Huawei Y6 II: Vyzerá dvakrát drahšie, než naozaj stojí

Overený, oku lahodiaci dizajn so skvelým výkonom „pod kapotou“.

Čínsky výrobca si na našom trhu vybudoval viac ako dobré meno vo všetkých cenových kategóriách smartfónov či tabletov. Strednú triedu obohatil svojím modelom Huawei Y6 II.

Kvalita na dotyk

Aj keď má Y6 II plastové telo, ide o dobre spracované, na dotyk príjemné zariadenie. Jednotlivé časti do seba zapadajú. Vŕzgania plastov sa nemusíte obávať ani pri silnejšom stlačení. Vymeniteľný zadný kryt má štýlové vyhotovenie. Najmä jeho úprava v čiernej farbe má svoje čaro. Na matnom tele nezostávajú odtlačky.

S 5,5-palcovým HD displejom to nie je žiadny drobec, no aj napriek rozmerom 154,3 x 77,1 x 8,5 mm sa dobre drží v ruke. Displej má rozlíšenie 720 x 1 280 pixelov s hustotou 267 ppi. Vďaka jeho veľkosti je telefón ideálny na hranie hier, surfovanie po internete a pozriete si na ňom aj film.

Tlačidlá na ovládanie hlasitosti a na zapnutie smart­fónu nájdete na pravej strane. V spodnej hrane zariadenia je umiestnený napájací konektor microUSB a 3,5mm jack na slúchadlá nájdete v hornej časti. Samotné slúchadlá sa však v balení nenachádzajú.

Pod zadným krytom sa skrývajú dva sloty na microSIM a samostatný slot na microSD pamäťovú kartu, ktorou môžete základnú 16 GB pamäť rozšíriť až na 128 GB. Nemusíte teda obetovať jeden slot na SIM, aby ste rozšírili kapacitu telefónu. Vstavaná 3 100 mAh batéria poskytne dostatok energie na jeden a pol dňa používania.

Vyladený operačný systém s nadstavbou

O plynulý chod Androidu 6.0 s nadstavbou EMUI 4.1 sa stará síce starší, ale výkonný osemjadrový procesor Kirin 620 s taktom 1,2 GHz. Sekunduje mu RAM s kapacitou 2 GB. Tento výkon je dostatočný aj na graficky náročnejšie aplikácie a na väčšinu hier. Samozrejmosťou je plná podpora 2G, 3G, ako aj rýchlej LTE siete.

Vďaka aktívnemu potláčaniu hluku sekundárnym mikrofónom vás budú zreteľne počuť, aj keď budete telefonovať v hlučnejšom prostredí. Užitočnou funkciou je aj možnosť voľby minimalistickej základnej plochy. Namiesto klasického rozhrania plochy s widgetmi smartfón zobrazuje taby so základnými aplikáciami, ako je telefón, správy, fotoaparát a podobne.

Na fotografovanie máte k dispozícii 13-megapixelový zadný fotoaparát so svetelnosťou F2.0. Jeho limity sú, samozrejme, stanovené cenovou triedou. Prednastavených je niekoľko filtrov, ktorými môžete ozvláštniť svoje fotografie. Poteší prítomnosť HDR režimu alebo možnosť vytvoriť panoramatické zábery, časozberné video alebo sledovanie objektu pri nakrúcaní. Pri slabšom osvetlení pomôže LED blesk.

Predná kamera na selfie či na videohovory má rozlíšenie 8 megapixelov. Vďaka funkcii dokonalej selfie s možnosťou skrášlenia si vytvoríte zábery ideálne na zverejnenie na sociálnych sieťach.

Huawei Y6 II je zariadenie s veľkým displejom a s dostatočným výkonom za veľmi rozumnú cenu. Nespornou výhodou je podpora dvoch SIM kariet a samostatný slot na pamäťovú kartu.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac