Ako získala nová kampaň pre O2 digitálnu podobu? Opýtali sme sa v agentúre TRIAD, ktorá za ňou stojí

Aj vám sa zapáčil morský svet, prostredníctvom ktorého O2 v súčasnosti komunikuje? Pozrite sa spolu s nami, ako vznikala jeho digitálna forma.

V prvom diele zo zákulisia novej kampane pre O2 More možností sme vám bližšie predstavili, ako v agentúre Oliver vznikala prvotná myšlienka aj celkový vizuál. Tento raz sa pozrieme na to, ako sa vybraný zámer ďalej spracoval a ako získal svoju tvár v digitálnom prostredí.

Za rozpracovaním morského konceptu stojí reklamná agentúra TRIAD Advertising, ktorá digitálne kampane pre O2 pripravuje dlhodobo.

Do jej portfólia teda patria napríklad online videá, komunikácia na Facebooku alebo bannery.

Krok 1: Zadanie

Na začiatku prác na novej kampani stojí vždy zadanie od O2, ktorému prechádza prvotná myšlienka a vizuály od agentúry Oliver. „Zadanie vždy prichádza od O2, s agentúrou Oliver však teraz začíname spolupracovať ešte užšie a pri vytváraní vianočnej kampane sa už podieľame na jej vzniku od samého začiatku,“ približuje kreatívny riaditeľ agentúry Vlado Kurek.

Zaujímavosť tohto zadania spočívala najmä v tom, že pracovalo s novým motívom mora a preto bolo potrebné detailne premyslieť, ako ho uviesť nielen v online prostredí.

Krok 2: Spracovanie zadania a vytvorenie kreatívneho tímu

V ďalšej fáze sa zadanie od O2 spracuje, na čom sa podieľa trojica stratég, kreatívny riaditeľ a account manager. Ak je to potrebné, vyžiadajú si doplňujúce informácie a spracujú interný brief.

Ten následne dostane kreatívny tím, ktorý spolu hľadá originálne riešenia. „Tím pre O2 sa v podstate vytvára vždy s konkrétnym zadaním, ale jeho jadro je stabilné. Tvorí ho asi 5 ľudí, ku ktorým sa podľa potreby pridávajú ďalší,“ vysvetľuje Vlado.

Krok 3: Zber nápadov

Aby v TRIADe vytvorili čo najzaujímavejšie nápady, stretáva sa pri brainstormingoch nielen základný kreatívny tím, ale aj ďalší ľudia z agentúry.

„Snažíme sa, aby brainstormingy prebiehali v malých skupinkách a boli efektívne. Niekedy na ne voláme aj ľudí, ktorí môžu priniesť úplne odlišný pohľad na vec, napríklad programátora alebo analytika,“ približuje kreatívny riaditeľ.

Pri práce na novom koncepte pre O2 sa v agentúre pohrávali najmä s myšlienkou, nakoľko zostať pri stvárnení mora imaginárny a nakoľko sa priblížiť jeho reálnej podobe.

Krok 4: Vyhodnotenie a tvorba materiálov

Zozbierané nápady sa prechádzajú a vyhodnocujú na pravidelných poradách s unit creative directorom a chief creative directorom. „Ak sú spokojní oni, je dobrá šanca, že bude spokojný aj klient,“ objasňuje.

Aby nový koncept O2 uviedli zrozumiteľne a súčasne originálne, rozhodli sa v TRIADe pracovať s dvomi fázami kampane. Najskôr uviesť tému More času a potom samotný program O2 Voľnosť, v rámci ktorého stojí akýkoľvek hovor s predplatenou kartou len 10 centov.

Novú tvár získal aj Strieborný O2 Paušál, ktorý ponúka neobmedzené volania do všetkých sietí v rámci EÚ a v prípade viazanosti u iných operátorov úhradu zmluvnej pokuty.

„V prípade Strieborného O2 Paušálu sme okrem iného hľadali aj hovorcu myšlienky a priniesli sme krabíky, ktoré si neobmedzene ,klepetiaʼ a po skoku do mora odkazujú: vykúpte sa z viazanostii,“ hovorí Vlado s úsmevom.

Aby vznikla dobrá kampaň, je podľa TRIADu potrebný aj dostatok času, a to spravidla 2 až 3 týždne. „Väčšinou sa nám to v tomto časovom rámci aj podarí, a to, samozrejme, bez pracovných víkendov. Tak tomu bolo aj v prípade O2,“ dopĺňa.

Krok 5: Príprava prezentácie

V ďalšej fáze sa vytvorí prehľadná prezentácia, ktorá obsahuje komplexný pohľad na zadanie.

„Nemá zmysel robiť šablónovito dve zadané média, napríklad urobiť banner a post na Facebook alebo televízny spot a vizuál. Vždy sa snažíme priniesť silný nápad, ktorý potom aplikujeme v tých médiách, v ktorých podľa nás najlepšie zafunguje,“ približuje Vlado.

TRIAD: Ceníme si, že v O2 majú odvahu robiť nové veci

Dlhoročnú spoluprácu s modrým operátorom, v rámci ktorej vznikla aj kampaň More možností, si v TRIADe cenia najmä preto, že má odvahu a chuť púšťať sa spolu s nimi do inovatívnych projektov.

„Spoločnosť O2 je jeden z našich top klientov. Nielen preto, že sme spolu s nimi získali veľa domácich a zahraničných cien za kreativitu, ale hlavne preto, že sú profesionáli, sú nároční a majú odvahu robiť nové veci,“ vysvetľuje kreatívny riaditeľ agentúry.

K spoločným projektom, na ktoré sú v TRIADe obzvlášť hrdí, patrí napríklad vytvorenie prvého interaktívneho statusu na Facebooku a personalizovanej webovej stránky pre každého zákazníka O2, ako aj zhmotnenie ľudského hlasu vo forme prívesku.

„Najviac si však vážime ochotu O2 pomenovávať spoločenské témy a kultivovať slovenské digitálne prostredie,“ uzatvára Vlado.

Vykúpte sa z viazanosti

Ste viazaný u iného operátora a radi by ste prešli do O2? Vyberte si z ponuky paušálov riešenie, ktoré vám najviac vyhovuje a o zmluvnú pokutu sa modrý operátor postará za vás.

V prípade Strieborného O2 Paušálu napríklad za 20 € mesačne získate neobmedzené volania aj SMS do všetkých sietí v rámci EÚ a k tomu balík až 1 GB dát.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

5 tipov na príjemnú rodinnú dovolenku

Chcete si užiť pekné chvíle so svojimi blízkymi a navštíviť niečo nové? Tieto miesta vás určite nesklamú.

Chcete si užiť príjemný čas so svojou rodinou a navštíviť pekné miesta ešte predtým, ako sa naplno rozbehne hlavná turistická sezóna? Vybrali sme pre vás 5 lokalít, kde sa budú dobre cítiť dospelí aj deti.

Podeľte sa o zážitky zo svojich ciest po Slovensku vďaka rýchlej 4G sieti od O2. Viac informácií

Modra

Vo vinohradníckom mestečku Modre si môžete užiť skvelú rodinnú dovolenku a cítiť sa ako v malom Toskánsku. Môžete sa tam priučiť aj základom hrnčiarstva a navštíviť pôvodnú fabriku, v ktorej slávnu modranskú keramiku vyrábali. Ak budete v tomto kraji, určite neobíďte novú rozhľadňu, ktorá sa nachádza na vrchu Veľká Homoľa.

Špania Dolina

Pôvabná dedinka ležiaca len 11 km od Banskej Bystrice v smere na Donovaly je mimoriadne populárna medzi chalupármi a predstavuje výborné miesto na únik od povinností. Niektoré domy, v ktorých sa môžete aj ubytovať, majú vyše 400 rokov a sú kultúrnymi pamiatkami.

V centre obce sa navyše nachádza známy banícky orloj. Zúčastniť sa tam môžete aj na kurze paličkovanej čipky, ktorá Španiu Dolinu preslávila. Táto obec je tiež dobrým východiskovým bodom na turistiku v Starohorských horách.

Kysucké Nové Mesto

Možno nepatrí medzi vyhľadávané dovolenkové destinácie, na Kysuciach však má ideálnu polohu na založenie základového tábora na vyrážanie za zážitkami. Priamo nad mestom je nová rozhľadňa Tábor, odkiaľ je pekný vyhľad na široké okolie. Na skok je dobre známa Terchová a Vrátna dolina, pre turisticky zdatnejších Jánošíkove diery či Veľký Rozsutec.

Ak máte chuť navštíviť väčšie mesto, „za rohom“ sa nachádza väčšia Žilina, autom ste do hodinky aj v susednom Poľsku. Svoju Dovolenku tam pritom môžete stráviť tiež v tradičnej drevenici.

Hrabovo a okolie

Dolina Hrabovo pri Ružomberku je celoročne jednou z najobľúbenejších oblastí na prežitie aktívnej dovolenky. Len pár minút od centra Ružomberka sa ocitnete v tichej doline Veľkej Fatry. Nájdete tam náučný chodník aj bikepark, môžete sa člnkovať a v lete si užiť aquazorbing a príjemnú letnú pláž.

Počas sezóny miestni rybári na brehu dokonca predávajú svoje úlovky a za poplatok si môžete rybu tiež vlastnoručne uloviť. Od leta 2015 má pre vás Hrabovo pripravenú aj najdlhšiu lanovú atrakciu na Slovensku.

Slnečné jazerá

Iba 25 km od Bratislavy, v Senci nájdete Slnečné jazerá, ktoré predstavujú skvelé miesto na strávenie voľných dní. Toto populárne miesto čoraz viac pripomína zahraničné dovolenkové destinácie. Je ideálne pre milovníkov kúpania a vodných športov, má však čo ponúknuť aj mimo hlavnej sezóny.

Ponuka ubytovacích služieb je tam naozaj bohatá, môžete sa napríklad ubytovať v bungalovoch, ktoré sú inšpirované Polynéziou.

Podeľte sa o svoje zážitky s blízkymi

Aby ste sa o svoje cestovateľské zážitky pri spoznávaní našej krajiny mohli podeliť so svojimi blízkymi, stavte na rýchly a spoľahlivý mobilný internet od O2, ktorý je vďaka 4G sieti dostupný už pre 96 % obyvateľov Slovenska. Viac informácií nájdete na www.o2.sk/4g.


Lifetech: Čo je nové