Prvý dojem urobíte len raz: 10 pravidiel charizmatickej web stránky

Webová stránka by firmu mala reprezentovať v čo najlepšom svetle, no často ju diskvalifikujú zbyťočné chyby.

Webová stránka je pre firmu často prvým kontaktom s potenciálnym zákazníkom. Žiaden súdny obchodný zástupca nepôjde na stretnutie v teplákovej súprave a rovnako aj web by mal sám seba vedieť odprezentovať v čo najlepšom svetle – s eleganciou a vkusom.

Toto je desať pravidiel pre moderný web, ktorý zanechá dobrý dojem a bude vhodne reprezentovať firmu.:

Mobil na prvom mieste

Trend je v tomto smere nezastaviteľný. Mobilné telefóny prebrali vládu nad digitálnym svetom a so zrýchľujúcim sa mobilným internetom, a väčšinou ľudí surfujúcich zo smartfónu, by bolo pre firmy prinajmenšom ľahkomyselné neklásť pri tvorbe webu hlavný dôraz na jej bezchybné zobrazenie a funkčnosť na mobilnom zariadení.

Responzivita

430388219_2a5965c86c_z.jpg

Okrem mobilu by mal web samozrejme dobre fungovať aj na tablete a desktope, teda poskytnúť používateľovi rovnaký zážitok naprieč rôznym hardvérom. Je potrebné si uvedomiť, že ak sa zákazníkovi stránka nezobrazí na danom zariadení správne, pravdepodobne ju veľmi rýchlo opustí a pôjde hľadať inam. Navyše, odchod návštevníkov z webu, má vplyv aj na umiestnenie stránky vo výsledkoch vyhľadávania.

Štrukturovanosť webu

Bez ohľadu na aktuálne trendy, vo webdizajne vždy platí, že stránka musí mať logickú a intuitívnu hierarchiu, v ktorej sa ľahko orientuje. Dizajnéri si pritom pomáhajú jedným nepísaným pravidlom, ktorému sa hovorí aj pravidlo troch klikov (three click-rule). Navigácia na stránke by podľa neho mala byť vytvorená tak, aby sa človek dostal ku akejkoľvek hľadanej informácii maximálne do troch kliknutí.

Rovnako, kontakt by mal byť ľahko a rýchlo dostupný. Za zváženie stojí aj online chat, napríklad služba Zopim.

Konverzia

Dobre štrukturovaný web priamo súvisí s konverziou. Konverzia je percento návštev, ktoré vykonajú na webe požadovaná akciu. Môže ísť napríklad o kúpu produktu, prihlásenie sa do newslettera či vyplnenie dotazníka. K vykonaniu takejto akcie by mala ľudí lákať jasne a viditeľné označená výzva k akcii (call-to-action). Zároveň by vykonanie požadovanej akcie malo prebehnúť jednoducho a rýchlo. Každá komplikácia navyše znižuje ich počet.

Presný počet vykonaných akcií je potrebné merať pomocou analytických nástrojov ako Google Analytics. Napríklad, pri prihlasovaní do newsletteru je možné merať, aký vplyv majú zmeny formuláru na počet odovzdaných emailových adries. Za každou adresou je čitateľ či zákazník, s ktorým si firma vhodne zvolenou komunikáciou buduje vzťah.

Výzva k akcii v bežnom živote - na výťahu.

Rýchlosť načitávania

Dátovo veľké obrázky spomaľuju načítavanie stránky. Riešením môže byť napríklad služby typu TinyPNG, prípadne plugin WordPressu EWWW Image Optimizer, ktoré optimalizujú veľkosť súboru bez viditeľného zníženia kvality obrázku.

Zapnuté cachovanie

Cache je rýchla vyrovnávacia pamäť prehliadača, do ktorej sa dočasne ukladá obsahu webu (napríklad obrázkov či videí) na váš pevný disk a pomáha tak jej rýchlejšiemu načítavaniu pri ďalšej návšteve. Ak máte stránku postavenú na WordPresse môžete pre tento účel použiť plugin WP Super Cache, prípadne požiadajte o toto nastavenie u poskytovateľa hostingu.

Pozor na vypnuté indexovanie vyhľadávačmi

Ak webová stránka nie je v indexe vyhľadávača, nemá sa, ako objaviť vo výsledkoch vyhľadávania. Cez Google Search Console si overte či má vaša stránka zapnuté indexovanie vo vyhľadávači. Ak nie, požiadajte o pomoc firmu zaoberajúcu sa optimalizáciou pre vyhľadávače.

Bezpečnosť

Ak vlastníte eshop alebo stránku s prihlasovaním, prípadne web pracujúci s citlivejšími údajmi, mali by ste si bezpečnosť komunikácie medzi návštevníkom a vašou stránkou zabezpečiť aj https (SSL) certifikátom. Navyše Google berie tento certifikát, ako jeden z faktorov pri umiestnení vo výsledkoch vyhľadávania napríklad pri umiestnení stránky.

Názvy obrázkov

Internetový obchod predávajúci obklady by mal celkom logicky obrázky pomenovávať vhodnými kľúčovými výrazmi, nie náhodnými číslami a znakmi. Opäť platí, že ak obrázky pomenujete ako Obklad_znacka+model a nie 158235_934.jpg, tak zvýšite pravdepodobnosť, že sa vaša stránka zobrazí pri relevantnom vyhľadávaní. Zariadenia pre hendikepovaných dokážu názvy obrázkov prečítať, takže uľahčite život aj nevidiacim.

Cieľová skupina

Najdôležitejšia vec, ktorú treba mať pri tvorbe novej web stránky na pamäti je cieľová skupina ľudí, pre ktorú je obsah a celý dizajn určený. Samozrejme, že inak by mal vyzerať web pre pohrebnú službu a inak pre eshop s hračkami.

Weby sú prevažné textové médium (skúste si predstaviť, koľko z webu ostane, keby sa zo stránky úplne odobral všetok text) a preto je potrebné myslieť nie len na kvalitu a pútavosť obsahu, ale aj pekný vizuál písma či jeho ľahkú čitateľnosť.

Koniec koncov nie je to nič nové, v článku Ako písať lepšie reklamné texty pre vašu cieľovú skupinu, píšeme aj o tom, že tieto zásady tu boli aj storočie dozadu. Nech sa páči, inšpirujte sa radami od majstrov československej reklamy:

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Aké slúchadlá si vybrať k smartfónu? Poradíme vám, na čo všetko treba myslieť

Bezdrôtové slúchadlá sú perfektným doplnkom vášho smartfónu pri práci, pri športe aj relaxe.

Slúchadlá boli vždy verným pomocníkom smartfónov, no dnes už získavajú status nevyhnutného doplnku každého inteligentného telefónu. Funkcie a schopnosti bezdrôtových slúchadiel sa neustále rozširujú a čoraz väčší zmysel dávajú aj tým, ktorí cez svoj smartfón hudbu nepočúvajú. 

S novými slúchadlami si užijete pozeranie obľúbeného seriálu či filmu na smartfóne kdekoľvek budete. O to viac, ak máte Netflix v cene vášho O2 Paušálu

Telefonovať bez nutnosti mať smartfón bezprostredne pri sebe, vyťahovať ho z vrecka či kabelky, ovládať hlasového asistenta, prepínať hudbu v playliste alebo sa sústrediť na prácu potlačením hluku okolitého sveta. Kombo slúchadlá + smartfón toho dnes dokáže naozaj veľa, preto sme si pre vás pripravili niekoľko rád, ktoré vám pomôžu vybrať si ideálne slúchadlá pre vaše potreby.

Zvuk nie je jediné kritérium

Vybrať si perfektne vyhovujúce slúchadlá môže byť rovnako zložité ako nájsť dokonalý smartfón. Aj v tomto prípade ide o otázku osobných preferencií a kompromisov. Je však zopár vecí, ktoré by ste pred výberom mali vedieť.

Prirodzene a logicky sa núka, že najdôležitejšou charakteristikou slúchadiel je zvuk. Povedzme si však úprimne, hľadať slúchadlá s hi-fi zvukom ako doplnok k smartfónu je úplne zbytočné. Dokonalý zvuk si totiž najlepšie vychutnáte v pohodlí, keď sa naň sústredíte a máte samotné skladby v dostatočnej kvalite. Obmedzenie kvality pre vás neplatí, ak máte ako súčasť svojho O2 Paušálu predplatné na TIDAL, službu, cez ktorú môžete streamovať hudbu v nekomprimovanom formáte FLAC.

Uniformita má logický dôvod

Samozrejme, rozdiel v kvalite zvuku medzi 30- a 180-eurovými slúchadlami budete počuť, no nebude až taký zásadný. A to aj z toho dôvodu, že výrobcovia dnes vedia veľa vecí vyladiť softvérovo.

Dôvod, prečo sú takmer všetky slúchadlá ladené do prebasovaného zvuku, ktorý dokáže vytiahnuť každý jeden detail skladby, je ten, že takýto zvuk je pomerne univerzálny v mainstreamovej hudbe a najmä funkčný. Cez slúchadlá totiž čoraz viac telefonujeme, ovládame nimi smartfón a počúvame hovorené slovo v podcastoch.

Aj preto pri smartfónových slúchadlách argumentovať v prospech lepšieho zvuku pripojením cez 3,5 mm jack konektor nie je práve presné. Najmä ak máte k dispozícii pripojenie Bluetooth 5.0 a viac. Možnosť použiť kábel na pripojenie slúchadiel k smartfónu sa vám však hodí, ak na smartfóne hráte hry, veľa cestujete, pozeráte filmy, prípadne striháte videá.

Výdrž batérie bezdrôtových slúchadiel na úrovni 6 a viac hodín môže pôsobiť postačujúco, no nie je to vždy tak. Samozrejme, záleží najmä na tom, či aj váš smartfón má ešte možnosť pripojiť slúchadlá cez 3,5 mm jack.

Pri práci nepodceňujte kvalitný mikrofón

Buďme však konkrétnejší. Ste manažér, pre ktorého je smartfón v prvom rade pracovný nástroj? Potom je pre vás dôležité, aby ste mohli mať slúchadlá pohodlne nasadené v ušiach aj celý deň bez toho, aby vás obťažovali.

Presne pre takéto použitie sú vhodné štuple. Či sa rozhodnete pre tie s nožičkou, ako majú napríklad Xiaomi FlipBuds Pro, alebo bez nožičky, ako napríklad Samsung Galaxy Buds2, je len vecou osobnej preferencie.

Dôležité pre vás je, aby mali slúchadlá dostatočne dlhú výdrž batérie na jedno nabitie, prípadne ponúkali puzdro, ktoré ich dokáže nabiť. Ako napríklad Apple AirPods (2022), ktoré vďaka puzdru bez nabíjacieho kábla vydržia okolo 30 hodín počúvania hudby a 24 hodín telefonovania.

Pre podnikateľov, študentov či manažérov je dôležitý parameter ANC, teda aktívne potláčanie okolitého ruchu, čo je veľmi užitočné, keď sa treba sústrediť. Preto sa zamerajte na to, aby výrobca kládol dôraz aj na zapracovanie kvalitných mikrofónov. Užitočnou funkciou je aj schopnosť slúchadiel automaticky sa prepnúť z jedného zariadenia na druhé. Napríklad po príchode do kancelárie zo smartfónu na notebook.

Hľadáte niečo univerzálne?

Nemáte na slúchadlá špeciálne požiadavky? V tom prípade bude výber o niečo jednoduchší a aj lacnejší. Dnes už vyložene zlé a nekvalitné slúchadlá kúpite, len ak sa rozhodne pre nejakú úplne neznámu značku v niektorom z čínskych online marketov. 

Konkurenčný boj je čoraz intenzívnejší, a preto aj známe značky dnes dokážu za pár desiatok eur pripraviť zaujímavú ponuku. Jedným z veľmi milých prekvapení sú nové bezdrôtové slúchadlá O2 pods.

Za skutočne priaznivú cenu ponúkajú výbavu, o ktorej by ste v dostupnej kategórii ani len nesnívali. O2 pods majú dobrý zvuk, na telefonovanie sú priam ideálne. Okrem integrovaného mikrofónu aj pre pohodlné dotykové ovládanie.

Párovanie so zariadením – smartfónom, tabletom alebo notebookom – je viac ako spoľahlivé a rýchle. Prirodzene si slúchadlá rozumejú ako s operačným systémom Android, tak s iOS a aj Windows či MacOS. 

Nabíjacie puzdro sa postará o 20-hodinovú výdrž na jediné nabitie, vybavené je aj technológiou na bezdrôtové nabíjanie. Inak je k dispozícii aj USB-C konektor.

Ak preferujete skôr klasickú konštrukciu slúchadiel a nie „štuple“, zaujímavou voľbou sú bezdrôtové slúchadlá Music Hero s mäkkými náušníkmi, zabudovaným mikrofónom a multifunkčnými tlačidlami na ovládanie hudby a vybavovanie telefonických hovorov.

Sú štuple vhodné pre športovcov?

Napriek tomu, že výrobcovia často tvrdia, že bežné štupľové slúchadlá sú vhodné aj na šport, poobzerajte sa radšej po tých s prívlastkom športové. Líšia sa konštrukciou, na štupľoch sú napríklad malé ramienka, ktoré lepšie držia. Aktívne potláčanie hluku je v tomto prípade skôr zbytočné, možno až nebezpečné. Ak behávate v meste popri ceste, je určite lepšie, ak môžete vnímať svoje okolie.

Pre športovcov nemusí byť vždy ideálne ovládanie dotykom na štupli. Keď máte dotykovú plochu vlhkú od potu, nemusí správne reagovať, preto je praktickejšie ovládanie na šnúrkach na krku. Zaujímavým tipom na športovanie sú napríklad flexibilné a mäkké Sony WIC200.

Pre milovníkov dizajnu

Ak je pre vás dôležitý dizajn a väčšiu dôveru máte skôr k tradičným výrobcom zvukovej techniky, nebojte sa vyskúšať niektorú z overených značiek, ako je napríklad Bang & Olufsen. Aj firmy z hi-fi sveta totiž vidia potenciál v praktických štupľoch.

S dobrými slúchadlami a šikovnými apkami budú tréningy ľahšie. Tréneri a trénerky odporúčajú tieto smart aplikácie

Pravda však je, že aj v prípade smartfónových slúchadiel sa sústredia primárne na zvuk, preto môžu ponúkať o generáciu starší Bluetooth alebo nemajú aktívne potláčanie hluku.

Nie je to však prípad dizajnových SONY LinkBuds, ktorých netradičný dizajn dopĺňajú 12 mm meniče, Bluetooth 5.2 alebo 17,5-hodinová výdrž batérie, samozrejme, v spojení s puzdrom. Nechýbajú ani kodeky SBC a AA.

Ani klasiky nie sú krokom vedľa

Dôvodov, prečo vám nemusia vyhovovať štuple a radšej siahnete po klasických slúchadlách, je veľa a všetky sú legitímne. Aj tu ide o vec osobných preferencií. Klasické slúchadlá sú väčšie, prekryjú ucho, čím môžu do určitej miery suplovať funkciu potláčania hluku a pasívne ucho izolovať od okolitých ruchov a zvukov.

Pre mnohých ľudí sú pohodlnejšie na nosenie, ale nie na dlhé hodiny. S veľkými slúchadlami vám môže byť teplo a sú oproti štupľom ťažšie.

Klasické veľké slúchadlá ocenia skôr hráči, pre ktorých sú dôležité rôzne zvukové kodeky. Samozrejme, spokojnejší budú aj milovníci hudby, keďže pri takýchto slúchadlách sa so zvukom už pracuje inak, dôkazom čoho sú napríklad aj slúchadlá  SONY WHCH510, ktoré okrem kvalitného zvuku ponúkajú výdrž batérie na jedno nabitie 35 hodín.


Bohatú ponuku bezdrôtových slúchadiel na rôzne účely nájdete aj v e-shope O2.


Nezaťažia ani rozpočet, ani vaše ruky. Vybrali sme 4 ľahučké smartfóny, ktoré prekvapujú dizajnom aj vybavením

Čítaj viac

Čo všetko bolo v našej komunikačnej výbave vďaka technológiám a internetu? Pripravili sme nostalgickú jazykovú exkurziu

Čítaj viac

Zlepšite sa v cudzom jazyku cestou do práce. Vybrali sme 8 aplikácií, ktoré vás rozhovoria aj posilnia slovnú zásobu

Čítaj viac