9 jednoduchých trikov, vďaka ktorým budete zdravší

Drobné pozitívne zmeny, ktoré sa v priebehu roka nazbierajú, môžu na jeho konci znamenať obrovský rozdiel.

Aby ste boli zdravší a cítili sa lepšie, nemusíte sa pokúšať o žiadne extrémne premeny. Nepotrebujete hneď dvíhať ťažké činky v posilňovni, behať 10 km denne či robiť cvičenia, ktoré nemáte radi. Aj malé kroky, ktoré na prvý pohľad vyzerajú až príliš jednoducho, dokážu priniesť skvelé výsledky.

Chcete sa dostať do formy? Inšpirujte sa príbehom Sama Trnku, ktorý sa na cestu za zdravším ja pustil spolu s O2 Extra výhodami.

Nájdite si dôvod na úsmev a na smiech

Aj praobyčajný úsmev spôsobuje uvoľnenie serotonínu, hormónu dobrej nálady, do krvného obehu. Smiech má zase podobné účinky ako fyzické cvičenie, zvyšuje hladinu endorfínov, vďaka ktorým sa cítime šťastní. Nájdite si teda každý deň dôvod na úsmev, prospeje to vášmu zdraviu.

Spite 8 hodín denne

Mnohé výskumy potvrdili, že 95 % dospelých ľudí potrebuje spať na dosiahnutie optimálneho pracovného výkonu 7 až 9 hodín denne. V prípade testovacej skupiny, ktorá spala 8 hodín, neboli zaznamenané žiadne poruchy pozornosti ani pokles kognitívnych schopností či motorických zručností. Výkonnosť ľudí, ktorí spali 4 až 6 hodín denne, naopak, počas 2-týždňového experimentu každým dňom klesala.

Vymeňte autobus za „pešibus“

Namiesto toho, aby ste v meste používali MHD, skúste ísť peši. Ak máte pri kancelárii parkovisko, nič to. Auto nechajte ďalej od práce a prejdite sa do nej. Cestou si môžete napríklad vychutnať raňajky v neďalekej pekárni.

Stretnutia v pohybe

Namiesto stretnutia niekde v zasadačke sa môžete so svojím klientom či kolegom počas stretnutia prechádzať. Mozog tak dostane viac kyslíka a vy budete kreatívnejší. Poznámky si môžete bez  problémov nahrávať či zapisovať do telefónu.

Neponáhľajte sa s jedlom, vychutnávajte

Každý kúsok prežujte aspoň 20-krát. Známy americký podnikateľ a experimentátor Matt Mullenweg na svojom blogu uvádza, že vďaka tejto zmene vo svojom prístupe k jedlu sa mu podarilo schudnúť 9 kg. Pri poctivom prežúvaní jedla váš žalúdok potravu lepšie strávi a zároveň toho zjete menej.

Cvičte (aspoň) 2 minúty

Chcete žiť zdravšie? Venujte hoci aj 2 minúty rýchlemu cvičeniu vždy, keď máte počas dňa trochu času.

Zabudnite na výťah

Zo začiatku vás budú schody naozaj bolieť, ale sami na sebe postupne pocítite výsledok a po určitom čase po nich vybehnete úplne bez problémov.

Zapisujte si, čo konzumujete

Podľa štúdie American Journal of Preventive Medicine vykonávanej na 1 700 obéznych Američanoch sa ako najvýraznejší faktor úbytku na váhe ukázalo poctivé písanie stravovacieho denníka. Ťahať všade so sebou zošit je však absolútne nepraktické, odporúčame preto stiahnuť si aplikáciu, ktorá vám v tom pomôže.

Pite zelený čaj

Zelený čaj je ospevovaný pre celý rad pozitívnych účinkov na organizmus. Pôsobí ako prevencia rakoviny, cukrovky či Parkinsonovej choroby a obsahuje množstvo antioxidantov, ktoré bránia poškodeniu buniek. Spomaľuje tak starnutie a udržiava orgány v kondícii. Pite ho nesladený a, samozrejme, s mierou. Ak ste citliví na kofeín, nepite denne viac ako 5 šálok.

 Dostaňte sa do formy s O2 Extra výhodami

Chcete sa do formy a byť zdravší? Keď to dokáže Samo Trnka, dokážete to aj vy. Počas 100 dní s ním môžete chudnúť, cvičiť a zdravo jesť. Za odmenu môžete získavať rôzne výhody od partnerov O2. Stačí sledovať stránku www.extravyhody.o2.sk.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Chcete sa dostať do formy? Vďaka novým Extra výhodám od O2 to pôjde ľahšie

O2 si pre svojich zákazníkov pripravilo balík zliav, vďaka ktorým môže byť cesta za zdravším ja rýchlejšia a jednoduchšia.

Rozšírená ponuka Extra výhod od O2 je tento raz zameraná najmä na podporu zdravého životného štýlu. Ambasádorom zliav sa stal Samo Trnka, ktorý sa aj vďaka nim snaží dostať do formy a schudnúť 10 kg v priebehu 100 dní.

Zaujíma vás, ako sa Samo Trnka dostáva do formy? Sledujte jeho blog.

Aké Extra výhody O2 ponúka?

O2 si pre vás tento raz pripravilo takmer 20 skvelých zliav. K lepšej životospráve vám pomôže hrnček Miomat, ktorý dokáže sám pripraviť viac ako 300 receptov, vrátane chutných jedál v raw kvalite či špeciálna fľaša FLASKA, pomocou ktorej si stlačením jedného tlačidla vyrobíte kvalitnú vodíkovú vodu.

Zľava na permanentku do fitnesscentra FIT UP! vás zase nakopne k pravidelnému cvičeniu a pomôcť môžu aj smart hodinky Huawei Fit, ktoré presne vedia, čo vaše telo potrebuje.

Motiváciou pri cvičení môžu byť legíny značky Yoginess. Každý kúsok je jedinečne graficky spracovaný a ušitý z tých najkvalitnejších elastických látok.

O2 však myslí aj na ľudí, ktorí už majú zdravší životný štýl doslova v malíčku a aktuálne si zveľaďujú svoje bývanie či plánujú cesty do sveta. Medzi Extra výhodami nájdete napríklad zľavu na produkty Tescoma alebo celoročné cestovné poistenie od Union.

Kompletnú ponuku Extra výhod, ktoré O2 ponúka všetkým svojim zákazníkom nájdete na tomto mieste.

Ako Extra výhody získať?

Na to, aby ste si mohli Extra výhody od O2 naplno využiť, stačí iba zopár klikov.

    1. Vyberiete si výhodu, ktorá vám spraví radosť a pomôže ušetriť.
    2. Kliknete na tlačidlo Získať výhodu na stránke Extra výhod alebo využite aplikáciu O2 Extra výhody (iOS, Android), ktorú môžu všetci zákazníci O2 využívať bezplatne.
    3. Následne obdržíte SMS so špeciálnym kódom alebo si kód môžete stiahnuť priamo v aplikácii.
    4. Uplatníte si zľavu.

Užite si skvelé zľavy vďaka Extra výhodám od O2.


Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac