Prvý dojem urobíte len raz: 10 pravidiel charizmatickej web stránky

Webová stránka by firmu mala reprezentovať v čo najlepšom svetle, no často ju diskvalifikujú zbyťočné chyby.

Webová stránka je pre firmu často prvým kontaktom s potenciálnym zákazníkom. Žiaden súdny obchodný zástupca nepôjde na stretnutie v teplákovej súprave a rovnako aj web by mal sám seba vedieť odprezentovať v čo najlepšom svetle – s eleganciou a vkusom.

Toto je desať pravidiel pre moderný web, ktorý zanechá dobrý dojem a bude vhodne reprezentovať firmu.:

Mobil na prvom mieste

Trend je v tomto smere nezastaviteľný. Mobilné telefóny prebrali vládu nad digitálnym svetom a so zrýchľujúcim sa mobilným internetom, a väčšinou ľudí surfujúcich zo smartfónu, by bolo pre firmy prinajmenšom ľahkomyselné neklásť pri tvorbe webu hlavný dôraz na jej bezchybné zobrazenie a funkčnosť na mobilnom zariadení.

Responzivita

430388219_2a5965c86c_z.jpg

Okrem mobilu by mal web samozrejme dobre fungovať aj na tablete a desktope, teda poskytnúť používateľovi rovnaký zážitok naprieč rôznym hardvérom. Je potrebné si uvedomiť, že ak sa zákazníkovi stránka nezobrazí na danom zariadení správne, pravdepodobne ju veľmi rýchlo opustí a pôjde hľadať inam. Navyše, odchod návštevníkov z webu, má vplyv aj na umiestnenie stránky vo výsledkoch vyhľadávania.

Štrukturovanosť webu

Bez ohľadu na aktuálne trendy, vo webdizajne vždy platí, že stránka musí mať logickú a intuitívnu hierarchiu, v ktorej sa ľahko orientuje. Dizajnéri si pritom pomáhajú jedným nepísaným pravidlom, ktorému sa hovorí aj pravidlo troch klikov (three click-rule). Navigácia na stránke by podľa neho mala byť vytvorená tak, aby sa človek dostal ku akejkoľvek hľadanej informácii maximálne do troch kliknutí.

Rovnako, kontakt by mal byť ľahko a rýchlo dostupný. Za zváženie stojí aj online chat, napríklad služba Zopim.

Konverzia

Dobre štrukturovaný web priamo súvisí s konverziou. Konverzia je percento návštev, ktoré vykonajú na webe požadovaná akciu. Môže ísť napríklad o kúpu produktu, prihlásenie sa do newslettera či vyplnenie dotazníka. K vykonaniu takejto akcie by mala ľudí lákať jasne a viditeľné označená výzva k akcii (call-to-action). Zároveň by vykonanie požadovanej akcie malo prebehnúť jednoducho a rýchlo. Každá komplikácia navyše znižuje ich počet.

Presný počet vykonaných akcií je potrebné merať pomocou analytických nástrojov ako Google Analytics. Napríklad, pri prihlasovaní do newsletteru je možné merať, aký vplyv majú zmeny formuláru na počet odovzdaných emailových adries. Za každou adresou je čitateľ či zákazník, s ktorým si firma vhodne zvolenou komunikáciou buduje vzťah.

Výzva k akcii v bežnom živote - na výťahu.

Rýchlosť načitávania

Dátovo veľké obrázky spomaľuju načítavanie stránky. Riešením môže byť napríklad služby typu TinyPNG, prípadne plugin WordPressu EWWW Image Optimizer, ktoré optimalizujú veľkosť súboru bez viditeľného zníženia kvality obrázku.  

Zapnuté cachovanie

Cache je rýchla vyrovnávacia pamäť prehliadača, do ktorej sa dočasne ukladá obsahu webu (napríklad obrázkov či videí) na váš pevný disk a pomáha tak jej rýchlejšiemu načítavaniu pri ďalšej návšteve. Ak máte stránku postavenú na WordPresse môžete pre tento účel použiť plugin WP Super Cache, prípadne požiadajte o toto nastavenie u poskytovateľa hostingu.

Pozor na vypnuté indexovanie vyhľadávačmi

Ak webová stránka nie je v indexe vyhľadávača, nemá sa, ako objaviť vo výsledkoch vyhľadávania. Cez Google Search Console si overte či má vaša stránka zapnuté indexovanie vo vyhľadávači. Ak nie, požiadajte o pomoc firmu zaoberajúcu sa optimalizáciou pre vyhľadávače.

Bezpečnosť

Ak vlastníte eshop alebo stránku s prihlasovaním, prípadne web pracujúci s citlivejšími údajmi, mali by ste si bezpečnosť komunikácie medzi návštevníkom a vašou stránkou zabezpečiť aj https (SSL) certifikátom. Navyše Google berie tento certifikát, ako jeden z faktorov pri umiestnení vo výsledkoch vyhľadávania napríklad pri umiestnení stránky.

Názvy obrázkov

Internetový obchod predávajúci obklady by mal celkom logicky obrázky pomenovávať vhodnými kľúčovými výrazmi, nie náhodnými číslami a znakmi. Opäť platí, že ak obrázky pomenujete ako Obklad_znacka+model a nie 158235_934.jpg, tak zvýšite pravdepodobnosť, že sa vaša stránka zobrazí pri relevantnom vyhľadávaní. Zariadenia pre hendikepovaných dokážu názvy obrázkov prečítať, takže uľahčite život aj nevidiacim.

Cieľová skupina

Najdôležitejšia vec, ktorú treba mať pri tvorbe novej web stránky na pamäti je cieľová skupina ľudí, pre ktorú je obsah a celý dizajn určený. Samozrejme, že inak by mal vyzerať web pre pohrebnú službu a inak pre eshop s hračkami.

Weby sú prevažné textové médium (skúste si predstaviť, koľko z webu ostane, keby sa zo stránky úplne odobral všetok text) a preto je potrebné myslieť nie len na kvalitu a pútavosť obsahu, ale aj pekný vizuál písma či jeho ľahkú čitateľnosť.

Koniec koncov nie je to nič nové, v článku Ako písať lepšie reklamné texty pre vašu cieľovú skupinu, píšeme aj o tom, že tieto zásady tu boli aj storočie dozadu. Nech sa páči, inšpirujte sa radami od majstrov československej reklamy:

[relatedpost post=“3516″]

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Tieto miesta by nemal obísť žiadny návštevník Banskej Štiavnice

Kto ich nenavštívil, ako by tam ani nebol.

Banská Štiavnica leží uprostred kotliny, ktorá je pozostatkom sopky spred viac než 14 miliónov rokov. Prepadnuté steny sopky vytvorili okolité Štiavnické vrchy, ktoré sa preslávili bohatými nálezmi zlata a striebra. Ich objavenie predurčilo banícku slávu tomuto historickému mestečku pod vrchom Sitno.

Vďaka bohatej histórii a zachovalej meštiackej architektúre bola Banská Štiavnica v roku 1993 zapísaná do zoznamu Svetového kultúrneho a prírodného dedičstva UNESCO.

Láka množstvo domácich aj zahraničných turistov – na ospalé prechádzky po historickom centre, ľahkú turistiku po okolitých lesoch, alebo rannú kávu v čajovni Klopačka s jedným z najkrajších výhľadov v meste. Čo by ste si pri krátkej návšteve mesta nemali nechať ujsť?

1. Historické centrum

V historickom jadre mesta nájdete viac než 360 historických pamiatok. Mesto je preto častou destináciou pre reštaurátorov, ktorí zachraňujú unikátne meštiacke domy pochádzajúce z 15. a 16.storočia.

Najviac týchto honosných domov nájdete práve nad kostolom sv. Kataríny. V minulosti v nich bývali najzámožnejší obyvatelia, teda ťažiari. Boli označovaní ako ringbürgeri alebo waldbürgeri. Drobní kupci a remeselníci bývali v okrajových častiach mesta.

Banská Štiavnica
Banská Štiavnica
listy
Banská Štiavnica

Banská Štiavnica kalvária

2. Kalvária na Ostrom vrchu

Banskoštiavnickú kalváriu zbadáte hneď pri príchode do mesta, leží totiž na vytŕčajúcom Ostrom vrchu. Na konci nenáročného výstupu na kalváriu sa naskytne krásny pohľad na celé mesto pod vami. Po ceste prechádzate okolo sedemnástich kaplniek, až kým nedorazíte ku barokovému kostolíku z roku 1744.

Banská Štiavnica
Banská Štiavnica

 

3. Po stopách baníkov

Pastier Ján pásol kozy na kamenistých svahoch Štiavnických vrchov, do ktorých sa opieralo slnko. Zrazu zbadal dve jašterice, ktoré sa vyhrievali na veľkej skale. Jedna z nich akoby bola posypaná strieborným, druhá zlatým prachom. Keď sa k nim pastier rozbehol, ukryli sa pod kameň. Keď kameň zvedavý pastier odvalil, oslepila ho jagajúca sa zlatá a strieborná ruda.

Táto ľudová povesť hovorí o tom, ako sa do Banskej Štiavnice dostalo baníctvo.

Správy o bohatých ložiskách zlata a striebra prilákali ťažiarov z Tirolska a Nemecka, ktorí na naše územie priniesli ich skúsenosti s baníctvom a vedením baní.

Začiatkom 16. storočia bolo v okolí Banskej Štiavnice až 426 samostatných ťažiarstiev. Najbohatším rokom v baníckej histórii mesta bol rok 1690, kedy sa v hutách vyrobilo dokopy 29 tisíc kg striebra a 605 kg zlata. V roku 1762 tu bola dokonca otvorená aj prvá Banícka akadémia na svete.

štiavnické bane
štiavnické bane
štiavnické bane
štiavnické bane

Štôlne a banské múzeá, ktoré sú sprístupnené verejnosti:

1. Šachta Ondrej a štôlňa Bartolomej je hlboká 433 metrov a v expozícii uvidíte aj také vzácne banské nástroje, akými je napríklad konský ťažný gápeľ z 19.storočia.

2. Banské múzeum v prírode so skanzenom sa nachádza len 1,5 km od centra a jeho prehliadka trvá približne 1,5 hodiny.

3. Ústie Štôlne Glanzenberg sa nachádza priamo v meste na ulici Kammerhofská a sú v nej vytesané cisárske schody, po ktorých schádzali pri jej návšteve viacerí významní panovníci.

4. Vchod do Štôlne Michal je rovno na nám. sv. Trojice a sprístupnených je len 75 metrov, dá sa preto prejsť za 10 minút.

5. Baňa Všech svätých v dedine Hodruša-Hámre je najzachovalejší banský komplex v okolí, prejdete cez ručne kresané chodby a komíny. Návštevu si však treba dojednať vopred.

4. Vodné nádrže pre baníkov – tajchy

Tajchy sú umelo vytvorené vodné nádrže, ktoré sa v baníckom priemysle budovali v okolí baní a štôlní ako zdroj vodnej energie poháňajúcej čerpacie a ťažobné zariadenia.

V 16.storočí existovali v lesoch pri Banskej Štiavnici iba štyri vodné nádrže: Veľká Vodárenská, Malá Vodárenská, Brennerštôlnianska a Evička. Do polovice 18. storočia bol však vybudovaný zložitý banský vodohospodársky systém pozostávajúci zo 60 tajchov.

Tieto jazerá sú dnes obľúbeným cieľom hlavne v lete, kedy sa sem chodia ochladiť domáci aj turisti. Najpopulárnejšie sú tajchy Počúvadlo, Veľká a Malá Vodárenská, tajch Rozgrund slúži ako zdroj pitnej vody pre Banskú Štiavnicu.

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


O2 má hovory za 10 centov. Tu je spôsob, ako si ich aktivujete

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové