Ako vzniká dobrá reklama? Odpovedajú 3 reklamné agentúry

Agentúry, ktoré stoja za reklamami pre VÚB, O2 či Union, odpovedajú na otázku, ako vzniká dobrá reklamná práca.

Novú tímovú rubriku na Sóde vám prináša Hopin – Firemná jazda.


Kopať v zamestnaní takpovediac sám za seba mnohým vyhovuje, sú však oblasti, kde sa bez tímového ducha nezaobídete.

Postupne vám predstavíme oblasti, v ktorých je tímová práca kľúčová. Začíname reklamnými agentúrami.

Istropolitana Ogilvy: Reklama je vždy kolektívne dielo

Tímová práca je podľa kreatívneho riaditeľa agentúry Istropolitana Ogilvy Petra Darovca v súčasnom svete reklamy kľúčová.

„Už na úrovni vymýšľania kampane sa funguje tímovo a rovnako je to aj v procese jej dokončovania pred prezentáciou,“ približuje spôsob práce v agentúre.

Aby vo výsledku vznikla atraktívna a účinná reklama, je popri dobrých vzťahoch v rámci samotnej agentúry rovnako dôležitá aj priama spolupráca s klientom.

„Reklama je vždy kolektívne dielo a podariť sa môže len vtedy, keď každý zo zúčastnených dokáže prispieť svojím dielom,“ objasňuje Peter.

Chcete aj vy pre svoj tím to najlepšie? Ušetrite zamestnancom čas, firme náklady na údržbu auta a jazdite s firemným účtom od HOPIN-u. Prehľadný systém a iba jedna faktúra mesačne. Zistite viac.

Istropolitana Oglivy pôsobí na trhu už štvrťstoročie, počas ktorého získala stovky cien za kreativitu i efektivitu svojich kapaní.

V súčasnosti zamestnáva 55 ľudí, ktorí v priebehu uplynulých 5 rokov vytvorili takmer 600 kampaní.

Dôraz na kreativitu i efektivitu vnášajú do kampaní pre každého klienta.

Pri tvorbe nových kampaní je pritom veľmi dôležité prepojenie nápadu s užitočnosťou, teda aby bola originalita vždy v službách klienta a priniesla mu čo najefektívnejšiu komunikáciu.

Príkladom je napríklad VÚB, na komunikácii ktorej pracujú dlhodobo.

TRIAD Advertising: Ľudia sa u nás nedelia na kreatívnych a nekreatívnych

Aj v agentúre TRIAD Advertising je tímová práca nevyhnutnosť a základ úspechu. Systém ich práce sa ale od iných reklamiek trochu líši.

„Ľudia sa u nás nedelia na kreatívnych a nekreatívnych pracovníkov, ani na digitálne a nedigitálne pozície,“ vysvetľuje Frederika Kovalčíková, ktorá zastáva pozíciu junior marketing manager.

„Vymyslieť dobrú ideu môže aj account manager, stretnutie s klientom viesť stratég a novú kampaň odprezentovať social media brand manager,“ dopĺňa.

Takýto prístup zaviedli v agentúre pred niekoľkými rokmi a mimoriadne sa im osvedčil.

„Je oveľa efektívnejší hlavne v dnešnej dobe, keď reklama musí fungovať vo viacerých komunikačných kanáloch a zároveň maximálne využiť ich špecifiká,“ opisuje jeho hlavný benefit.

Pri práci na jednotlivých kampaniach je v agentúre prvoradé prepojiť rozum a cit.

„Chceme, aby bol v každej našej práci cítiť náš podpis, aby kampane ľudí bavili, boli pekné aj fungovali,“ približuje Frederika.

Jednu z najlepších kreatívnych agentúr TRIAD Advertising založili v roku 2005 dvaja kamaráti z MATFYZ-u.

Ich spoločnosť má dnes 100 zamestnancov, pričom približne polovica z nich nesedí v bratislavskom sídle pod hradom Devín, ale v pražskej pobočke.

Za svoju prácu zozbierala agentúra viacero ocenení doma aj vo svete . K najvydarenejším projektom patrí aj kampaň, ktorou si O2 uctilo 17. november.

This is Locco: Tímovosť je základom kreatívnej tvorby v reklamnej agentúre

Ani v agentúre This is Locco by sa pri tvorbe nových nápadov bez tímovej práce nezaobišli.

„Pri väčších projektoch využívame aj tri samostatné tímy, ktoré následne prezentujú svoje idey. Vybrané návrhy sa rozpracujú a finalizujú do prezentácie,“ približuje kreatívny riaditeľ Juraj Kováč.

Aj v prípade menších zadaní, ktoré pripravuje grafik, vždy funguje určitá tímovosť, napríklad prostredníctvom komunikácie s kolegom z klientského servisu a s copywriterom.

„Tímovosť je skrátka základom kreatívnej tvorby v reklamnej agentúre,“ dodáva Juraj.

Pri tvorbe nových kampaní je v agentúre najdôležitejšie priniesť ľuďom zážitok a vyvolať emóciu. Aby oba tieto ciele naplnili, musia najskôr dôkladne spoznať daný produkt.

„Je preto kľúčové, aby klient sám svoju značku dobre poznal a vedel, čo chce dosiahnuť,“ objasňuje kreatívny riaditeľ.

„Ak máme dobre zadefinované zadanie, vieme oveľa presnejšie stanoviť stratégiu, o ktorú sa opierame počas celej kreatívnej tvorby,“ dopĺňa.

Agentúra This is Locco vznikla v roku 2012, keď sa jej zakladatelia po rokoch skúseností v reklamnej sfére rozhodli ísť vlastnou cestou.

Vytvorili reklamku, ktorá funguje na princípe crossline, teda prepája tvorbu online a offline reklamy. V súčasnosti má 17 zamestnancov.

V This is Locco si najviac cenia dlhodobé spolupráce, v rámci ktorých môžu postupne budovať značku. Takýmto partnerom je pre agentúru aj Union poisťovňa.


Novú tímovú rubriku na Sóde vám prináša Hopin – Firemná jazda.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Objednajte vašim zamestnancom na pracovné stretnutia Firemnú jazdu od HOPIN-u

Vieme, že pre svoj tím chcete to najlepšie. Prečo im neušetriť čas a energiu a sebe náklady na údržbu auta, keď môžete používať spoločný firemný účet HOPIN?

Niekedy máte o jedno firemné vozidlo menej, ako je ľudí, ktorí ho potrebujú využiť. Inokedy zase vidíte, že kolega potrebuje oddych a šoférovanie mu práve teraz na pohode určite neprispeje. A kto nepozná každomesačné zháňanie bločkov od rôznych taxíkov?

Všetky tieto problémy môžete ľahko vyriešiť, keď svojej firme zriadite Firemnú jazdu od HOPIN-u.

Jednoducho zaregistrujte svoju fimu na tejto na tejto stránke a už je na vás, ktorým konkrétnym kolegom povolíte využívať Firemnú jazdu, aký určíte mesačný limit na platby, či časový rozsah, počas ktorého môžu zamestnanci tieto jazdy čerpať.

Tiež máte možnosť napríklad dovoliť zamestnancom nechávať bezhotovostný tringelt.

Vaši zamestnanci si už len stiahnu appku HOPIN z Google Play alebo App Store, pri objednávaní taxíka zvolia mód Firemná jazda a môžu objednávať.

Aké sú ďalšie výhody Firemnej jazdy od HOPIN-u?

  • Online prehľad o jazdách priamo na mape – Prezerajte si jazdy cez firemný portál a kontrolujte prejdené trasy.
  • Bez bločkov a zbytočných potvrdení – Cez HOPIN môžete za všetky jazdy platiť bezhotovostne a na faktúru – jednorazovo či pravidelne.
  • Výrazné zníženie nákladov – Nastavte si maximálnu cenu za kilometer a pri prekročení objednaného limitu vám zašleme upozornenie. Zároveň garantujeme maximálnu cenu do 60 centov za kilometer.
  • Nastavte si vlastné parametre – Vyfiltrujte si podľa potreby maximálnu cenu za kilometer v meste, typ auta alebo výbavy.
  • Objednávajte cez mobil alebo PC – Všetko cez ten istý účet.
  • Sme jednotkou na trhu – Máme najviac spoľahlivých taxíkov v Bratislave, takže vašu požiadavku vybavíme vždy veľmi rýchlo.

Ak máte záujem, zaregistrujte sa na našej stránke a ušetrite náklady, ktoré by ste minuli na firemné vozidlo. Službu Firemná jazda momentálne ponúkame v Bratislave, Košiciach a Prahe.

HOPIN

Aplikácia HOPIN TAXI vznikla v roku 2012, aby zjednodušila cestovanie taxíkom na Slovensku. Vďaka ľuďom, ktorí si obľúbili rýchle a jednoduché cestovanie, za 5 rokov vyrástla zo 100 objednávok mesačne na viac ako 1 milión objednávok ročne. A rastie stále. V súčasnosti môžete aplikáciu využiť v Bratislave, Prahe alebo Košiciach a v ďalších slovenských, ale aj zahraničných mestách.

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Športová akadémia Mateja Tótha podporená O2 funguje už na prvých 24 školách

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové