5 rýchlych tipov, ako sa doma prepnúť do pracovného režimu

Práca z domu je často mylne vnímaná ako demoverzia dovolenky. Avšak podávanie stabilných výkonov v domácich podmienkach vyžaduje rovnakú, ak nie vyššiu mieru sústredenia, než v kancelárii.

Vytvoriť si doma podmienky na prácu je niekedy nad ľudské sily. Tieto rady vám pomôžu dostať sa rýchlo do pracovného režimu a zvládnuť nutkanie venovať sa nezmyselným činnostiam.  

Oklamte mozog oblečením

Šaty robia človeka a v prípade práce z domu to platí dvojnásobne. V pyžame a papučiach je ťažšie presvedčiť vlastné telo, že už je zase pondelok. No pokiaľ si dáte na seba niečo, v čom by vás pustili aspoň do banky, pomôže vám to prepnúť sa do pracovného režimu omnoho jednoduchšie.

Upracte si

Veci, ktoré by v kancelárii inak išli dávno do koša, majú doma sklon hromadiť sa na stole. Komíny papiera, šálky nedopitej kávy a predvčerajšie noviny. Pracovný stôl si netreba mýliť s odkladacím priestorom. Všetky predmety, ktoré nemajú pre splnenie úlohy žiadny účel a len zaberajú miesto, musia preč. Inak viac času strávite premiestňovaním vecí, než prácou.

Určite si pracovný čas

Ešte si prečítam tento článok a začnem, pošlem ešte dva maily a vypínam. To sú najčastejšie sebaklamy. Niekedy je ťažké vôbec začať, inokedy vedieť skončiť. Jasné mantinely vytárajú zdravú hranicu medzi pracovným a osobným životom. Oba najlepšie fungujú nezávisle od seba.

Nenechajte sa rušiť

Žiadny dohľad v kombinácií s neobmedzenými možnosťami zabíjania času na internete, to sú podmienky, v ktorých sa pracovnej morálke veľmi nedarí. Skoncentrovať sa naplno trvá istý čas. No stačí pár vytrvalých notifikácií, telefonátov alebo len otravná reklama v rádiu a začínate odznova.

Kúskovanie pozornosti na rôzne nesúvisiace činnosti je zabijakom produktivity. Ak je to možné, naplánujte a zoskupte aktivity rovnakého druhu do väčších časových blokov. Vybavte viac telefonátov za sebou, a na maily odpisujte v pevne stanovený čas. Kto sa často prichytí pri bezcieľnom scrollovaní na sociálnych sieťach, tomu určite neuškodí pridať si do prehliadača plugin, ktorý tento čas obmedzí na pár minút denne.

Naplánujte si prestávky

Význam pravidelných prestávok počas dňa býva veľmi podceňovaný. Udržať plnú sústredenosť sa nedá nepretržite, a ani očiam neprospieva sústavný pohľad do monitora. Po kvalitnej pauze človek dokáže urobiť viac práce za kratší čas, ako keby pracoval bez oddychu.  

Na zdraví sa zvykne podpísať aj dlhodobé sedenie, takže ani krátka rozcvička každé dve hodiny určite neublíži. Telo sa vám určite poďakuje. 

Pri posledných troch bodoch netreba očakávať, že sa vám podarí ich na sto percent dodržiavať hneď od začiatku. Vyžadujú vytvorenie zvyku, a tiež schopnosť povedať v niektorých situáciách nie. Pozitívny efekt týchto krokov však na seba určite nenechajú dlho čakať.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


7 webdizajnových trendov, ktorých bude v roku 2016 plný internet

Vizuálne prvky naďalej v hlavnej úlohe.

Webový dizajn je vrtkavá záležitosť. Aj to, čo práve najviac letí, v ďalšom roku už nemusí vôbec nič znamenať.

Taký je život, no na druhej strane je skvelé, že Internet sa neustále vyvíja. Inovatívne, čerstvé nápady rastú všade ako huby po daždi. Ak si chcete spraviť rýchly obraz o najzaujímavejších novinkách webdizajnu pre rok 2016, ste tu správne.

Obraz v pohybe

Tiché, jednoduché a predsa to človekom pohne. Táto jemná animácia sa volá cinemagraph a aktuálne je medzi dizajnérmi nesmierne populárna.

Cinemagraph je séria obrázkov alebo sekvencia videa, ktorá sa opakuje v nekonečnej slučke – niečo medzi fotografiou a filmom. V podstate také vymakanejšie gifko.

Má všetky výhody videa, ale bez potreby čakať na jeho načítavanie. Pozrite sa, ako Kevin Burg a Jamie Beck, dvaja kreatívni fotografi, ktorí výraz “cinemagraph” vymysleli, používajú tento vizuálny prvok na svojom webe.

Tieto obrázky sú nielen nádherné, ale čo je na tom najlepšie, majú menej ako 3 megabyty a na mobilnom zariadení sa zobrazia tak ako obrázky, takže ich netreba manuálne prehrávať.

Video v pozadí

Cinemagraph je cool, ale nevyzerá, že by zatiaľ šliapal na päty videám, ktoré bežia na pozadí. Tie su aktuálne absolutným víťazom v obľúbenosti a vyzerá to tak, že si túto pozíciu ešte udržia.

Aj keď je cinemagraph super, tieto tri sekundy nádhery sa neskutočne ťažko vyrábajú. S videom v pozadí je to presne naopak – minimum strasti, maximum slasti. Pozrite si napríklad stránku vokálnej skupiny The Go Go Boys.

Všimnite si, ako video plynule prechádza medzi jednotlivými mini-scénkami. Takéto zobrazovanie ďaleko prevyšuje možnosti statického obrázku.  Ak chcete niečo podobné dostať na vašu stránku, tu možno nájdete inšpiráciu.

Príjemné mikro-zážitky

Ak si spomínate na časy, keď bol Internet ešte v plienkach, tak viete, aký bol neskutočne neosobný. Bol zameraný hlavne na funkcionalitu a nie na užívateľský komfort. Výrazy ako “kritická chyba” alebo “neplatný vstup” mu veľmi nepridávali na charizme.

Našťastie, trend jednoznačne smeruje k osobnejšej komunikácii a príjemnému  užívateľskemu zážitku. Niekedy nie je na škodu poľuďštiť stránku nejakou tou emóciou a rozumnou dávkou humoru.

Vytvorením malých hravých momentov, alebo “mikro zážitkov” získate pozornosť viacerých návštevníkov. Dobre to robí napríklad Tumblr. Prihlasovacia stránka vás zakaždým privíta novým obrázkom v pozadí. Drobnosť, ale poteší.

Stránka s vlastnou osobnosťou môže byť aj konkurenčnou výhodou. Nebojte sa priblížiť ľuďom vašu značku použitím familiárnejšieho tónu a hovorových výrazov.

Parallax scroll

Ak ste niekedy hrali nejakú hru na starom Nintende, tak pre vás parallax nie je nič nové. Je to vizuálny efekt,  ktorý vznikne tak, že sa pozadie na stránke hýbe inak (obvykle pomalšie) ako obrázok v popredí.

Vytvára to ilúziu hĺbky, čo je super, keďže sa v skutočnosti naozaj pozeráte iba na 2D zobrazenie. Ak ste nemali Nintendo, otvorte si túto stránku o šteniatku Boriszovi.

Sofistikovanejšie vyžiadanie súhlasu

Vyskakovacie “pop-up” okná s rôznými výzvami vedia byť pekne otravné. No ak prinesú hodnotnú informáciu alebo zaujímavú ponuku, dá sa im to odpustiť.

Ak máte na webe niečo podobné pripravené pre vašich návštevníkov, vyvážte im toto nevyžiadané prekvapenie aspoň originálnym, vtipným alebo inak prínosným textom.

Pop-up okná nie sú jediným spôsobom, ako si od užívateľa vyžiadať email alebo súhlas na vykonanie nejakej akcie (opt-in), ktorý je aktuálne v kurze.

Stránka Sumome ponúka napríklad aplikáciu Welcome Mat, ktorá vaše výzvy k akcii (call-to-action) zobrazí na celú stránku a dá sa personalizovať vlastnými obrázkami, či videom.

Ilustrácie

Jeden z trendov, ktorý si určite získa srdcia mnohých uživateľov. Namiesto fotiek a videí (ktoré rozhodne nevyšli z módy) čoraz častejšie narazíte na ručne kreslené čmáranice, často len narýchlo spravené vo Photoshope. Sú nenáročné a na nič sa nehrajú. Je to skôr istý druh revolty voči prílišnej digitalizácii obsahu na internete.

Bez ohľadu na prevedenie majú v sebe niečo okuzľujúce a vrúcne. Niekoľko pekných ukážok si môžete pozrieť aj na stránke dánskej ilustrátorky Anne Sigismund.

Dizajn pre zobrazenie na mobile

Ešte v apríli vydal Google vyhlásenie, že všetky web stránky musia byť prispôsobené aj na mobilné telefóny, inak nemajú šancu získať dobré umiestnenie vo vyhľadávači. Zoomovaniu textu a obrázkov odzvonilo.

A tak to má byť. V súčasnosti má už vyše polovica planéty mobilné pripojenie k internetu, preto je viac než isté, že fanúšikovia a návštevníci chodia na váš web cez tablet alebo smartfón.

Nedovoľte, aby sa pri prezeraní vašich stránok museli trápiť. Ak chcete udržať ich priazeň, uistite sa, že je vaša stránka optimalizovaná pre mobilné zariadenia.

Pripravte sa na rok 2016

Webdizajn je už raz taký. Jeden rok je niečo na roztrhanie a na ďalší už o to nikto ani nezakopne, ako napríklad skeumorfizmus (ani slovenská wikipedia nevie, čo to je).

Bez ohľadu na to, čo robíte, a aké trendy práve hýbu svetom, ľudia budú vždy chcieť hodnotný obsah, ktorý ľahko nájdu v príjemnom užívateľskom prostredí.

Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Strikingly.

Strikingly je nástroj na vytváranie jednoduchých a pekných webstránok optimalizovaných pre mobilné zariadenia. Je navrhnutý tak, aby ho zvládol používať každý, bez nutnosti ovládať programovanie a dizajn. Spoločnosť Strikingly vznikla v roku 2012 a sídli v kalifornskom Sunnyvale.

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Lifetech: Čo je nové