Novú tímovú rubriku na Sóde vám prináša Hopin – Firemná jazda.
Kopať v zamestnaní takpovediac sám za seba mnohým vyhovuje, sú však oblasti, kde sa bez tímového ducha nezaobídete.
Postupne vám predstavíme oblasti, v ktorých je tímová práca kľúčová. Začíname reklamnými agentúrami.
Istropolitana Ogilvy: Reklama je vždy kolektívne dielo
Tímová práca je podľa kreatívneho riaditeľa agentúry Istropolitana Ogilvy Petra Darovca v súčasnom svete reklamy kľúčová.
„Už na úrovni vymýšľania kampane sa funguje tímovo a rovnako je to aj v procese jej dokončovania pred prezentáciou,“ približuje spôsob práce v agentúre.
Aby vo výsledku vznikla atraktívna a účinná reklama, je popri dobrých vzťahoch v rámci samotnej agentúry rovnako dôležitá aj priama spolupráca s klientom.
„Reklama je vždy kolektívne dielo a podariť sa môže len vtedy, keď každý zo zúčastnených dokáže prispieť svojím dielom,“ objasňuje Peter.
Istropolitana Oglivy pôsobí na trhu už štvrťstoročie, počas ktorého získala stovky cien za kreativitu i efektivitu svojich kapaní.
V súčasnosti zamestnáva 55 ľudí, ktorí v priebehu uplynulých 5 rokov vytvorili takmer 600 kampaní.
Dôraz na kreativitu i efektivitu vnášajú do kampaní pre každého klienta.
Pri tvorbe nových kampaní je pritom veľmi dôležité prepojenie nápadu s užitočnosťou, teda aby bola originalita vždy v službách klienta a priniesla mu čo najefektívnejšiu komunikáciu.
Príkladom je napríklad VÚB, na komunikácii ktorej pracujú dlhodobo.
TRIAD Advertising: Ľudia sa u nás nedelia na kreatívnych a nekreatívnych
Aj v agentúre TRIAD Advertising je tímová práca nevyhnutnosť a základ úspechu. Systém ich práce sa ale od iných reklamiek trochu líši.
„Ľudia sa u nás nedelia na kreatívnych a nekreatívnych pracovníkov, ani na digitálne a nedigitálne pozície,“ vysvetľuje Frederika Kovalčíková, ktorá zastáva pozíciu junior marketing manager.
„Vymyslieť dobrú ideu môže aj account manager, stretnutie s klientom viesť stratég a novú kampaň odprezentovať social media brand manager,“ dopĺňa.
Takýto prístup zaviedli v agentúre pred niekoľkými rokmi a mimoriadne sa im osvedčil.
„Je oveľa efektívnejší hlavne v dnešnej dobe, keď reklama musí fungovať vo viacerých komunikačných kanáloch a zároveň maximálne využiť ich špecifiká,“ opisuje jeho hlavný benefit.
Pri práci na jednotlivých kampaniach je v agentúre prvoradé prepojiť rozum a cit.
„Chceme, aby bol v každej našej práci cítiť náš podpis, aby kampane ľudí bavili, boli pekné aj fungovali,“ približuje Frederika.
Jednu z najlepších kreatívnych agentúr TRIAD Advertising založili v roku 2005 dvaja kamaráti z MATFYZ-u.
Ich spoločnosť má dnes 100 zamestnancov, pričom približne polovica z nich nesedí v bratislavskom sídle pod hradom Devín, ale v pražskej pobočke.
Za svoju prácu zozbierala agentúra viacero ocenení doma aj vo svete . K najvydarenejším projektom patrí aj kampaň, ktorou si O2 uctilo 17. november.
This is Locco: Tímovosť je základom kreatívnej tvorby v reklamnej agentúre
Ani v agentúre This is Locco by sa pri tvorbe nových nápadov bez tímovej práce nezaobišli.
„Pri väčších projektoch využívame aj tri samostatné tímy, ktoré následne prezentujú svoje idey. Vybrané návrhy sa rozpracujú a finalizujú do prezentácie,“ približuje kreatívny riaditeľ Juraj Kováč.
Aj v prípade menších zadaní, ktoré pripravuje grafik, vždy funguje určitá tímovosť, napríklad prostredníctvom komunikácie s kolegom z klientského servisu a s copywriterom.
„Tímovosť je skrátka základom kreatívnej tvorby v reklamnej agentúre,“ dodáva Juraj.
Pri tvorbe nových kampaní je v agentúre najdôležitejšie priniesť ľuďom zážitok a vyvolať emóciu. Aby oba tieto ciele naplnili, musia najskôr dôkladne spoznať daný produkt.
„Je preto kľúčové, aby klient sám svoju značku dobre poznal a vedel, čo chce dosiahnuť,“ objasňuje kreatívny riaditeľ.
„Ak máme dobre zadefinované zadanie, vieme oveľa presnejšie stanoviť stratégiu, o ktorú sa opierame počas celej kreatívnej tvorby,“ dopĺňa.
Agentúra This is Locco vznikla v roku 2012, keď sa jej zakladatelia po rokoch skúseností v reklamnej sfére rozhodli ísť vlastnou cestou.
Vytvorili reklamku, ktorá funguje na princípe crossline, teda prepája tvorbu online a offline reklamy. V súčasnosti má 17 zamestnancov.
V This is Locco si najviac cenia dlhodobé spolupráce, v rámci ktorých môžu postupne budovať značku. Takýmto partnerom je pre agentúru aj Union poisťovňa.
Novú tímovú rubriku na Sóde vám prináša Hopin – Firemná jazda.