6 appiek, ktoré vám pomôžu lepšie plánovať a mať viac času na seba a rodinu

Chronickí zabúdači, tento výber je hlavne pre vás. Niekedy stačí jedna appka na lepší prehľad v pripomienkach, poznámkach a povinnostiach. Stačí si vybrať, čo vám vyhovuje.

Dobrá organizácia vám pomôže ušetriť čas, ktorý môžete venovať rodine alebo koníčkom. Plánovanie povinností vám vedia uľahčiť aj rôzne appky. Toto je náš výber šiestich pomocníkov do smartfónu. 

Ako často si čistíte smartfón? 3 tipy, ako si túto rutinu zjednodušíte

Aplikácie na efektívne plánovanie času sú zrejme jedny z najzmysluplnejších, aké si do smartfónu či notebooku môžete nainštalovať. Dôležitú úlohu pri výbere appky hrá dizajn a používateľské prostredie.

Ak sa vám zdá aplikácia priveľmi komplikovaná a intuitívne v nej neviete nič nájsť, radšej rovno vyskúšajte inú. Ak vám bude dlho trvať, kým sa ju naučíte ovládať a budete musieť prácne a opakovane hľadať funkcie, ktoré potrebujete, čas neušetríte, práve naopak, budete ním mrhať.

Appka by mala mať aj verziu pre smartfón alebo tablet. Ak si nastavíte pripomienky v notebooku a čaká vás deň v teréne, tak z organizácie času nebude nič. Akurát si môžete večer pozrieť, na čo všetko ste zabudli alebo ste to pre zlé organizovanie dňa nestihli.

Z vlastnej skúsenosti vieme, že každému vyhovuje niečo iné, preto sme pre vás vybrali 6 rôznych appiek, s ktorými môžete začať skúšať, čo funguje u vás.

Nepodceňujte poznámky, pripomienky a kalendáre

Predinštalované aplikácie v smartfónoch, tabletoch a notebookoch často prehliadame v presvedčení, že ide o nepoužiteľný balast. Pravda však je, že natívne poznámky, pripomienky a kalendáre sú na vysokej úrovni a vedia perfektne poslúžiť, najmä ak nehľadáte riešenie pre celý tím.

Android zariadenia ponúkajú celý balík aplikácií od Google, ktorých výhodou je prepojenie jedným prihlasovacím účtom. Z mailu tak rýchlo spravíte úlohu v Google Task alebo naplánujete udalosť v Google kalendári, ktorý je obzvlášť užitočný, ak používate gmailovú adresu. Zo schránky prijatých správ dokážu vyčítať plánované udalosti a vložiť ich do kalendára. Napríklad vám automaticky zaznačia pobyt v hoteli po tom, čo vám príde potvrdenie rezervácie.

Používatelia Apple zariadení majú zase k dispozícii veľmi prepracované predinštalované Pripomienky. V každej jednej si môžu okrem konkrétneho času a dátumu pripomenutia nastaviť aj miesto pripomenutia. Appka vám notifikáciu na zamknutú obrazovku o plánovanej úlohe vie zobraziť po príchode na dané miesto alebo pri odchode.

My Daily Planner rozumie aj hlasu

Ak pracujete na Windows a Android zariadeniach, šikovným pomocníkom môže byť aplikácia My Daily Planner. Zameriava sa najmä na jednoduché základné informácie, ktoré vám pomôžu lepšie si zoradiť úlohy na konkrétny deň. Jednotlivým úlohám viete priradiť dôležitosť, podľa ktorej ich aplikácia zoradí. Tiež máte možnosť pridať včasné upozornenie na úlohu.

Úlohy sa dajú naplánovať ako opakujúce sa, viete ich prehľadne zaniesť do kalendára, vytvoriť čiastkové úlohy k hlavným úlohám alebo vytvárať skupiny, aby ste mali lepší prehľad v tom, čo ešte máte spraviť.

Príjemnou vychytávkou je, že úlohy sa dajú zadávať aj hlasovými povelmi, čo môžete využiť napríklad pri šoférovaní.

Outlook už dávno nie je len o mailoch

Outlook od Microsoftu už pomerne dávno nie je len appkou na posielanie mailov. Ponúka množstvo minifunkcií, ktorými si dokážete veľmi efektívne naplánovať každý deň. Jednou z najväčších výhod je, že po tom, čo vám príde mail so zadaním, nemusíte z mailu odchádzať, aby ste si vytvorili pripomienku alebo úlohu, resp. naplánovali schôdzku.

Spoznajte „pikošky“ o Slovensku a tipy na 5 ďalších náučných appiek. Ukážte mi aj tento článok

Outlook má v sebe zapracovaný kalendár, správu kontaktov, už spomenuté úlohy, ale aj rýchle poznámky. Sympatické je, že všetky nástroje na plánovanie sú navrhované na úrovni jednotlivca, teda nie sú tu zbytočné funkcie, ktoré by sa využívali len na úrovni tímu. Pri vytváraní schôdzky viete k udalosti pridať zoznamy osôb, ktoré sa na nej majú zúčastniť, aby dostávali vždy aktuálne informácie o prípadných zmenách.

Shift prepojí všetky nástroje na jedno miesto

Freelanceri určite ocenia zníženie počtu komunikačných nástrojov, mailov a organizátorov na minimum. Ak ste na voľnej nohe a pracujete pre piatich klientov, každý jeden môže mať svoje vlastné riešenie. Prepínať medzi aplikáciami a stále niekde niečo hľadať je otravné a neefektívne.

Shift ponúka možnosť spojiť všetky riešenia do jednej aplikácie. Pridať môžete Messenger, Gmail, Google Drive, WhatsApp a mnohé ďalšie. Vyhľadávanie prostredníctvom Shift je vždy cez všetky pridané aplikácie na jeden príkaz, medzi appkami prepínate v jednom okne a môžete priamo z appky využívať aj webový prehliadač.

Sanebox pripomenie, že čakáte dôležitý mail

Aplikácií na správu e-mailov je obrovské množstvo a vybrať z nich tú, ktorá vám bude najviac vyhovovať, chvíľu potrvá. Sanebox z ponuky však vyčnieva, lebo nemá aplikáciu. Pracuje vo webovom prehliadači a veľmi efektívne dokáže vytriediť vaše e-mailové správy.

Ponúka možnosť upozorniť len na tie najdôležitejšie, v režime nerušiť upozornenia dokonca úplne vypne. Automatické čistenie správ od spamu a reklamy je samozrejmosťou. Skutočne šikovnou vychytávkou je možnosť zaslať upozornenie, ak vám niekto neodpovedal na dôležitý mail.

Sanebox navyše dokáže prílohy ukladať do cloudových aplikácií, ako sú Dropbox či Google Drive, a tak šetriť miesto v schránke.

MyLifeOrganizer naozaj zorganizuje celý život

Táto aplikácia je trochu monštrum, pretože ponúka naozaj bohatú funkcionalitu. Dokáže synchronizovať  úlohy naprieč zariadeniami a vychádza z filozofického prístupu „mať všetko hotové“. Osvojiť si používanie tejto aplikácie môže chvíľu trvať, no ak to zvládnete, poslúži na pracovné aj súkromné plánovanie.

Hlavné úlohy viete rozdeliť na čiastkové a zoznamy úloh vytvárať riešením „chytiť a presunúť“. Dajú sa v nej vytvárať vzťahy a súvislosti medzi jednotlivými úlohami alebo možno vytvoriť hierarchiu úloh. Nechýbajú ani pripomienky, ktoré pracujú s GPS. Ak prídete napríklad do nákupného centra, aplikácia vám pripomenie poznačený nákupný zoznam.

TimeTree pomôže vo firme aj s rodinnou oslavou

Výhodou tohto kalendára je, že vám pomôže organizovať menšiu a stredne veľkú skupinu ľudí. TimeTree môžete použiť na organizovanie pracovného tímu, kolegov v kancelárii, spolužiakov v krúžku alebo pri plánovaní rodinnej oslavy. Cez kalendár viete prideľovať úlohy jednotlivým členom tímu.

Pre každú skupinu sa dá vytvoriť nový kalendár, ktorý môžete priebežne upravovať podľa potreby, napríklad pridávaním alebo odoberaním členov. Appka vám umožňuje aj četovať a nastavovať pripomienky. Kalendáre sa navyše synchronizujú, aby sa naplánované úlohy neprekrývali.


Nech už si vyberiete akúkoľvek appku na organizáciu času, základom je dostatok dát a spoľahlivý smartfón, ktorý môžete mať k akémukoľvek O2 SMART Paušálu na začiatok už od 0 €.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Fyzioterapeut Mateja Tótha radí rodičom: Všímajte si, ako vaše dieťa sedí, aj ako sa hrá

„Ak sa dieťa venuje rôznym pohybovým aktivitám, v centrálnej nervovej sústave si vytvára programy, z ktorých neskôr môže ťažiť práve v špecializovanej príprave,“ hovorí Denis Freudenfeld.

Denis Freudenfeld pôsobil ako dvorný fyzioterapeut biatlonistky Naste Kuzminovej a dlhodobo spolupracuje s atlétom Matejom Tóthom, ktorého sprevádzal na nejednej olympiáde. Porozprávali sme sa s ním o dôležitosti pohybu pre dnešné deti aj o zdravotných problémoch, ktoré ich trápia.

V rozhovore sa ďalej dozviete:

  • ako pandémia ovplyvnila pohyb detí,
  • na ktoré signály tela by rodičia mali u detí dávať pozor,
  • kedy treba vyhľadať fyzioterapeuta,
  • prečo treba venovať pozornosť správnemu dýchaniu.

Ako rozhýbať deti doma? Zacvičte si spolu s nimi podľa videí O2 Športovej akadémie Mateja Tótha

Ste fyzioterapeutom najúspešnejších slovenských športovcov. V čom presne spočíva vaša práca?

Pracujem vo Vojenskom športovom centre DUKLA v Banskej Bystrici ako fyzioterapeut, ktorý sa stará o talentovaných športovcov. V centre zabezpečujeme prípravu štátnej športovej reprezentácie Slovenska na rôznych súťažiach a olympiádach.

Mojou úlohou ako fyzioterapeuta je diagnostika, liečba a prevencia rôznych pohybových problémov. To znamená, že občas pomasírujem alebo ponaprávam a ak za mnou príde športovec s nejakým problémom, diagnostikou sa snažím zistiť, z ktorej časti tela pochádza. Často sa totiž stáva, že problém je prenesený. To znamená, že niekoho bolí koleno, no v skutočnosti bolesť spočíva v zlom postavení chodidla, v posunutej panve alebo jej príčinou môžu byť aj kríže.

Niekedy je to taká detektívka, pri ktorej vyšetrujem konkrétneho športovca, a po následnej diagnostike sa cvičeniami snažíme uvoľniť alebo posilniť určité svalové partie na tele, ktoré jeho problém vyvolávajú.

Vychádzate pri svojej práci z konkrétnej metodiky?

Pracujem najmä s dynamickou neuromuskulárnou stabilizáciou. Je to metodika založená na dýchacích cvičeniach, pri ktorých sa svaly uvoľňujú. Dokonca aj bez toho, aby ich bolo nutné stláčať či klasicky masírovať. Pri práci so športovcami sa venujeme riadeniu ich pohybu. To znamená, že sa učíme novému pohybu alebo ho naprávame a dávame mu iný rozsah.

S Matejom spolu cvičíme, a keď treba, poskytujem mu regeneračné procedúry. Často pozeráme jeho videá z tréningu a na základe nich sa snažíme zdokonaliť jeho techniku, aby bol jeho pohyb ekonomickejší a rýchlejší a aby svoje telo čo najmenej preťažoval.

Mnohým rodičom by som odporučil, aby po skončení pandémie so svojimi deťmi navštívili pediatra. Dieťa sa nemusí sťažovať na bolesť, ale je možné, že diagnostikou sa odhalí, že niečo naozaj nie je v poriadku.

Fyzioterapia upozorňuje na dôležitosť správneho pohybu. Ako veľmi je dôležitý pohyb pre deti a ako ho ovplyvnila pandémia?

Každé dieťa sa potrebuje hýbať – pohyb je pre jeho vývoj nesmierne dôležitý. Keď sú deti v škole, hýbu sa často. Po skončení hodiny vstanú, vyjdú na chodbu, naháňajú sa, majú hodinu telesnej výchovy, jednoducho stále niečo robia.

Je dôležité uvedomiť si, že kostra dieťaťa potrebuje pre svoj zdravý vývoj určité antigravitačné zaťaženie – nielen chrbtice, ale aj končatín. Tak ako sa vyvíja kostra, menia sa aj uhly v kĺboch. Bedrové i ramenné kĺby sa u malých detí vždy prispôsobujú záťaži, u väčších detí kosti zosilňujú.

Keď dieťa stojí alebo sa pohybuje, má zaťažené dolné končatiny i kardiovaskulárny aparát. Pri dištančnej výučbe sa to nedeje, pretože deti presedia celé hodiny doma pri počítači a mobile a nemajú zabezpečený dostatočný pohyb. Ten veľmi ovplyvňuje aj psychika, ktorá sa premieta do tela a pohybového aparátu detí.

Dôležitá je aj socializácia detí a správna dávka súťaživosti. Svoje tu zohráva už len to, že človek rozpráva a gestikuluje, používa reč tela. Zdravý vývoj dieťaťa značne ovplyvňuje aj obezita, ktorá neraz obmedzuje jeho pohyb, pričom dôsledky sa prejavia až o rok alebo o dva.

Čo by si mali všímať rodičia na svojich deťoch? 

Najdôležitejšie je všímať si guľatý chrbátik, kolienka a chodidlá. V prvom rade by mali sledovať, ako ich dieťa sedí. Či má guľatý, alebo vystretý chrbát, či nemá predsunutú hlavu, alebo či jeho krčná chrbtica nie je veľmi zaklonená.

Keď sa dieťa hrá a čupne si, je dôležité všímať si, či mu idú kolienka k sebe, alebo či nemá vytočené chodidlá do strany.

Kedy je čas vyhľadať fyzioterapeuta?

Ak napríklad rodič upozorní dieťa na zlé držanie tela a aj napriek tomu ho nedokáže korigovať, je to jasný signál, že niečo nie je v poriadku. Ak mu odstávajú rebrá, má preliačený hrudník alebo sa mu prepadáva klenba chodidiel, prípadne má nohy do X (kolená vbočené dovnútra k sebe), je čas vyhľadať odborníka.

Mnohým rodičom by som odporučil, aby po skončení pandémie so svojimi deťmi navštívili pediatra. Dieťa sa nemusí sťažovať na bolesť, ale je možné, že diagnostikou sa odhalí, že niečo naozaj nie je v poriadku. Vtedy mu dokáže pomôcť práve fyzioterapeut, ktorý mu nastaví potrebné cvičenia.

Dieťaťu nestačí kúpiť kolobežku a povedať si, že to stačí. Potrebuje aj hrať sa s loptou, šplhať po strome, bicyklovať sa a robiť rôzne iné aktivity. Pohyb by mal preň byť predovšetkým zábavou.

Veľa hovoríte aj o správnom dýchaní a potrebe bránicového dýchania, ku ktorému vediete aj športovcov. V čom je takéto dýchanie prínosné?

Rodič si niekedy môže myslieť, ako veľmi je jeho dieťa ohybné a flexibilné a ako dobre trénuje, pričom nevidí, že jeden pohyb nahrádza druhým alebo k nemu pridružuje ďalšie pohyby. Dýchanie u detí sa dnes mení, preto je nesmierne dôležité venovať mu pozornosť.

U nás pracujeme s vývojovou kineziológiou, ktorú cvičíme aj spolu s Matejom. Ide o jednoduché cviky, pri ktorých sa napodobňujú vývojové fázy dieťaťa a ktorých základom má byť bránicové dýchanie, treba teda správne dýchať do brucha. Bránica totiž nemá len dychovú, ale aj stabilizačnú posturálnu funkciu. Stabilizuje telo, čím pomáha, aby bol pohyb človeka jednoduchší a efektívnejší.

Dýchanie do brucha zabezpečuje pevnosť celej pohybovej sústavy. Pohyb je tak oveľa menej závislý od svalov a energeticky menej náročný.

Koľko času by mali deti tráviť pohybom?

Je to veľmi individuálne a závisí to od mnohých faktorov. Určite by však športové aktivity nemali rodičia deťom nanucovať. Treba brať do úvahy, či ide o malé dieťa, alebo tínedžera. Malé deti by mali mať zabezpečenú rôznorodosť pohybu, nemali by sme ich však dlhodobo zaťažovať. Staršie deti potrebujú viac trénovať.

Dôležitú úlohu v tom zohráva aj psychika, ktorú treba rešpektovať. Najlepšia je zlatá stredná cesta, ktorá sa u detí prejavuje príjemnou únavou, keď už nemajú chuť vymýšľať nič iné.

Čítajte aj: Príklad rodičov je pre deti dôležitý nielen v čase pandémie, hovorí detský tréner

Dieťa by malo robiť to, čo ho baví, rodič by sa preto nemal sústrediť iba na konkrétny šport. Potrebuje prirodzený pohyb. Nestačí mu kúpiť kolobežku a povedať si, že to stačí. Dieťa potrebuje aj hrať sa s loptou, šplhať po strome, bicyklovať sa a robiť rôzne iné aktivity. Pohyb by mal preň byť predovšetkým zábavou.

Ak dieťa robí nejaký šport v mladom veku, malo by ho robiť pre radosť, určite neodporúčam ťažké tréningy. Dieťa by si v prvom rade malo šport užívať. Nemalo by preň byť povinnosťou tvrdo sa orientovať na výkon.

Veľkou témou je špecializácia detí na konkrétny šport, s ktorou sa často začína veľmi skoro. Kedy by s ňou dieťa malo začať?

Závisí od druhu športu, ktorému sa dieťa venuje. Odporúčam s ním však začať až na druhom stupni základnej školy. Ak dieťa robí nejaký šport v mladom veku, malo by ho robiť pre radosť, určite neodporúčam ťažké tréningy. Dieťa by si v prvom rade malo šport užívať. Nemalo by preň byť povinnosťou tvrdo sa orientovať na výkon.

Ak je dieťa malé, je dobré, aby malo zabezpečenú rôznorodosť pohybu. Môže sa naučiť niečo z gymnastiky a z koordinačných cvičení pri rôznych druhoch športu, môže si precvičovať vytrvalosť i rýchlosť.

Dieťa je ako špongia − od útleho veku nasáva informácie. Ak sa venuje rôznym pohybovým aktivitám, v centrálnej nervovej sústave si vytvára programy, z ktorých neskôr môže ťažiť práve v špecializovanej príprave.

Deti sa veľa učia pozorovaním alebo napodobňovaním, keď im niekto niečo vysvetľuje. Počúvajú, vidia, vnímajú, premietajú si to do tela a daný pohyb napodobňujú a kreujú. Voláme to motorické učenie, ktoré pomáha aj pri rozvoji koordinácie a iných pohybových kvalít. Čím viac sa teda dieťa učí, tým viac to zužitkuje v budúcnosti.

Na pohyb detí je zameraná aj O2 Športová akadémia Mateja Tótha, ktorá v čase zatvorených škôl a prerušených krúžkov začala zverejňovať videá na cvičenie doma. V čom vidíte ich hlavný prínos?

Akadémia je zameraná predovšetkým na deti na prvom stupni základných škôl, kde sa venujeme všeobecnému pohybovému rozvoju dieťaťa. Deti prostredníctvom hravých online videí Telesnej na doma môžu získať správny športový základ, ale aj pozitívny vzťah k pohybu.

Je to skvelá pomôcka pre rodičov i pre deti, ktoré počas pandémie nemohli chodiť do školy, a tak boli odrezané od pohybových aktivít, na ktoré boli zvyknuté. Cvičiť tak môžu v domácom prostredí. Tu je dôležité podotknúť, že nestačí iba cvičiť, treba aj vedieť, ako správne cvičiť, ako pri cvičení funguje telo, a to všetko Akadémia deti učí.


Hľadáte inšpiráciu, ako si zacvičiť so svojimi deťmi? Zatrénujte si podľa videí Telesná na doma, ktoré vytvorili skúsení tréneri O2 Športovej akadémie Mateja Tótha.

Denis Freudenfeld

Je jedným z najuznávanejších slovenských fyzioterapeutov. Fyzioterapii sa venuje od roku 2000, od roku 2005 pôsobí vo Vojenskom športovom centre DUKLA v Banskej Bystrici. Na konte má veľa úspechov so špičkovými slovenskými športovcami. Pri svojej práci kladie dôraz na dynamickú neuromuskulárnu stabilizáciu, ktorej priekopníkom bol český fyzioterapeut Pavel Kolář. Pochádza zo Žiliny, momentálne žije v Banskej Bystrici, má dve deti.


Pre potešenie aj pohodlnejšiu prácu. 16 tipov na tech darčeky pre celú rodinu

Čítaj viac

Týchto 5 hier vám spríjemní daždivé večery, ale dajte si pozor, sú návykové

Čítaj viac

Ako platiť menej za internet? Spojte si služby na jednu faktúru a získajte zľavu až 100 %

Čítaj viac