5 smartfónov, ku ktorým dostanete v O2 aj druhý mobil

Do konca januára 2020 platí na vybrané smartfóny ponuka, v ktorej máte v cene aj ďalšie zariadenie, za ktoré neplatíte mesačné platby.

Noví aj existujúci zákazníci O2 môžu k akémukoľvek O2 SMART Paušálu, O2 Paušálu alebo k O2 Dátam získať kúpou nového smartfónu ďalšie zariadenie. V jednom prípade dokonca dve ďalšie zariadenia. Pozrite si výber smartfónov, na ktoré sa do konca januára 2020 ponuka vzťahuje.

Získajte neobmedzené volania, SMS a MMS, veľké balíky dát aj predplatné obľúbených appiek s novými O2 SMART Paušálmi. Vyberte si ten svoj

Honor 20 + Honor 8S

Vlajková loď Honor 20 zaujme už na prvý pohľad prepracovaným dizajnom. Zadný kryt pôsobí exkluzívne vďaka sklu s metalickým a vysokolesklým efektom.

Hlavný objektív zo štvorice fotoaparátov má 48 Mpx a výborne fotí aj pri slabších svetelných podmienkach. Fotiť môžete do sýtosti, vnútorná pamäť telefónu je až 128 GB. Vďaka rýchlemu nabíjaniu stačí 30 minút, aby ste batériu nabili na 50 %.

Honor 20 je špičkový smartfón, s ktorým nemusia robiť kompromisy ani fanúšikovia inovácií a moderných technológií. Pri kúpe môžete teraz navyše dostať aj Honor 8S, moderný telefón, ktorý ocenia aj nenároční používatelia alebo tí, ktorí chcú dotykový telefón vyskúšať prvýkrát.

Okrem výborného pomeru ceny a výkonu vyniká Honor 8S jednoduchým ovládaním. Príjemne sa drží v ruke a pohodlne s ním môžete pracovať aj jednou rukou.

Na svoju cenovú kategóriu má slušný 4-jadrový procesor, 2 GB operačnej pamäte a 32 GB vnútornej pamäte, ktorú môžete rozšíriť SD kartou. Batéria bez problémov vydrží dva dni aj pri aktívnom používaní.

Huawei P30 lite + Huawei Y5 2019

Nedajte sa zmiasť prívlastkom Lite, Huawei P30 lite je kvalitný smartfón, inšpirovaný tými najlepšími zariadeniami.

Na zadnej strane nájdete čítačku odtlačkov prstov a trojitý fotoaparát, predná 24 Mpx kamera poteší hlavne fanúšikov selfie. Veľký infinity displej navyše filtruje modré svetlo a šetrí váš zrak aj v prípade, že so smartfónom pracujete po tme.

Huawei P30 lite je ideálny spoločník pre ľudí, ktorí potrebujú výkon a dobrý fotoaparát za rozumnú cenu. Do januára k nemu dostanete aj štýlový smartfón zo základnej triedy Huawei Y5 2019, ktorý sa perfektne hodí aktívnym používateľom dvoch SIM kariet.

Aj keď ide o cenovo dostupný smartfón, vďaka imitácii kože na zadnom kryte a odomykaniu zariadenia tvárou má nádych vyššej triedy.

Huawei Y5 2019 bez problémov zvládne všetky základné funkcie. Štvorjadrový procesor a 2 GB RAM bohato stačia na používanie bežných aplikácií, náročnejšie hry a prácu s multimediálnym obsahom.

Samsung Galaxy A50 + Samsung Galaxy A10

Modelový rad A od Samsungu právom patrí medzi najobľúbenejšie. Samsung Galaxy A50 je dokonalým príkladom, prečo to tak je. Hodí sa prakticky každému.

Malý výrez na selfie kameru je nenápadný a smartfón aj vďaka tomu pôsobí elegantne a uhladene bez zbytočných rušivých prvkov. Naplno si tak môžete užiť Super AMOLED displej so žiarivými farbami.

Pridajte k tomu kvalitný fotoaparát so slušným nočným režimom, 4 GB operačnej a 128 GB vnútornej pamäte a máte výborné zariadenie za rozumnú cenu.

Dvojičkou modelu A50 je Samsung Galaxy A10, ktorý je aj napriek svojej cenovej dostupnosti moderným smartfónom so všetkým, čo k tomu patrí. 13 Mpx fotoaparát je spoľahlivý a v prípade potreby si 32 GB vnútornú pamäť ľahko rozšírite SD kartou až na 512 GB.

Dokonale sa hodí všetkým, ktorí mobil využívajú na prezeranie fotiek od rodiny a priateľov. Od výkonu nečakajte zázraky. Pri jeho používaní však rýchlo zabudnete, že ide o lacnejšie zariadenie.

Motorola One Macro + Motorola Moto E5 Play 

Názov modelu Motorola One Macro napovedá o jeho najväčších prednostiach. Motorola vo svojej cenovej triede už dlhšie vyniká výbornými fotoaparátmi. Pri One Macro nemá veľa konkurencie, pretože fotoaparát sa špecializuje na fotografie zblízka. 

Motorola však nepodcenila ani ďalšie dôležité parametre. Výkon má na starosti 8-jadrový procesor a 4 GB operačná pamäť. Batéria vám pri šetrnejšom používaní vydrží 2 dni a môžete si ju pohodlne dobíjať rýchlonabíjačkou s USB-C konektorom.

K zaujímavému a výkonnému zariadeniu do konca januára 2020 dostanete aj Motorolu Moto E5 Play. Vďaka svojím menším rozmerom sa hodí skôr nenáročným používateľom, ktorí chcú malý telefón so všetkými základnými funkciami.

Vďaka dobre vyladenému operačnému systému Android 8.1 Go nezaberajú predinštalované aplikácie veľa miesta a zostane vám dostatok priestoru na nové aplikácie a fotky. Motorolu Moto E5 Play odporúčame hlavne tým, ktorí si chcú smartfón vyskúšať bez veľkej investície.

Huawei P30 Pro + Huawei Y6 2019 + Huawei Band 4

Huawei P30 Pro prináša používateľský zážitok a pocit výnimočnosti a právom patrí k najlepším smartfónom súčasnosti. 

Takmer bezrámikový zahnutý OLED Full View displej patrí k tomu najlepšiemu a vďaka štvoritému fotoaparátu s umelou inteligenciou si vytvoríte naozaj úžasné fotky. 

Huawei P30 Pro je vhodný na zábavu aj pre náročných pracantov, ktorí potrebujú mať pri sebe výkonnú kanceláriu. Do konca januára k nemu dostanete dokonca dve ďalšie zariadenia. 

Prvým je spoľahlivý model striednej triedy Huawei Y6 2019. Jeho hlavný fotoaparát s rozlíšením 13 Mpx vyniká vďaka väčšej clone šošovky aj v horších svetelných podmienkach. Predná selfie kamera slúži aj na odomykanie zariadenia tvárou a nájdete ju v malom a nerušivom výreze. 

Súčasťou ponuky je aj inteligentný fitnes náramok Huawei Band 4, ktorý meria kvalitu spánku, tep, kroky, vzdialenosť, rýchlosť aj spálené kalórie. Navyše je veľmi ľahký, vodotesný až do hĺbky 50 m a na jedno nabitie vydrží až 9 dní.

Bonus: Honor 9X + Honor Band 5

Štýlový Honor 9X nadväzuje na trend bezrámikových displejov. V tomto prípade nenájdete na 6,59-palcovom displeji žiaden výrez, pretože 16 Mpx selfie kamera sa vysúva z horného okraja.

Vášniví fotografi ocenia aj trojitý 48 Mpx fotoaparát na zadnej strane a dostatočne veľkú 128 GB vnútornú pamäť na všetky fotky, videá a aplikácie. Honor 9X je vďaka funkcii Dual Sim vhodný aj ako cenovo dostupný služobný telefón.

Tento smartfón uvádzame ako bonusovú ponuku, ku ktorej síce nedostanete druhý mobil, ale v cene máte inteligentný športový náramok Honor Band 5. Vodotesný doplnok vám na odolnom Gorilla Glass displeji ukáže dôležité notifikácie a odmeria vám tep, kvalitu spánku, počet krokov, spálené kalórie aj okyslíčenie krvi

Smartfóny z vianočnej ponuky môžete mať k akémukoľvek O2 SMART Paušálu na začiatok už od 0 €.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Bloger a aktivista Jakub Goda: Korupčné kauzy pomáhajú odhaliť všetci, ktorí si predplácajú médiá

Podporovaním kvalitnej žurnalistiky získavajú ľudia informovanosť a zároveň prispievajú k lepšej spoločnosti, pretože práca novinárov sa premieta aj do verejného života.

Jakub Goda sa živí tvorbou reklamných vizuálov a animácií, je tiež známy ako publicista, oceňovaný bloger a aktivista v boji s dezinformáciami. Zároveň je dlhoročným obhajcom podpory kvalitnej novinárčiny, preto sa v rámci ponuky nových O2 SMART Paušálov s predplatným prémiových služieb stal ambasádorom predplatného online verzie denníka SME.sk a Denníka N. 

Čítajte Denník N a SME.sk cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj predplatné tejto spravodajskej aplikácie. Chcem vedieť viac

V rozhovore s Jakubom Godom sa dočítate:

  • ako spoplatnený obsah motivuje novinárov k lepšej práci,
  • ako si overiť kvalitu a dôveryhodnosť médií,
  • prečo je dôležité predplácať si aj médiá, s ktorými nemusíte vždy súhlasiť,
  • prečo by mali školy zabezpečovať študentom prístup ku kvalitnému obsahu.

Zo začiatku boli informácie na internete zadarmo a ľudia si nato rýchlo zvykli. Dnes preto mnohí nechápu, prečo by si mali za články v online médiách platiť. Ako najlepšie vysvetliť ľuďom príčiny tohto kroku? 

Klasický biznis model, na ktorom médiá fungovali, sa rozpadol. Dlho žili z príjmov z tlačených vydaní – v nich boli príjmy z reklamy a z ceny samotných tlačených novín, ktorá bola oveľa vyššia, ako je dnes cena za digitálne predplatné.

Výpadok z klesajúcich príjmov z tlačených novín sa neskôr snažili nahrádzať online reklamou. Lenže obrovskú časť online reklamy pohltili giganti ako Facebook a Google, ktorým je nesmierne ťažké konkurovať.

Zároveň to na novinárov vytvára tlak písať články a ich titulky tak, aby na ne ľudia klikali a zdieľali ich. A to nie je pre novinárov dobrá motivácia ani dobre fungujúci model.

Na celom svete vidíme, že médiá prechádzajú na nejakú formu predplatného, či už tvrdú, teda predplatné každý mesiac, alebo mäkkú, keď čitatelia platia dobrovoľné sumy, aby médium podporili.

Pomáha predplatné motivovať novinárov na lepšiu kvalitu práce?

Bitku o biznis model médií začína vyhrávať digitálne predplatné aj preto, že pre novinárov je najzdravšia motivácia nepozerať sa na „klikanosť“, ale na to, za čo sú ľudia ochotní platiť. Samotní novinári napríklad z Denníka N tvrdia, že články, za ktoré je najviac predplatných, sa viac-menej zhodujú s tým, čo oni v redakcii považujú za hodnotnú žurnalistiku.

„Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.“

Navyše takýto model vytvára zdravé „podhubie“ na prácu novinárov, dobrý vzťah s čitateľmi a dáva redakciám väčšiu nezávislosť od zadávateľov reklám. Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.

Takže ide o tradičný súboj kvality verzus kvantity. Hodnotný obsah si vždy bude vyžadovať viac práce ako biznis model založený na neoverených informáciách s bulvárnymi titulkami.

V Denníku N napríklad začali spontánne písať menej článkov, ale dlhších. Nemali to prikázané, ale vycítili, že ľudia sú ochotní za články platiť, ak sú rozpracovanejšie, ambicióznejšie a idú do hĺbky.

Najväčšia pridaná hodnota novinárskej práce dnes podľa mňa nie je v tom, keď niekto prvý informuje, že Real Madrid vyhral futbalový zápas. Skôr ide o ambíciu robiť náročnejšiu a investigatívnejšiu prácu.

Ani niektorí ľudia, ktorí sa v mediálnom prostredí pohybujú, nevedia vždy na prvý pohľad rozlíšiť kvalitnú novinárčinu z overených zdrojov od zavádzajúcich dezinformačných článkov. Ako si môže človek, ktorý zvažuje predplatné nejakého média, overiť jeho kvalitu a dôveryhodnosť?

Samozrejme, existujú základné znaky, napríklad, či sú zverejnené mená členov redakcie a ako veľmi transparentne sa snažia fungovať, či uvádzajú svoje zdroje a linkujú na iné weby, na ktoré sa odvolávajú.

Najlepšie si však dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.

Jakub Goda hovorí o svojej skúsenosti s písaním pre konšpiračný web:

Mali by si ľudia predplácať iba médiá, s ktorými stopercentne súhlasia?

Časť ľudí si napríklad nechce predplácať SME.sk a Denník N, pretože majú pocit, že sú liberálnejšie ako oni, a to ich odrádza. Podľa mňa je legitímne, že sa s médiom úplne ideologicky nestotožňuješ, prípadne má komentáre, s ktorými úplne nesúhlasíš.

Myslím si, že je dôležité odosobniť sa od toho v prípade, ak tie médiá robia množstvo objektívne užitočnej a zmysluplnej práce, napríklad odhaľovanie korupcie. Predplatným online verzií novín získavaš lepšiu informovanosť a zároveň prispievaš aj do spoločnosti.

Práca novinárov sa premieta do verejného života aj tým, že šetrí verejné peniaze. Ak sa podarí médiu, ktoré máš predplatené, odhaliť a vyriešiť nejakú kauzu, tak aj ty si do toho svojou malou kvapkou prispel a si zato spoluzodpovedný. Môžeš mať pocit, že aj vďaka tebe sa stalo to, o čom čítaš v novinách.

V posledných mesiacoch zverejňoval Denník N dôležité zistenia, ktoré sa týkajú celej spoločnosti. Je podľa teba fér, ak je takýto obsah odomknutý iba pre predplatiteľov?

Informácie pri takomto type článku vždy presiaknu ďalej. Pri takýchto závažných témach to preberú iné médiá a na konci dňa sa všetko dozvieš v televíznych novinách. Zistenie obrovskej korupčnej kauzy si nikdy neprečítajú iba predplatitelia.

Pre dobre zarábajúcich ľudí je predplatné „pár eur“ ročne, ale pre ľudí, ktorí musia šetriť, to môže byť finančne náročnejšie. Mali by mať stredoškoláci a vysokoškoláci zľavy? 

Nevýhodou paywallových modelov je, že vytvárajú istý typ exkluzivity. Akokoľvek sa nám to môže zdať „pár eur“, pre niektorých ľudí to môže byť vážna suma a objektívne to komplikuje prístup k informáciám. Zásadné informácie sa vždy dozvieš a vieš si pozrieť minútu po minúte a prečítať titulky, ale časť obsahu je pre mnoho ľudí uzamknutá.

Študenti sú podľa mňa na cenu citliví a bolo by zaujímavé, keby mali zľavy alebo keby mali tieto médiá dostupné v školách, čím by sa stali portálom pre informovanosť. Možno by bolo náročné doladiť detaily, ale filozoficky by bolo skvelé, keby školy ponúkali študentom možnosť naučiť sa fungovať na internete a kriticky si triediť informácie.

„Najlepšie si dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.“

Vnímam to ako problém, aj ma to trápi a je to najväčšie negatívum paywallu. Podporujem akékoľvek nápady, ktoré prinášajú riešenie.

Je podľa teba v poriadku, ak niekto zdieľa predplatné s ďalšími ľuďmi v domácnosti?

Myslím si, že áno. V prípade spravodajských webov by som to prirovnal k papierovým novinám, keď si jedny noviny prečíta viacero ľudí.

Veď aj káblovka sa v domácnosti zdieľa. 

Presne. Neviem si predstaviť, ako by tomu médiá zabránili. Podľa mňa je normálne takéto veci v domácnosti zdieľať. Horšie je, ak to robia celé korporácie a na jeden prístup „fičí“ 500 ľudí.

Doma máme predplatené SME.sk, Denník N, New York Times, The Atlantic a nepravidelne aj .týždeň a Trend. Keby si každý platil svoje, tak toho máme menej, pretože tiež na to máme obmedzený rozpočet.

Pomohlo by popularite predplatného, keby sa dal jednorazovo odomknúť jeden článok?

Mnohí by to chceli a s týmto nápadom už prišli, ale biznisovo to zrejme nefunguje, keďže médiá po celom svete sa prikláňajú k digitálnemu predplatnému a nie k mikroplatbám.

Veľa ľudí v súčasnosti začína deň spravodajskými podcastami. Je aj toto spôsob, ako naučiť ľudí na predplatné, aby ďalej vznikalo niečo, čo ich zaujíma?

Ja si cestu k podcastom ešte hľadám, ale to podporujem. Je to zaujímavá forma šírenia obsahu a informácií. Rovnako ako Instagram, ktorý novinári začali používať na prezentáciu svojej práce. Som fanúšik experimentálnych a inovatívnych prístupov. Treba testovať rôzne formy a hrať sa.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad spravodajskú aplikáciu SME.sk alebo Denník N aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Jakub Goda

Živí sa ako tvorca reklamných vizuálov a animácií, je známy aj ako oceňovaný bloger píšuci na blogu Denníka N, publicista a aktivista. Venuje sa boju proti dezinformáciám a analyzuje ich šírenie a vplyv na spoločnosť. Spoločne s O2 organizoval menšiu kampaň na podporu serióznych médií.


Zachyťte krásne farby prírody. Vybrali sme najlepšie zariadenia jesene

Čítaj viac

Chcete mať inteligentnú domácnosť? Prečítajte si, ako začať

Čítaj viac

Láka vás HBO GO, no nemáte smart TV? Máme pre vás jednoduché riešenie

Čítaj viac