Víkendové čítanie: Slovenský digitálny marketing

Slovenský digitálny marketing vychoval šikovné talenty, postavil na nohy úspešné agentúry a uviedol na trh obľúbené nástroje. Ktoré z nich by ste mali poznať a kde sa dozviete viac zistíte v tomto víkendovom vydaní Sódy.

So zrýchľujúcim sa trhom, rastúcou konkurenciou a neustále väčšou zahltenosťou informáciami stúpa aj dôležitosť marketingu. Majitelia úspešných firiem sa nevyhnú aspoň základnej marketingovej gramotnosti a špecialisti musia neustále sledovať rýchlo sa meniace digitálne trendy či nástroje.

Po prvom biznisovom vydaní magazínu Sóda pre malých podnikateľov preto venujeme ďalšie biznisové vydanie stručnému prehľadu hýbateľov slovenského digitálneho marketingu. Pripravili sme pre vás niekoľko tipov na praktické nástroje vyvinuté na Slovensku, zaujímavé konferencie aj speakrov.

Sponzorom tohto víkendového vydania je najväčšia digitálna konferencia o internetovom a mobilnom marketingu na Slovensku Digital Rulezz. Tento rok sa bude konať 27. novembra v bratislavskej Starej tržnici a predstaví 25 veľkých mien digitálneho marketingu zo slovenska aj sveta. Viac informácií o programe a lístky nájdete na tomto mieste.

V tomto víkendovom vydaní nájdete:

5 top marketingových nástrojov zo Slovenska. Šikovní slovenskí marketéri a vývojári nezaostávajú a na svetový trh sa im podarilo uviesť niekoľko úspešných nástrojov, ktoré zjednodušujú život nejednej agentúre či biznisu.

7 ľudí, mužov, ktorí hýbu slovenskou digitálnou reklamou. Za väčšinou inovatívnych počinov v slovenskej digitálnej reklame stojí skupina dobre známych mien. Pozrite si, ktorých priekopníkov slovenského marketingu sa oplatí sledovať.

7 priekopníčok slovenského marketingu. Na čele mnohých popredných marketingových agentúr by ste ľahko našli aj nejednu talentovanú ženu. Prečítajte si, ktorými z nich sa môžete inšpirovať.

Marketingové konferencie, ktoré sa oplatí zažiť. Účasť na (často nákladnej) konferencii by mala vždy priniesť prakticky využiteľnú hodnotu. Pri množstve udalostí je však niekedy problém vybrať. Pozrite si prehľad marketingových konferencií, na ktoré sa oplatí ísť slovenským špecialistom.

Na najväčšiu konferenciu o digitálnom marketingu na Slovensku príde aj majiteľ Waze či manažér zo Shazam. Najbližšou príležitosťou, kde sa môžete dozvedieť viac o digitálnom marketingu od zvučných mien zo Slovenska aj zahraničia je konferencia Digital Rulezz 2018. Pozrite sa, koho nájdete medzi spíkrami a na čo všetko sa môžete tešiť.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Na najväčšiu konferenciu o digitálnom marketingu na Slovensku príde aj majiteľ Waze či manažér zo Shazam

Jeden deň, tri prednáškové sály, 25 spíkrov a viac ako 600 marketérov. To všetko čaká na návštevníkov konferencie Digital Rulezz 2018, ktorá patrí na Slovensku k najzaujímavejším eventom svojho druhu.

Digital Rulezz je najväčšia digitálna konferencia o internetovom a mobilnom marketingu na Slovensku. V poradí ôsmy ročník s podtitulom The Gamechanger sa bude tento rok konať 27. novembra 2018 v bratislavskej Starej tržnici.

Na konferencii sa predstavia poprední experti digitálneho marketingu zo Slovenska aj zo sveta. Svoju účasť už prisľúbili zvučné mená ako zakladateľ spoločnosti Waze Uri Levine, manažér spoločnosti Shazam William Menage či predseda správnej rady IAB Europe Constantine Karamas. Nebudú chýbať ani známe mená zo slovenských agentúr ako Michal Pastier zo Zaraguzy, Martin Woska z TRIADu či Peter Šebo z PS: Digital a mnoho ďalších.

Program bude počas dňa prebiehať v hlavnej prednáškovej sále a dvoch workshopových sálach. Medzi horúcimi témami nebudú chýbať ani zmeny v ochrane súkromia, natívna reklama, virtuálna realita, umelá inteligencia, chatboti, prípadové štúdie veľkých a malých značiek a konkrétne riešenia, ktoré majú potenciál byť game changermi v odvetví.

Do podujatia zostáva už iba necelý mesiac a lístky sa rýchlo míňajú, preto odporúčame registrovať sa čím skôr. Vstupenky na Digital Rulezz 2018 si môžete zakúpiť tu.


Sajfa nebol za volantom prichytený náhodou, stojí za kampaňou O2

Spoločnosť O2 vyvinula aplikáciu, ktorá motivuje vodičov k tomu, aby nechali mobil počas jazdy stranou a jazdili zodpovednejšie.

Slovenský internet zaplavilo pred pár dňami video, ktoré zachytáva, ako obľúbený moderátor Matej „Sajfa“ Cifra nakrúcal lifestream za volantom a následne za svoj priestupok dostal blokovú pokutu. Moderátor však nebol prichytený náhodou. Touto udalosťou odštartovala plánovaná kampaň O2, ktorá sa v rámci platformy Dátuj zodpovedne snaží vodičov naučiť používať mobilné telefóny a dáta zodpovedným spôsobom.

Novú kampaň spustil Sajfa livestreamom za volantom

Moderátor a youtuber Matej „Sajfa“ Cifra je hlavným ambasádorom kampane. Odštartoval ju 5. apríla, keď cestou do práce vysielal livestream pre fanúšikov priamo spoza volantu. Na diaľnici ho zastavila polícia, a hoci telefón odložil, online prenos nechal bežať ďalej.

Policajtov sa síce snažil obmäkčiť, no pokutu nakoniec dostal a zaplatil. Svedkom udalosti bolo v tej chvíli až 1 000 divákov. Do dnešného dňa videlo záznam online prenosu na sociálnych sieťach viac ako 90 000 ľudí. Celá udalosť bola vopred naplánovaná a dohodnutá s políciou, pričom sa počas nej kládol dôraz na bezpečnosť zúčastnených aj ostatných účastníkov premávky. Cieľom akcie bolo rozpútať verejnú diskusiu.

Na Sajfov priestupok začali postupne reagovať slovenskí influenceri, ktorí sa zároveň začali vyjadrovať k téme bezpečného šoférovania. Medzi nimi aj raper Pil C, ktorý sa s moderátorom pustil do výmeny názorov. Viaceré známe tváre boli vopred dohoduté, časť z nich sa pridala spontánne, lebo tému považujú za dôležitú.

Do kampane sa okrem Sajfu a Pil C zapojili aj Fero Joke, Barbora Krajčírová, Braňo Deák, Matej Zrebný, LucyPug, Patra Bene, Kristína Tormová, Denisa Lipovská, Jasmina Alagič, Rytmus, Strapo, Selassie, Lukáš Frlajs, Tono S., Kveta Horváthová, Laci Strike a Ján Koleník.

Sajfa sa do tejto spolupráce rozhodol ísť aj napriek tomu, že v úvode vyvolala negatívne emócie a odsúdenie časti verejnosti.

„Táto téma sa týka 99 % z nás, ľudí, ktorí denne šoférujeme a, žiaľ, až príliš veľa svojej pozornosti venujeme displeju telefónu a nie priamo šoférovaniu. Pozor, nejde len o telefonovanie, lebo ja mám handsfree, ale predovšetkým o písanie a sledovanie sociálnych sietí priamo za volantom. Je to nebezpečné, sám to musím obmedziť, aby sa náhodou nestalo ešte niečo horšie,“ vstúpil si do svedomia moderátor.

Podľa prvých odhadov diskusia na internete zasiahla v úvodnej fáze kumulatívne viac ako 1,4 milióna ľudí.

Viac ako tretina Slovákov priznala, že používa mobil za volantom

Sajfa však zďaleka nie je jediný človek, ktorý používa mobil za volantom. V reprezentatívnom prieskume o zodpovednom šoférovaní, ktorý pre O2 pripravila agentúra KANTAR, až 96 % vodičov uviedlo, že bežne vidia, ako mobil počas šoférovania používajú iní vodiči. Viac ako tretina vodičov, konkrétne 37 %, sa pritom priznala, že počas šoférovania smartfón sami využívajú.

Výsledky prieskumu o zodpovednom šoférovaní, ktorý pre O2 pripravila agentúra KANTAR.

Z prieskumu tiež vyplýva, že telefonovanie je jedným z najčastejšie menovaných faktorov, ktoré ohrozujú bezpečnosť pri šoférovaní. Ľudia ho spomínali častejšie než nezodpovednosť, agresivitu za volantom či rýchlosť.

Sociálne siete za volantom predstavujú stále väčší problém

Kampaň chce upozorniť na to, že už dávno nie je problémom iba telefonovanie a písanie správ počas šoférovania. Najnovšie zápasíme s novým „trendom“, ktorý prišiel s nástupom sociálnych sietí. Väčšina z užívateľov chce byť neustále online, šoférovanie nevynímajúc, čo priznal aj známy moderátor.

V rámci prieskumu až 76 % vodičov uviedlo, že už videli fotku alebo video, ktoré šofér zdieľal na svojich sociálnych sieťach počas jazdy. Takmer všetci vodiči, až 95 % z nich, si myslí, že táto činnosť je nebezpečná.

Generálny riaditeľ O2: Záleží nám na tom, aby sa ľudia správali zodpovedne

Spoločnosť O2 si uvedomuje dôležitosť bezpečnosti na cestách a používania mobilu za volantom, a preto sa rozhodla na túto tému upriamiť pozornosť. O2 považuje vplyv verejne známych osôb za významný, a preto sa rozhodlo práve influencerov zapojiť do úvodu kampane a tým vyvolať diskusiu o tejto problematike medzi širokou verejnosťou, ako aj na sociálnych sieťach.

Influencerov sleduje množstvo najmä mladých ľudí, ktorým by mohli ísť príkladom. Z prieskumu tiež vyplýva, že mladí vodiči (18 až 25 rokov) používajú mobil za jazdy oveľa častejšie ako tí starší (46 a viac rokov).

„Ako mobilný operátor, samozrejme, chceme, aby ľudia čo najviac využívali naše služby, ale záleží nám na tom, aby so svojím životom kvôli ,telefónuʼ nehazardovali a správali sa počas jazdy zodpovedne. Používanie telefónu za volantom nie je zároveň ani prvou, ani poslednou témou, na ktorú v rámci iniciatívy Dátuj zodpovedne chceme upozorniť. Ale rozhodne je tou najakútnejšou,“ hovorí Peter Gažík, generálny riaditeľ O2 Slovakia.

„Taktiež sme sa rozhodli, že naša spoločnosť už od januára tohto roka nebude v rámci zodpovedného prístupu umiestňovať žiadne billboardy a bigboardy popri rýchlostných cestách, keďže vnímame, že významným spôsobom vplývajú na pozornosť vodičov počas jazdy,“ dopĺňa Gažík záväzok operátora.

O2 odmeňuje zodpovedných vodičov

Spoločnosť O2 sa rozhodla na problém používania mobilu za volantom nielen upozorniť, ale aj prispieť k jeho riešeniu. Prichádza preto s rozšírením mobilnej aplikácie O2 Extra výhody (Android, iOS) o navigáciu Sygic, ktorá je dostupná pre zákazníkov O2 zadarmo.

Okrem navigovania aplikácia súčasne sleduje aj bežné správanie sa vodiča za volantom – dokáže monitorovať prekračovanie rýchlosti aj manipuláciu s telefónom prostredníctvom dotykového displeja.

Aplikácia vyhodnocuje zodpovednosť vodiča a za každú jazdu dlhšiu ako 500 m zobrazí skóre od 0 do 100. Ak bude vodič celý mesiac jazdiť zodpovedne a so zapnutou navigáciou v aplikácii O2 Extra výhody, môže získať 1 GB dát za každý mesiac počas celého roka. Jazdiť môže buď tak, že si navolí presnú trasu, alebo použije tzv. free ride mode, v rámci ktorého cieľovú destináciu nezadáva.

Ak sa mu za mesiac podarí získať v priemere aspoň 80 bodov a počas aspoň 10 jázd odjazdí najmenej 150 km, získa 1 GB dát zadarmo.

Viac informácií o platforme Dátuj zodpovedne nájdete na www.datujzodpovedne.o2.sk.


Lifetech: Čo je nové