Ako vzniká dobrá reklama? Odpovedajú 3 reklamné agentúry

Agentúry, ktoré stoja za reklamami pre VÚB, O2 či Union, odpovedajú na otázku, ako vzniká dobrá reklamná práca.

Novú tímovú rubriku na Sóde vám prináša Hopin – Firemná jazda.


Kopať v zamestnaní takpovediac sám za seba mnohým vyhovuje, sú však oblasti, kde sa bez tímového ducha nezaobídete.

Postupne vám predstavíme oblasti, v ktorých je tímová práca kľúčová. Začíname reklamnými agentúrami.

Istropolitana Ogilvy: Reklama je vždy kolektívne dielo

Tímová práca je podľa kreatívneho riaditeľa agentúry Istropolitana Ogilvy Petra Darovca v súčasnom svete reklamy kľúčová.

„Už na úrovni vymýšľania kampane sa funguje tímovo a rovnako je to aj v procese jej dokončovania pred prezentáciou,“ približuje spôsob práce v agentúre.

Aby vo výsledku vznikla atraktívna a účinná reklama, je popri dobrých vzťahoch v rámci samotnej agentúry rovnako dôležitá aj priama spolupráca s klientom.

„Reklama je vždy kolektívne dielo a podariť sa môže len vtedy, keď každý zo zúčastnených dokáže prispieť svojím dielom,“ objasňuje Peter.

Chcete aj vy pre svoj tím to najlepšie? Ušetrite zamestnancom čas, firme náklady na údržbu auta a jazdite s firemným účtom od HOPIN-u. Prehľadný systém a iba jedna faktúra mesačne. Zistite viac.

Istropolitana Oglivy pôsobí na trhu už štvrťstoročie, počas ktorého získala stovky cien za kreativitu i efektivitu svojich kapaní.

V súčasnosti zamestnáva 55 ľudí, ktorí v priebehu uplynulých 5 rokov vytvorili takmer 600 kampaní.

Dôraz na kreativitu i efektivitu vnášajú do kampaní pre každého klienta.

Pri tvorbe nových kampaní je pritom veľmi dôležité prepojenie nápadu s užitočnosťou, teda aby bola originalita vždy v službách klienta a priniesla mu čo najefektívnejšiu komunikáciu.

Príkladom je napríklad VÚB, na komunikácii ktorej pracujú dlhodobo.

TRIAD Advertising: Ľudia sa u nás nedelia na kreatívnych a nekreatívnych

Aj v agentúre TRIAD Advertising je tímová práca nevyhnutnosť a základ úspechu. Systém ich práce sa ale od iných reklamiek trochu líši.

„Ľudia sa u nás nedelia na kreatívnych a nekreatívnych pracovníkov, ani na digitálne a nedigitálne pozície,“ vysvetľuje Frederika Kovalčíková, ktorá zastáva pozíciu junior marketing manager.

„Vymyslieť dobrú ideu môže aj account manager, stretnutie s klientom viesť stratég a novú kampaň odprezentovať social media brand manager,“ dopĺňa.

Takýto prístup zaviedli v agentúre pred niekoľkými rokmi a mimoriadne sa im osvedčil.

„Je oveľa efektívnejší hlavne v dnešnej dobe, keď reklama musí fungovať vo viacerých komunikačných kanáloch a zároveň maximálne využiť ich špecifiká,“ opisuje jeho hlavný benefit.

Pri práci na jednotlivých kampaniach je v agentúre prvoradé prepojiť rozum a cit.

„Chceme, aby bol v každej našej práci cítiť náš podpis, aby kampane ľudí bavili, boli pekné aj fungovali,“ približuje Frederika.

Jednu z najlepších kreatívnych agentúr TRIAD Advertising založili v roku 2005 dvaja kamaráti z MATFYZ-u.

Ich spoločnosť má dnes 100 zamestnancov, pričom približne polovica z nich nesedí v bratislavskom sídle pod hradom Devín, ale v pražskej pobočke.

Za svoju prácu zozbierala agentúra viacero ocenení doma aj vo svete . K najvydarenejším projektom patrí aj kampaň, ktorou si O2 uctilo 17. november.

This is Locco: Tímovosť je základom kreatívnej tvorby v reklamnej agentúre

Ani v agentúre This is Locco by sa pri tvorbe nových nápadov bez tímovej práce nezaobišli.

„Pri väčších projektoch využívame aj tri samostatné tímy, ktoré následne prezentujú svoje idey. Vybrané návrhy sa rozpracujú a finalizujú do prezentácie,“ približuje kreatívny riaditeľ Juraj Kováč.

Aj v prípade menších zadaní, ktoré pripravuje grafik, vždy funguje určitá tímovosť, napríklad prostredníctvom komunikácie s kolegom z klientského servisu a s copywriterom.

„Tímovosť je skrátka základom kreatívnej tvorby v reklamnej agentúre,“ dodáva Juraj.

Pri tvorbe nových kampaní je v agentúre najdôležitejšie priniesť ľuďom zážitok a vyvolať emóciu. Aby oba tieto ciele naplnili, musia najskôr dôkladne spoznať daný produkt.

„Je preto kľúčové, aby klient sám svoju značku dobre poznal a vedel, čo chce dosiahnuť,“ objasňuje kreatívny riaditeľ.

„Ak máme dobre zadefinované zadanie, vieme oveľa presnejšie stanoviť stratégiu, o ktorú sa opierame počas celej kreatívnej tvorby,“ dopĺňa.

Agentúra This is Locco vznikla v roku 2012, keď sa jej zakladatelia po rokoch skúseností v reklamnej sfére rozhodli ísť vlastnou cestou.

Vytvorili reklamku, ktorá funguje na princípe crossline, teda prepája tvorbu online a offline reklamy. V súčasnosti má 17 zamestnancov.

V This is Locco si najviac cenia dlhodobé spolupráce, v rámci ktorých môžu postupne budovať značku. Takýmto partnerom je pre agentúru aj Union poisťovňa.


Novú tímovú rubriku na Sóde vám prináša Hopin – Firemná jazda.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Objednajte vašim zamestnancom na pracovné stretnutia Firemnú jazdu od HOPIN-u

Vieme, že pre svoj tím chcete to najlepšie. Prečo im neušetriť čas a energiu a sebe náklady na údržbu auta, keď môžete používať spoločný firemný účet HOPIN?

Niekedy máte o jedno firemné vozidlo menej, ako je ľudí, ktorí ho potrebujú využiť. Inokedy zase vidíte, že kolega potrebuje oddych a šoférovanie mu práve teraz na pohode určite neprispeje. A kto nepozná každomesačné zháňanie bločkov od rôznych taxíkov?

Všetky tieto problémy môžete ľahko vyriešiť, keď svojej firme zriadite Firemnú jazdu od HOPIN-u.

Jednoducho zaregistrujte svoju fimu na tejto na tejto stránke a už je na vás, ktorým konkrétnym kolegom povolíte využívať Firemnú jazdu, aký určíte mesačný limit na platby, či časový rozsah, počas ktorého môžu zamestnanci tieto jazdy čerpať.

Tiež máte možnosť napríklad dovoliť zamestnancom nechávať bezhotovostný tringelt.

Vaši zamestnanci si už len stiahnu appku HOPIN z Google Play alebo App Store, pri objednávaní taxíka zvolia mód Firemná jazda a môžu objednávať.

Aké sú ďalšie výhody Firemnej jazdy od HOPIN-u?

  • Online prehľad o jazdách priamo na mape – Prezerajte si jazdy cez firemný portál a kontrolujte prejdené trasy.
  • Bez bločkov a zbytočných potvrdení – Cez HOPIN môžete za všetky jazdy platiť bezhotovostne a na faktúru – jednorazovo či pravidelne.
  • Výrazné zníženie nákladov – Nastavte si maximálnu cenu za kilometer a pri prekročení objednaného limitu vám zašleme upozornenie. Zároveň garantujeme maximálnu cenu do 60 centov za kilometer.
  • Nastavte si vlastné parametre – Vyfiltrujte si podľa potreby maximálnu cenu za kilometer v meste, typ auta alebo výbavy.
  • Objednávajte cez mobil alebo PC – Všetko cez ten istý účet.
  • Sme jednotkou na trhu – Máme najviac spoľahlivých taxíkov v Bratislave, takže vašu požiadavku vybavíme vždy veľmi rýchlo.

Ak máte záujem, zaregistrujte sa na našej stránke a ušetrite náklady, ktoré by ste minuli na firemné vozidlo. Službu Firemná jazda momentálne ponúkame v Bratislave, Košiciach a Prahe. 

 

HOPIN

Aplikácia HOPIN TAXI vznikla v roku 2012, aby zjednodušila cestovanie taxíkom na Slovensku. Vďaka ľuďom, ktorí si obľúbili rýchle a jednoduché cestovanie, za 5 rokov vyrástla zo 100 objednávok mesačne na viac ako 1 milión objednávok ročne. A rastie stále. V súčasnosti môžete aplikáciu využiť v Bratislave, Prahe alebo Košiciach a v ďalších slovenských, ale aj zahraničných mestách.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Aké slúchadlá si vybrať k smartfónu? Poradíme vám, na čo všetko treba myslieť

Bezdrôtové slúchadlá sú perfektným doplnkom vášho smartfónu pri práci, pri športe aj relaxe.

Slúchadlá boli vždy verným pomocníkom smartfónov, no dnes už získavajú status nevyhnutného doplnku každého inteligentného telefónu. Funkcie a schopnosti bezdrôtových slúchadiel sa neustále rozširujú a čoraz väčší zmysel dávajú aj tým, ktorí cez svoj smartfón hudbu nepočúvajú. 

S novými slúchadlami si užijete pozeranie obľúbeného seriálu či filmu na smartfóne kdekoľvek budete. O to viac, ak máte Netflix v cene vášho O2 Paušálu

Telefonovať bez nutnosti mať smartfón bezprostredne pri sebe, vyťahovať ho z vrecka či kabelky, ovládať hlasového asistenta, prepínať hudbu v playliste alebo sa sústrediť na prácu potlačením hluku okolitého sveta. Kombo slúchadlá + smartfón toho dnes dokáže naozaj veľa, preto sme si pre vás pripravili niekoľko rád, ktoré vám pomôžu vybrať si ideálne slúchadlá pre vaše potreby.

Zvuk nie je jediné kritérium

Vybrať si perfektne vyhovujúce slúchadlá môže byť rovnako zložité ako nájsť dokonalý smartfón. Aj v tomto prípade ide o otázku osobných preferencií a kompromisov. Je však zopár vecí, ktoré by ste pred výberom mali vedieť.

Prirodzene a logicky sa núka, že najdôležitejšou charakteristikou slúchadiel je zvuk. Povedzme si však úprimne, hľadať slúchadlá s hi-fi zvukom ako doplnok k smartfónu je úplne zbytočné. Dokonalý zvuk si totiž najlepšie vychutnáte v pohodlí, keď sa naň sústredíte a máte samotné skladby v dostatočnej kvalite. Obmedzenie kvality pre vás neplatí, ak máte ako súčasť svojho O2 Paušálu predplatné na TIDAL, službu, cez ktorú môžete streamovať hudbu v nekomprimovanom formáte FLAC.

Uniformita má logický dôvod

Samozrejme, rozdiel v kvalite zvuku medzi 30- a 180-eurovými slúchadlami budete počuť, no nebude až taký zásadný. A to aj z toho dôvodu, že výrobcovia dnes vedia veľa vecí vyladiť softvérovo.

Dôvod, prečo sú takmer všetky slúchadlá ladené do prebasovaného zvuku, ktorý dokáže vytiahnuť každý jeden detail skladby, je ten, že takýto zvuk je pomerne univerzálny v mainstreamovej hudbe a najmä funkčný. Cez slúchadlá totiž čoraz viac telefonujeme, ovládame nimi smartfón a počúvame hovorené slovo v podcastoch.

Aj preto pri smartfónových slúchadlách argumentovať v prospech lepšieho zvuku pripojením cez 3,5 mm jack konektor nie je práve presné. Najmä ak máte k dispozícii pripojenie Bluetooth 5.0 a viac. Možnosť použiť kábel na pripojenie slúchadiel k smartfónu sa vám však hodí, ak na smartfóne hráte hry, veľa cestujete, pozeráte filmy, prípadne striháte videá.

Výdrž batérie bezdrôtových slúchadiel na úrovni 6 a viac hodín môže pôsobiť postačujúco, no nie je to vždy tak. Samozrejme, záleží najmä na tom, či aj váš smartfón má ešte možnosť pripojiť slúchadlá cez 3,5 mm jack.

Pri práci nepodceňujte kvalitný mikrofón

Buďme však konkrétnejší. Ste manažér, pre ktorého je smartfón v prvom rade pracovný nástroj? Potom je pre vás dôležité, aby ste mohli mať slúchadlá pohodlne nasadené v ušiach aj celý deň bez toho, aby vás obťažovali.

Presne pre takéto použitie sú vhodné štuple. Či sa rozhodnete pre tie s nožičkou, ako majú napríklad Xiaomi FlipBuds Pro, alebo bez nožičky, ako napríklad Samsung Galaxy Buds2, je len vecou osobnej preferencie.

Dôležité pre vás je, aby mali slúchadlá dostatočne dlhú výdrž batérie na jedno nabitie, prípadne ponúkali puzdro, ktoré ich dokáže nabiť. Ako napríklad Apple AirPods (2022), ktoré vďaka puzdru bez nabíjacieho kábla vydržia okolo 30 hodín počúvania hudby a 24 hodín telefonovania.

Pre podnikateľov, študentov či manažérov je dôležitý parameter ANC, teda aktívne potláčanie okolitého ruchu, čo je veľmi užitočné, keď sa treba sústrediť. Preto sa zamerajte na to, aby výrobca kládol dôraz aj na zapracovanie kvalitných mikrofónov. Užitočnou funkciou je aj schopnosť slúchadiel automaticky sa prepnúť z jedného zariadenia na druhé. Napríklad po príchode do kancelárie zo smartfónu na notebook.

Hľadáte niečo univerzálne?

Nemáte na slúchadlá špeciálne požiadavky? V tom prípade bude výber o niečo jednoduchší a aj lacnejší. Dnes už vyložene zlé a nekvalitné slúchadlá kúpite, len ak sa rozhodne pre nejakú úplne neznámu značku v niektorom z čínskych online marketov. 

Konkurenčný boj je čoraz intenzívnejší, a preto aj známe značky dnes dokážu za pár desiatok eur pripraviť zaujímavú ponuku. Jedným z veľmi milých prekvapení sú nové bezdrôtové slúchadlá O2 pods.

Za skutočne priaznivú cenu ponúkajú výbavu, o ktorej by ste v dostupnej kategórii ani len nesnívali. O2 pods majú dobrý zvuk, na telefonovanie sú priam ideálne. Okrem integrovaného mikrofónu aj pre pohodlné dotykové ovládanie.

Párovanie so zariadením – smartfónom, tabletom alebo notebookom – je viac ako spoľahlivé a rýchle. Prirodzene si slúchadlá rozumejú ako s operačným systémom Android, tak s iOS a aj Windows či MacOS. 

Nabíjacie puzdro sa postará o 20-hodinovú výdrž na jediné nabitie, vybavené je aj technológiou na bezdrôtové nabíjanie. Inak je k dispozícii aj USB-C konektor.

Ak preferujete skôr klasickú konštrukciu slúchadiel a nie „štuple“, zaujímavou voľbou sú bezdrôtové slúchadlá Music Hero s mäkkými náušníkmi, zabudovaným mikrofónom a multifunkčnými tlačidlami na ovládanie hudby a vybavovanie telefonických hovorov.

Sú štuple vhodné pre športovcov?

Napriek tomu, že výrobcovia často tvrdia, že bežné štupľové slúchadlá sú vhodné aj na šport, poobzerajte sa radšej po tých s prívlastkom športové. Líšia sa konštrukciou, na štupľoch sú napríklad malé ramienka, ktoré lepšie držia. Aktívne potláčanie hluku je v tomto prípade skôr zbytočné, možno až nebezpečné. Ak behávate v meste popri ceste, je určite lepšie, ak môžete vnímať svoje okolie.

Pre športovcov nemusí byť vždy ideálne ovládanie dotykom na štupli. Keď máte dotykovú plochu vlhkú od potu, nemusí správne reagovať, preto je praktickejšie ovládanie na šnúrkach na krku. Zaujímavým tipom na športovanie sú napríklad flexibilné a mäkké Sony WIC200.

Pre milovníkov dizajnu

Ak je pre vás dôležitý dizajn a väčšiu dôveru máte skôr k tradičným výrobcom zvukovej techniky, nebojte sa vyskúšať niektorú z overených značiek, ako je napríklad Bang & Olufsen. Aj firmy z hi-fi sveta totiž vidia potenciál v praktických štupľoch.

S dobrými slúchadlami a šikovnými apkami budú tréningy ľahšie. Tréneri a trénerky odporúčajú tieto smart aplikácie

Pravda však je, že aj v prípade smartfónových slúchadiel sa sústredia primárne na zvuk, preto môžu ponúkať o generáciu starší Bluetooth alebo nemajú aktívne potláčanie hluku.

Nie je to však prípad dizajnových SONY LinkBuds, ktorých netradičný dizajn dopĺňajú 12 mm meniče, Bluetooth 5.2 alebo 17,5-hodinová výdrž batérie, samozrejme, v spojení s puzdrom. Nechýbajú ani kodeky SBC a AA.

Ani klasiky nie sú krokom vedľa

Dôvodov, prečo vám nemusia vyhovovať štuple a radšej siahnete po klasických slúchadlách, je veľa a všetky sú legitímne. Aj tu ide o vec osobných preferencií. Klasické slúchadlá sú väčšie, prekryjú ucho, čím môžu do určitej miery suplovať funkciu potláčania hluku a pasívne ucho izolovať od okolitých ruchov a zvukov.

Pre mnohých ľudí sú pohodlnejšie na nosenie, ale nie na dlhé hodiny. S veľkými slúchadlami vám môže byť teplo a sú oproti štupľom ťažšie.

Klasické veľké slúchadlá ocenia skôr hráči, pre ktorých sú dôležité rôzne zvukové kodeky. Samozrejme, spokojnejší budú aj milovníci hudby, keďže pri takýchto slúchadlách sa so zvukom už pracuje inak, dôkazom čoho sú napríklad aj slúchadlá  SONY WHCH510, ktoré okrem kvalitného zvuku ponúkajú výdrž batérie na jedno nabitie 35 hodín.


Bohatú ponuku bezdrôtových slúchadiel na rôzne účely nájdete aj v e-shope O2.


Nezaťažia ani rozpočet, ani vaše ruky. Vybrali sme 4 ľahučké smartfóny, ktoré prekvapujú dizajnom aj vybavením

Čítaj viac

Čo všetko bolo v našej komunikačnej výbave vďaka technológiám a internetu? Pripravili sme nostalgickú jazykovú exkurziu

Čítaj viac

Zlepšite sa v cudzom jazyku cestou do práce. Vybrali sme 8 aplikácií, ktoré vás rozhovoria aj posilnia slovnú zásobu

Čítaj viac