že sú profesionáli, sú nároční a majú odvahu robiť nové veci,“ vysvetľuje kreatívny riaditeľ agentúry.

K spoločným projektom, na ktoré sú v TRIADe obzvlášť hrdí, patrí napríklad vytvorenie prvého interaktívneho statusu na Facebooku a personalizovanej webovej stránky pre každého zákazníka O2, ako aj zhmotnenie ľudského hlasu vo forme prívesku.

„Najviac si však vážime ochotu O2 pomenovávať spoločenské témy a kultivovať slovenské digitálne prostredie,“ uzatvára Vlado.

Vykúpte sa z viazanosti

Ste viazaný u iného operátora a radi by ste prešli do O2? Vyberte si z ponuky paušálov riešenie, ktoré vám najviac vyhovuje a o zmluvnú pokutu sa modrý operátor postará za vás.

V prípade Strieborného O2 Paušálu napríklad za 20 € mesačne získate neobmedzené volania aj SMS do všetkých sietí v rámci EÚ a k tomu balík až 1 GB dát.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Čudné, bizarné, prekvapivé, ale geniálne: 7 originálnych nápadov, ktoré môžu zmeniť svet k lepšiemu

Nápady, ktoré nám pomôžu vytvoriť udržateľnú budúcnosť, sú v súčasnosti potrebné viac ako kedykoľvek predtým. Aj zdanlivo jednoduché myšlienky môžu zmeniť svet k lepšiemu.

Mnoho ľudí má nápady, ktoré môžu svetu naozaj pomôcť, no chýba im podpora. Práve preto vznikla medzinárodná súťaž Chivas VENTURE. Podnikatelia z celého sveta v rámci nej prezentujú svoje podnikateľské aktivity, prostredníctvom ktorých riešia enviromentálne či sociálne problémy. Súťažiaci môžu v súťaži získať podiel z 1 milióna amerických dolárov a osobný koučing.

Do súťaže sa môžu prihlásiť aj slovenské firmy. Stačí, ak vyplnia online prihlášku.

Kým nájdete odvahu prihlásiť sa, pozrite si zatiaľ niektoré šikovné nápady, ktoré na súťaži v minulosti prezentovali podnikatelia z rôznych krajín. Viac nápadov, ktoré menia svet, nájdete na tomto odkaze.

Využívanie kravského hnoja v udržateľnej móde

Intenzívnym chovom hovädzieho dobytka v mnohých krajinách vzniká problém, ako sa zbaviť príliš veľkého množstva hnoja. Ako organické hnojivo je využiteľná iba časť. Zvyšok predstavuje živočíšny odpad, ktorý je potrebné nejakým spôsobom spracovať, aby neznečisťoval podzemné vody či ovzdušie.

Na jedno z možných riešení tohto problému prišla holandská spoločnosť Mestic. Z hmoty dokážu extrahovať celulózu a z nej vyrobiť rôzne ďalšie materiály, ktoré nahradia bežný textil, plast či papier. Svoju metódu si nechali patentovať.

Nahradenie proteínov v strave múkou z cvrčkov

Živočíšna bielkovina v mnohých ohľadoch predčí tu rastlinnú. Chov zvierat je však často spojený s ich utrpením a zároveň je pomerne neekologický, napríklad 1 kg hovädzieho mäsa má na emisie podobný dopad ako 250 km jazda autom.

Česká firma SENS však ponúka zaujímavé riešenie, ako získať živočíšnu bielkovinu bez trápenia zvierat a zároveň pri oveľa menších nárokoch na životné prostredie. Vyrába proteínové tyčinky z hmyzu, presnejšie z cvrčkov. Nahradením hovädzieho cvrčkami doposiaľ ušetrila približne 2 000 t krmiva, 700 000 l vody a skleníkové plyny zodpovedajúce jazde autom okolo celého sveta.

Invalidné vozíky prerobené na elektrické trojkolky

Na svete sú milióny užívateľov invalidných vozíkov, ktorí dennodenne zápasia so zničenými chodníkmi či s nezrovnalosťami v teréne. Aj zdanlivé triviálnosti ako piesok či tráva môžu byť prekážkou, pre ktorú musí vozíčkar hľadať náhradné trasy.

brazílskej firme Livre si povedali, že ľudom odkázaným na vozíček skúsia spríjemniť neľahký život a vnesú im doň viac slobody a sebavedomia. Začali preto s výrobou špeciálnych terénnych vozíkov na troch kolesách poháňaných elektrinou. Trojkolky neslúžia ich majiteľom len ako riešenie ich problému, ale zároveň pre nich predstavujú určitý životný štýl a prinášajú novú komunitu priateľov.

Poznáte niekoho, kto má firmu prospešnú pre spoločnosť? Zazdieľajte mu tento článok.

Výroba tenisiek z odpadkov

Tenisky Xinca vyzerajú ako úplne bežná obuv, v porovnaní si konkurenčnými značkami majú ale jednu zvláštnosť – sú celé z odpadu. Na ich výrobu sa používajú staré pneumatiky a textílie vyvezené na skládku.

Nielenže sa tak nemusí likvidovať guma, ktorá pri spaľovaní uvoľňuje do ovzdušia množstvo škodlivín, obchádza sa tak aj potreba využívať vzácne prírodné zdroje. Argentínska spoločnosť Xinca zároveň zamestnáva bývalých väzňov, čím im pomáha uplatniť sa na trhu práce a zaradiť sa do normálneho života.

Vysádzanie umelých stromov, ktoré čistia vzduch

Nemecká spoločnosť Green City Solutions vyvinula „umelý strom“. Ide o vertikálnu plošinu porastenú rastlinami podobnými machu, ktorá v kombinácii s rôznymi technológiami filtruje prach z ulice, oxidy dusíka a oxid uhličitý. Panel z rastlín takto dokáže nahradiť až 275 mestských stromov,pričom zaberá o 99 % priestoru menej.

Konštrukcia obsahuje snímače, ktoré zhromažďujú enviromentálne a klimatické údaje, kontrolujú a regulujú jednotku a zabezpečujú prežitie rastlín. Vďaka solárnym panelom a systémom na zadržiavanie dažďovej vody zariadenie vyžaduje len niekoľko hodín údržby ročne.

Pomáhanie ľuďom bez domova pomocou kávy

Bezdomovectvo je vážnym problémom najmä veľkých miest. Napríklad v Londýne žije podľa štatistík až 4 000 ľudí, ktorí každý deň prespávajú na ulici. Londýnska firma Change Please si preto povedala, že skúsi pre týchto ľudí doslova uvariť lepšiu budúcnosť a to prostredníctvom kávy.

Ľuďom bez domova ponúka možnosť rekvalifikovať sa na baristov a poskytuje im tak prácu. Počas prvých 10 dní im pomôže nájsť bývanie a vyplatí im slušný plat. Firma všetky zisky opäť investuje do ďalšej pomoci. Okrem toho svoje podnikanie prevádzkuje trvalo udržateľným spôsobom. Všetky poháre sú recyklovateľné a káva pochádza z fariem, ktoré podporujú miestne komunity. Káva tak nielenže dobre chutí, ale dobro aj šíri.

Spolupráca s včelami na čistení životného prostredia

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) zomiera každý rok 12,6 milióna ľudí v dôsledku toho, že žije alebo pracuje v nezdravom prostredí. To znamená, že jedno zo štyroch úmrtí vo svete súvisí so znečistením.

Spoločnosť Beeodiversity z Belgicka pomáha firmám a miestnym autoritám odhaľovať pôvod znečistenia v ich oblasti a vypracováva konkrétne odporúčania na zlepšenie. Na túto činnosť zamestnáva aj veľmi netradičnú skupinku zamestnancov – včely. Včelie robotnice usilovne zbierajú vzorky z miliárd kvetov, ktoré sa následne dôkladne analyzujú. Na základe výsledkov sa môže nariadiť napríklad špeciálne vysádzanie semien alebo zníženie spotreby pesticídov v určitých oblastiach.

Je váš nápad lepší? Prihláste sa do súťaže Chivas VENTURE

Určite sa aj u nás na Slovensku nájde veľa ľudí s nápadmi, ktoré môžu pomôcť svetu. Ak máte pocit, že je to práve ten váš, medzinárodná súťaž Chivas VENTURE môže byť pre vás to pravé.

Ak vaše podnikanie pomáha ľuďom alebo životnému prostrediu, prihláste sa do 31. októbra 2018 a získajte podiel z finančného balíka vo výške 1 milión amerických dolárov a koučing od svetových mentorov.

Formulár na prihlásenie, podmienky súťaže aj detailné informácie nájdete na tomto mieste: https://www.chivas.com/sk-sk/the-venture/apply


Predobjednajte si nový Huawei Mate 20 Pro. Na prvých 200 záujemcov čakajú 2 hodnotné darčeky

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové