25 aplikácií, s ktorými nafúknete svoju kreativitu

Vybrali sme nástroje na rozvíjanie talentu pre všetkých, ktorých baví hrať sa so slovami, zvukmi či s obrazom alebo len majú chuť naučiť sa niečo nové.

Žiadna aplikácia z vás, samozrejme, sama osebe kreatívneho človeka neurobí. Niekedy však môže človeku priniesť kreatívny impulz a posunúť ho tým správnym smerom vo chvíľach, keď sa zasekne.

Vychutnajte si aplikácie vo svojom mobile naplno s vylepšenými O2 Paušálmi s prehnane veľkými balíkmi dát. Viac informácií

Aplikácie v našom výbere sme rozdelili do piatich kategórií, aby ste sa v nich dokázali rýchlo zorientovať.

Fotky

Open Camera

Aplikácia Open Camera (Android) je nabitá rôznymi funkciami. Umožňuje upravovať vyváženie bielej, detekuje tváre, ponúka autostabilizáciu obrazu a množstvo prednastavených módov pre fotenie v interiéri aj exteriéri. Aby ste ušetrili čas pri následnom upravovaní fotografie, môžete si vybrať jeden z prednastavených filtrov. Ak chcete fotografie upravovať, určite vás poteší podpora ukladania fotografií vo formáte RAW.

Čerešničkou na torte je možnosť hlasovej spúšte. Nemusíte teda po stlačení spúšte utekať na miesto a kŕčovito čakať na záblesk. Keď ste pripravení, stačí len povedať „Cheeese!“ (Teda “Syyyr!”) a fotka je na svete.

BestMe Selfie

Nebudeme si klamať. Mnoho fotografií, ktoré vytvárame, sú „svojky“, alebo ak chcete selfie. BestMe Selfie (Android) je aplikácia nabitá množstvom filtrov, nálepiek a možnosťami rozostrenia záberu. Aplikácia je navyše prispôsobená na rýchle zdieľanie, čo určite ocenia milovníci sociálnych sietí.

Výraz „Best me“ (doslovný preklad „najlepšie ja”) v názve má svoje opodstatnenie. Aplikácia totiž poskytuje možnosť vyhladenia vrások, „instantné chudnutie“ či dokonca zväčšovanie očí a bielenie zubov. Určite spraví ten najlepší záber, aký dokáže.

Camera Zoom FX

Aplikácia Camera Zoom FX (AndroidiOS) si získala veľa fanúšikov. Okrem základných funkcií totiž obsahuje aj viaceré unikátne. Samozrejmosťou sú live filtre od výmyslu sveta aj niekoľko kompozičných mriežok. Okrem iných medzi nimi nájdete napríklad virtuálny horizont, vďaka ktorému budete mať vždy istotu vodorovného záberu.

Zaujímavou funkciou je Inkognito mód, vďaka ktorému nebude vidieť, že fotíte. Namiesto prostredia fotoaparátu aplikácia zobrazí na obrazovke vyhľadávanie Google, stačí kdekoľvek ťuknúť a aplikácia potichu vyhotoví záber.

Cymera

Aplikácia Cymera (Android, iOS) s viac ako 300 miliónmi stiahnutí si až tak nezakladá na prepracovanosti základných funkcií. Obsahuje však veľké množstvo filtrov, rámikov alebo skrášľovací Beauty mód. Väčšina funkcií je bezplatná, nájdu sa však aj tie platené, ktoré si môžete pohodlne kúpiť priamo v aplikácii.

Chýbajúci manuálny mód zamrzí, no ostatné funkcie pracujú presne tak, ako očakávate. Po vytvorení fotografie máte širokú škálu nástrojov na jej úpravu. S touto aplikáciou sa váš smartfón zmení na fotobúdku a priamo vytvorí koláž fotografií podľa vášho želania.

Camera MX

Poznáte ten moment, keď odfotíte unikátny záber, no k úplnej dokonalosti mu chýbalo, aby ste spúšť stlačili o desatinku sekundy skôr alebo neskôr? Aplikácia Camera MX (Android) takýto problém vyrieši. Pomocou funkcie Live Shot totiž nahráva niekoľko sekúnd pred aj po vytvorení záberu.

Následne si môžete z celej sekvencie vybrať ten správny záber alebo live shot priamo uložiť ako GIF.

Hudba

Magic Piano

Máte radi zvuk klavíru, no naučiť sa na ňom hrať sa vám nikdy nepodarilo? Aplikácia Magic Piano (Android, iOS) predstavuje naozaj kreatívny spôsob, ako sa môžete naučiť hrať piesne na virtuálnom klavíri.

V bohatom katalógu nájdete skladby rôznych interpretov a rôznych žánrov – od klasiky cez rock až po soundtracky a súčasný pop. Vybrať si môžete skladby rôznej náročnosti, od naozaj jednoduchých po skutočne náročné.

Garage Band

Ak vo voľnom čase radi skladáte vlastnú hudbu, aplikáciu GarageBang (iOS) potom určite oceníte. Váš telefón okamžite zmení na nahrávacie štúdio, ktoré môžete so sebou zobrať prakticky kamkoľvek.

Stačí, ak importujete svoju nahrávku, ktorú môžete doplniť ďalšími nástrojmi a zvukovými efektmi. Vytvorenú pesničku môžete potom zdieľať so svojimi blízkymi a priateľmi.

Allihoopa

Aplikácia Allihoopa (iOS) je určená pre milovníkov hudby z celého sveta. Do aplikácie môžete nielen vkladať svoje vlastné piesne a čakať na reakcie ľudí, ktorí si ich vypočujú, ale môžete aj remixovať či rôzne dopĺňať hudbu iných.

Aplikácia spája silnú komunitu hudobných nadšencov, ktorí sa vďaka spätnej väzbe a rôznym spoluprácam posúvajú vo svojej tvorbe napred.

djay 2

Je vám blízke mixovanie hudby a radi by ste sa stali DJ-om alebo si vo voľnom čase pre radosť tvorili vlastné skladby? Aplikácia djay 2 (Android, iOS) je určená nielen pre amatérskych nadšencov, ale pomôcť môže aj profesionálom.

Aplikácie umožňuje pracovať nielen s vašimi vlastnými skladbami, možno do nej bezproblémovo integrovať pesničky z hudobnej knižnice iTunes či Spotify. A párty môže začať.

Smule – The #1 Singing App

Zbožňujete spievanie? Aplikácia Smule (Android, iOS) umožňuje zaspievať si karaoke nielen sólo, ale aj spolu s vaším obľúbeným interpretom. Veľkou pridanou hodnotou je, že duet si môžete zaspievať aj s ľuďmi z celého sveta, ktorí majú podobný hudobný vkus ako vy.

Vzniknúť tak môžu originálne cover verzie známych hitov, ktoré môžete doplniť zaujímavými zvykovými efektmi. Video so svojím spevom môžete oživiť aj rôznymi filtrami.

Písanie

HaikuJAM

Haiku je mimoriadne obľúbený krátky poetický žáner pozostávajúci z troch riadkov a maximálne 17 slabík, ktorý pochádza z Japonska. Ak vám je blízky, nemusíte si svoju tvorbu písať len do zošita či poznámok, ale priamo vytvárať v aplikácii HaikuJAM (Android, iOS).

Plusom aplikácie je, že môžete na jeho tvorbe spolupracovať s ľuďmi z celého sveta, ktorí tiež patria k milovníkom poézie a radi tvoria.

iA Writer

Živí vás písanie alebo si vo voľnom čase radi niečo napíšete len tak pre radosť? Aplikácia iA Writer (Android, iOS) predstavuje mimoriadne praktický editor, ktorý vám pomôže plne sa sústrediť na vašu tvorbu aj vďaka tomu, že vždy zvýrazňuje tú vetu, na ktorej práve pracujete.

Svoj text môžete následne rôzne formátovať, uložiť vo viacerých formátoch alebo aj priamo publikovať na stránke Medium.com.

Wattpad

Wattpad (Android, iOS) je skvelá aplikácia, v rámci ktorej si môžete prečítať tvorbu iných ľudí, ktorým je blízke písanie a zároveň ju aj priamo hodnotiť – zhodnotiť môžete nielen samotné dielo, ale napríklad aj pasáž, ktorá vás najviac zaujala či prekvapila.

Vybrať si môžete z pestrej ponuky žánrov a načerpať tak množstvo inšpirácie, prípadne môžete vložiť aj svoju vlastnú tvorbu a počkať si, akú odozvu prinesie.

Writing Challenge

Máte blok a nedá sa vám písať alebo chcete zlepšiť svoje zručnosti v písaní? Aplikácia Writing Challenge (Android, iOS) by ani v jednom z týchto prípadov nemala chýbať. Stlačte tlačidlo Štart a aplikácia vám ponúkne rôzne výzvy, ktoré by ste mali zapracovať do svojho príbehu – zahrnúť určite slovo, postavu či vetu.

Aplikácia zároveň pracuje s časom – môžete si nastaviť, po akom časovom intervale vám ponúkne ďalšiu výzvu. A malý kurz kreatívneho písania sa môže začať.

Mirakee

Aplikácia Mirakee (Android, iOS) predstavuje doslova raj pre milovníkov písaného slova. Funguje ako sociálna sieť, na ktorej môžete publikovať svoje texty rôznych formátov a žánrov a zároveň si čítať príspevky iných.

Zvoliť si môžete aj rôzne vizuálne spracovanie či typy písma, vďaka čomu svoju tvorbu pre čitateľov ešte viac zatraktívnite.

Vzdelávanie, rozvoj, organizácia

Skillshare

Jednou z ciest, ako naštartovať svoju kreativitu, je aj neustále spoznávanie a učenie sa nových vecí. Skillshare (Android, iOS) je aplikácia, ktorá obsahuje tisícky kurzov z rôznych oblastí – z dizajnu, marketingu či technológií.

Skillshare združuje obrovskú komunitu ľudí, ktorá vám umožňuje nielen získať nové zručnosti či vedomosti, ale napríklad aj pustiť sa do zaujímavých spoluprác.

YouTube

Youtube (Android, iOS) je viac ako len jednoduchý spôsob, ako si pustiť obľúbenú pesničku či nájsť zábavné video. Nájdete tu aj množstvo kompletných návodov, ktoré pre vás môžu byť zdrojom inšpirácie.

Venujete sa vizážistike alebo tancu? Na YouTube určite nájdete video, ktoré vás inšpiruje pri vašej ďalšej tvorbe.

TED

TED talks, teda inšpiratívne rozprávania zaujímavých ľudí z celého sveta počas TED konferencií sú takmer nekonečným zdrojom inšpirácie. Nájdete ich aj šikovne zhrnuté do aplikácie TED (Android, iOS), ktorá ich v súčasnosti ponúka viac ako 3 000.

Vyberať si môžete podľa rôznych kritérií a počas cesty autobusom si pozrieť rozprávanie človeka, ktoré vás môže „nakopnúť“ do nových aktivít.

SimpleMind

Problémom mnohých ľudí nie je generovanie nových nápadov, ale skôr ich organizovanie. S tým dokáže pomôcť tzv. mind mapping, teda vytváranie myšlienkových máp. Skvelou pomôckou je napríklad aplikácia SimpleMind (Android, iOS).

Vytvárať si tu môžete aj rôzne hlasové poznámky a pridávať aj videá, aby ste si svoju myšlienkovú mapu čo najviac sprehľadnili.

Creative Whack Pack

Máte pocit, že ste sa dostali do úzkych a neviete ako ďalej, prípadne hľadáte spôsob, akým sa pustiť do nového projektu. Aplikácia Creative Whack Pack (iOS) vám dokáže pomôcť.

Jej súčasťou je 84 interaktívnych stratégií, ktoré vám pomôžu pri brainstormingu a budú vás stimulovať, aby ste mysleli kreatívne.

Kreslenie, video, interiérový dizajn

Bamboo Paper

Aplikácia Bamboo Paper (Android, iOS) predstavuje virtuálny skicár, v ktorom si môžete robiť poznámky, ale aj kresliť a vytvárať obrázky doslova kdekoľvek.

Do aplikácie si môžete vložiť aj svoje fotky či iné obrázky a využiť ich v rámci svojej tvorby.

Magisto

Magisto (Android, iOS) je mimoriadne šikovný video editor, vďaka ktorému zvládne vytvoriť vkusné krátke video naozaj každý.

Aplikácia funguje naozaj intuitívne, čo dokazuje aj skutočnosť, že ju používa viac ako 90 miliónov ľudí po celom svete. Výhodou je, že svoje video môžete hneď zdieľať na sociálnych sieťach.

Vector Artist

Aplikáciu Vector Artis (Android, iOS) je určené pre všetkých, ktorú chcú aj vo svojom smartfóne vytvárať rôzne vektorové tvary a cesty.

Všetky vytvorené prvky môžete ľubovoľne vyfarbiť, prípadne doplniť rôznymi efektmi. Uložiť si ich môžete vo viacerých formátoch a bez problémov poslať napríklad na svoj e-mail.

Animation Desk Classic

S aplikáciou Animation Desk Classic (Android, iOS) sa animátorom môže stať skutočne každý. Priamo v aplikácii si môžete nakresliť svoj vlastný obrázok a následne ho pomocou rôznych efektov animovať.

Vďaka pestrej ponuke rôznych nástrojov vytvoríte obrázok, ktorý bude presne odzrkadľovať vaše ja.

Homestyler Interior Design

Plánujete rekonštrukciu alebo sa sťahujete do nového a nemôžete si dovoliť služby interiérového dizajnéra či architekta? Aplikácia Homestyler Interior Design (Android, iOS) je určené pre všetkých, ktorí majú vzťah k interiérovému dizajnu, no s predstavivosťou je to už horšie.

V aplikácii si môžete jednotlivé miestnosti do detailov zariadiť, vyhrať sa s ich farebnosťou aj polohou nábytku. Skvelá zábava aj na chvíle oddychu.

Užite si aplikácie vo svojom mobile naplno s vylepšenými O2 Paušálmi, ktoré teraz ponúkajú až päťkrát viac dát. S vylepšeným Zlatým O2 Paušálom získate nielen neobmedzené volania a SMS, ale aj 10 GB dát mesačne a bonus na zariadenie vo výške 168 €. S vylepšeným Platinovým O2 Paušálom si zase môžete vychutnať neobmedzené hovory a SMS, až 25 GB dát a k tomu získate aj bonus vo výške 312 € na kúpu nového smartfónu.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Reklama existuje dlhšie než televízia či internet – takto vyzerala v minulosti

Stretávame sa s ňou dennodenne. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako vznikla reklama a ako sa vyvíjala až do dnešnej formy?

Od svojich prvopočiatkov sa reklama neustále prispôsobovala a menila tak, aby fungovala v nových médiách a pre čoraz širšie publikum. Vznik tlače, rádia, televízie či internetu – to všetko sa podpísalo pod to, ako vyzerá a funguje reklama dnes.

Ak vás zaujíma, kto a čo bude meniť digitálny priestor v budúcnosti, navštívte najväčšiu konferenciu o internetovom a mobilnom marketingu Digital RULEZZ 2018 s podtitulom The Gamechanger.

Ale pekne po poriadku.

Počiatky reklamy

Historicky najstaršia reklama sa našla v starodávnom gréckom meste Ephesus, stará 2000 rokov. Mala podobu odtlačku nohy, srdca a ženy s dlhými vlasmi. Premýšľate, čo by tak mohla propagovať? Nuž, bola to reklama, ktorá mužov viedla k miestnemu nevestincu.

Zdroj: https://www.atlasobscura.com/places/brothel-advertisement-at-ephesus

Mestá sa rozrastali, no stredovekí obyvatelia nevedeli čítať. A tak vznikali obrázky, ktoré na prvý pohľad ľuďom povedali, čo u predajcu nájdu. Kladivo, topánka alebo kvet ako označenie určitého  obchodu sa stali predchodcami dnešného loga. Snáď len tie domy lásky sa dodnes označujú rovnako.

S rozvojom tlače a techniky vznikli prvé letáky, reklamy v novinách, billboardy či TV reklamy

Za prvú tlačenú reklamu sa považuje počin Williama Caxtona v roku 1468. V Anglicku na dvere kostolov lepil vytlačený text, v ktorom propagoval svoju novú knihu.

Zdroj: https://www.quora.com/What-was-the-first-print-ad

Prvú platenú reklamu v novinách publikovali americké noviny Boston News-Letter v roku 1704. Bol  to oznam o predaji nehnuteľnosti na Long Islande.

Cirkusy boli prvými firmami, ktoré využili vonkajšiu billboardovú reklamu. V roku 1835 sa objavil prvý prípad veľkoplošnej hromadnej tlače, keď Jared Bell začal tlačiť plagáty, aby ľudí nalákal na cirkus “The Great Wallace Shows” v New Yorku. Mala cca 4×2 metre, čo bol dovtedy najväčší zdokumentovaný billboard.

Zdroj: http://arizonabillboardcompany.com/a-brief-history-of-outdoor-advertising/

Za úplne prvú reklamnú agentúru môžeme považovať firmu William Taylor založenú v Londýne v roku 1786. Nerobili však kreatívu, ako sme dnes u reklamiek zvyknutí. Sprostredkovali mediálny priestor – teda fungovali ako media representatives.

Volney Palmer patrí medzi prvých ľudí, ktorí exportovali pojem reklamná agentúra do Ameriky v 1841. Podobne ako William Taylor, Palmer svojim klientom sprostredkovával sadzby jednotlivých novín pre ich inzerciu a radil, kde ju umiestniť, aby zasiahla tých správnych ľudí v správnom čase.

Novým nosičom reklamy v roku 1855 sa stali plagátové stĺpy. Vznikli v Berlíne a ich hlavnou úlohou bolo vniesť poriadok do miest určených na plagátovanie. V Nemecku sa im dodnes hovorí podľa mena ich vynálezcu – Litfassove stĺpy.

Na konci devätnásteho storočia začali firmy vytvárať systematické kampane. Až do tohto bodu šlo väčšinou o jednorazové „oznámenia“. K najznámejším značkám, ktoré boli priekopníkmi v tejto oblasti, patrili napríklad Schwarzkopf či Henkel. Historicky prvú medzinárodnú reklamnú kampaň predstavil koncom 19. storočia Karl August Linger so svojou ústnou vodou Odol. Jeho reklama vtedy stála milión ríšskych mariek a vyšla v niekoľkých významných novinách v Európe a USA.

Zdroj: https://www.atlas-repropaperwork.com/odol-toothpaste/category/

Najstaršia rádiová reklama bola odvysielaná v roku 1922 na stanici WEAF vtedy patriacej pod telekomunikačnú spoločnosť AT&T. Realitná spoločnosť z New Yorku sa stala jej prvým klientom a zaplatila 50 dolárov za 10 minútovú reklamu na podporu predaja bytov v štvrti Jackson Heights v New Yorku. Tento moment zmenil, ako boli rádiá financované.

Prvá televízna reklama sa objavila na obrazovkách v roku 1941 pred tým, ako Brooklyn Dodgers a Philadelphia Phillies odohrali baseballový zápas. Diváci mali možnosť uvidieť krátku reklamu na hodiny a hodinky značky Bulova.

Televízia drogou

Otcom vizuálnej reklamy sa stal Leo Burnett, ktorý si ako prvý uvedomil, že je dôležité klásť dôraz nielen na obraz, ale aj na emócie človeka. Vynález televízie v štyridsiatych rokoch bol preňho doslova požehnaním, pretože mohol aplikovať svoju teóriu v praxi. On sám o televízii vyhlásil: „Je najsilnejšou drogou aká existuje! Aj keď reklamu v telke divák odmietne, zostane mu v podvedomí jej obraz.“

Deväťdesiate roky boli divoké – techno, šialené farby a grunge. Reklamy bolo stále viac a televízia vychovávala celú jednu generáciu. Značky sa snažili prekvapiť, šokovať, vystúpiť z davu. Do povedomia sa tak dostala aj reklama textilnej značky Benetton a jej fotografa Oliviera Toscaniho, v ktorej nafotili surové zábery – napríklad vtáka s krídlami zlepenými ropou.

Reklama nesúvisela s produktom ani so značkou. Jednoducho šokovala a využila aktuálnu tému – prírodnú pohromu s únikom ropy.

Zdroj: https://blog.imagesource.com/making-you-look-colors-magazine-issue13-part-one/

Internetová reklama

Ubehlo už 35 rokov od začiatku existencie internetu, 25 od vynálezu webových stránok či 14 od začiatku Facebooku. To všetko vplývalo na vývoj internetovej reklamy.

Za dnešný online svet plný bannerovej reklamy môžeme poďakovať magazínu Wired. V roku 1994 vypustili prvý banner s dúhovým písmom: „Už ste niekedy klikli sem? Kliknete.“ Magazín sa rozhodol maličké kúsky webstránok predávať inzerentom, podobne ako sa v časopise predával reklamný priestor. A doba bannerov začala.

Zdroj: https://www.wired.com/2010/10/1027hotwired-banner-ads/

Od tej doby sa reklama na internete vyvíjala rapídnym tempom. Bannerové reklamy získavali na popularite, vznikali nové formáty, rozvíjalo sa cielenie – firmy zrazu mohli definovať, komu sa má posolstvo zobraziť. Ak predávate natáčky na vlasy, nepotrebujete predsa, aby reklamu na ne videli muži po päťdesiatke.

Napríklad GoTo.com (dnes Yahoo) prišiel ako prvý s nápadom aukcie kľúčových slov vo vyhľadávaní výsledkov už v roku 1998. To znamená, že ak dve firmy chcú, aby sa ich reklama zobrazila, keď užívateľ vyhľadáva „poistenie“, tak sa zobrazí reklama tej značky, ktorá ponúkla viac peňazí.

O dva roky neskôr, na prelome milénia, spustil Google na podobnom princípe službu Google Adwords, vďaka ktorej je dnes jedna z najhodnotnejších firiem na svete. Vďaka stále väčšiemu počtu užívateľov internetu a novovznikajúcim službám je internetová reklama obrovskou hybnou silou.

Keď v roku 2004 vznikla sociálna sieť Facebook, dlhú dobu sa nedarilo využiť jej potenciál. Zisky v pomere k počtu užívateľov neboli závratné – až kým nepochopili to, čo rádiá a noviny chápali už celé desaťročia.

Od kedy vznikli médiá, zarábajú na jednej veci – našej pozornosti. Tú predávajú inzerentom, ktorí nám ponúkajú svoje produkty. Bez reklamy by médiá nemohli fungovať, alebo by aspoň väčšina z nich nemohla byť pre čitateľov, poslucháčov, divákov a užívateľov zadarmo.

Bez internetovej reklamy sa dnes nezaobíde žiadna úspešná firma. Príďte na konferenciu Digital RULEZZ a spoznajte gamechangers, ktoré zmenia digitálny marketingový priestor v najbližších rokoch.


Za účasť v Novembri 89 ju chceli vyhodiť zo školy. Ako revolučné dni prežívala tvár študentského hnutia?

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové